در زمان رزرو ویلا به داستان تجربه مسافران گوش می‌دهید؟
هر مسافری لحظات تلخ‌وشیرین متفاوتی را در همه لحظات سفر ثبت می‌کند. برخی مسافران با حس رضایت از ویلا می‌روند، عده دیگر تجربیات شیرینی از اقامت در ویلا ندارند. شنیدن این داستان‌ها به ما کمک می‌کند که مناسب‌ترین ویلا را برای سفر خود انتخاب کنیم.

اما مسافران بر اساس چه معیاری به ویلا امتیاز می‌دهند؟ اگر شما نیز مانند من درباره معیار امتیازدهی مسافران کنجکاو هستید، تا آخر این نوشته با ما همراه باشید.


امتیازدهی کاربران

در واقع امتیازهای کاربران نقشه رزرو ویلا را تغییر می‌دهد. در زمان رزرو ویلا با خواندن نظرات کاربران تصمیم شما برای رزرو یک ویلا تغییر می‌کند. اما کاربران بر اساس داشتن اتاق، استخر، آشپزخانه، سالن پذیرایی، برخورد صاحب‌ملک، پارکینگ، تمیزی و بهداشت، دسترسی ویلا، ارزش قیمت نظرات را درباره ویلا ثبت می‌کنند.

_ داشتن اتاق
اغلب ویلا‌ها بر اساس فضا و محیطی که دارند؛ یک یا دو اتاق را در اختیار مسافران قرار می‌دهند. مهم‌ترین امکانات هر اتاق تختخواب و راحتی آن است. البته ویلاها در اتاق امکاناتی از جمله: کمد/ آینه و تشک اضافه دارند. معیار امتیازدهی مسافران در اتاق‌ها راحتی تختخواب، سالم‌بودن کمد است.

_ استخر
ویلاها استخر سرپوشیده یا روباز دارند. معمولا استخر روباز در حیاط و استخر سرپوشیده در طبقه زیرین ویلا قرار دارد. استخر ویلا بر اساس تمیزی محیط و آب آن از طرف مسافران امتیاز خوب با ضعیف می‌‌گیرد.

_ آشپزخانه
چه تجربه‌ای بهتر از آشپزی در سفر با مواد اولیه تازه است. آشپزخانه ویلا امکاناتی از جمله: یخچال، گاز، لوازم آشپزی دارد. شما به‌عنوان مسافر آشپزخانه ویلا را برچه اساس امتیاز می­دهید؟ تمیزی و مجهز بودن آشپزخانه از معیارهای مهم ارزیابی این قسمت از ویلا است.

_ سالن پذیرایی
بعد از ورود به ویلا اولین قسمتی که می‌بینید، سالن پذیرایی است. پس نظر مسافران درباره ویلا از سالن پذیرایی شروع می‌شود. مبل‌های راحتی، تلویزیون، پریز برق، از امکانات مهم سالن پذیرایی ویلا است که کاربران در امتیازدهی به ویلا از مجهز بودن سالن پذیرایی به این امکانات صحبت می‌کنند.

 


_ برخورد صاحب‌ملک
احتمالا در نظرات کاربران درباره برخورد خوب یا ضعیف صاحب ویلا خوانده‌اید. مسافران باتوجه‌به برخورد صاحب ویلا به او و ویلا امتیاز می‌دهند.

_ پارکینگ
برخی از ویلاها پارکینگ اختصاصی دارند، در برخی دیگر از ویلاها بخشی از حیاط پارکینگ است. وجود و امنیت پارکینگ معیار نظر مثبت و منفی کاربران است.

_ تمیزی و بهداشت
تمیزی و بهداشت بخصوص در سرویس بهداشتی و حمام مهم‌ترین بخش نظرهای کاربران است که در زمان رزرو ویلا باید به آن دقت کنید.

_ دسترسی ویلا
با امتیازی که کاربران به دسترسی ویلا داده‌اند، نزدیکی ویلا به جاهای دیدنی، مرکز شهر را تخمین بزنید.

_ ارزش قیمت
این جمله را در نظرهای کاربران شنیده‌اید که قیمت ویلا بیشتر از امکانات آن است. این امتیاز در واقع نظر کلی مسافران درباره ویلا را بیان می‌کند. با مطالعه این قسمت از نظر کاربران می‌توانیم رزرو ویلا را انجام دهیم؟ خیر. همه نقاط مثبت و منفی نظرهای کاربران را به‌دقت بخوانید.

بررسی نظر کاربران

در زمان رزرو ویلا نظرهای کاربران را به‌دقت بخوانید؛ ویژگی‌های مثبت یا منفی ویلا بیشتر است؟ بعد از بررسی دقیق ویلا؛ رزرو ویلا را انجام دهید.
 

رزرو ویلا اینترنتی

اکنون که با معیار‌های ارزیابی مسافران آشنا شدیم، سراغ رزرو ویلا از علی‌بابا می‌رویم. اولین گام برای رزرو ویلا از سایت علی‌بابا، جست‌وجو این سایت است. آماده‌اید! گام دوم را برداریم؟

 


گام دوم: جست‌وجو ویلا در مقصد مدنظر
گام سوم: انتخاب ویلا در مقصد

گام چهارم: نوشتن اطاعات شخصی
گام پنجم: پرداخت هزینه رزرو ویلا


قیمت رزرو ویلا

هزینه رزرو ویلا به زمان و تعداد روزهای سفر و تعداد مسافران بستگی دارد. قطعا با افزایش تعداد مسافران و روز‌های سفر هزینه رزرو ویلا بالا می‌رود. همچنین قیمت رزرو ویلا در روزهای پیک سفر به‌شدت افزایش پیدا می‌کند.


ثبت تجربه اقامت

حتما الان می‌پرسید که چطور تجربه اقامتمان را ثبت کنیم؟ برای ثبت تجربه از رزرو ویلا به سایت علی‌بابا بروید. در صفحه ویلای مدنظر خودتان وارد قسمت نظرهای کاربران شوید. در قسمت ثبت نظر، تجربه خودتان را بنویسید.
 

اما نظری که می‌نویسیم چه ویژگی‌های باید داشته باشد:

_ عنوان انتخاب کنید؛
_ فضای ویلا را توصیف کنید؛

_ از امکانات و ویژگی‌های ویلا بنویسد؛
_ برای تجربه خودتان عکس مناسب انتخاب کنید.

با ثبت تجربه درباره ویلا علاوه بر کمک به مسافران در انتخاب ویلا مدنظرشان، امتیازی بیشتری در باشگاه مشتریان به دست می‌آورید. عضو باشگاه مشتریان علی‌بابا هستید؟


باشگاه مشتریان اینترنتی

باشگاه مشتریان علی‌بابا یک دورهمی خاص برای دوستداران سفر است. در این باشگاه بر اساس امتیازی که دارید، وارد اتاق‌های آبی، طلایی و نقره‌ای می‌شوید. در اتاق‌های باشگاه مشتریان علی‌بابا از تخفیف‌های ویژه استفاده می‌کنید، جلوتر از بقیه در صف پشتیانی می‌ایستید.

کسب امتیاز بیشتر

در باشگاه مشتریان علی‌بابا می‌توانید با رزرو ویلا، خرید بلیط رفت‌وبرگشت، ثبت تجربه امتیاز بیشتری به دست بیاورید.

اتاق آبی یا نقره‌ای؟

بعد از اینکه در سایت یا اپلیکیشن علی‌بابا حساب کاربری ایجاد کردید، وارد اتاق آبی باشگاه مشتریان علی‌بابا می‌روید. برای اینکه از وضعیت عضویت در باشگاه مشتریان اطلاع پیدا کنید؛ بخش سفرهای من را ببینید.

رزرو ویلا، همین‌الان

مقصد سفر را انتخاب کرده‌اید؟ پس همین‌الان رزرو ویلا را از سایت علی‌بابا انجام دهید. یادتان باشد که بعد از سفر تجربه رزرو ویلا را در سایت علی‌بابا بنویسید.