8 توصيه ايمني درباره شوینده ها


 





 
1 مواد شوينده، ضدعفوني‌کننده و سفيد کننده را در کمدي نگهداري کنيد که در آن قفل شده است و بچه‌ها به آن دسترسي ندارند. قراردادن اين مواد در کابينت‌هاي زميني آشپزخانه، ممکن است خطرات بسياري را براي کودکان ايجاد کند.
2 اگر در خانه‌تان با يکي از مواد ياد شده، مشغول کار هستيد و کودک شما در نزديکي‌تان مشغول بازي است، به هنگام ترک آن مکان حتي به طور موقتي (براي جوابگويي زنگ در يا تلفن) کودک را همراه خود ببريد.
3 روي قوطي مواد ياد شده حتماً برچسبي حاوي نام کالا و جمله «خوردني نيست» بچسبانيد.
4 به هنگام استفاده از مواد شوينده از دستکش آستردار و بلند استفاده کنيد.
5 اگر از مواد سفيد کننده و انواع اسيدها استفاده مي‌کنيد، مراقب باشيد که به پوست، چشم و حتي لباس شما نپاشد و در صورتي که حتي قطره‌اي از آن با چشم شما تماس پيدا کرد، به سرعت چشمتان را با آب فراوان بشوييد.

6 هنگامي که براي شستشوي سرويس‌هاي بهداشتي از شوينده‌ها استفاده مي‌کنيد، حتماً پنجره‌اي را در آن مکان باز و در صورت وجود هواکش، آن را روشن کنيد. در ضمن براي شستشو از آب داغ استفاده نکنيد زيرا بخارات ناشي از محلول آب داغ و مواد شوينده، موجب مسموميت تنفسي مي‌شود.
7 از کار با مواد شيميايي قابل اشتعال در نزديکي شعله گاز بپرهيزيد؛ زيرا ممکن است همين بي‌احتياطي سبب بروز آتش‌سوزي شود.
8 هرگز مواد شوينده مختلف را با هم مخلوط نکنيد. اگر شوينده براي پاک کردن يک سطح کافي و کارساز نيست، ابتدا با دستمال نم‌دار مواد قبلي را کاملاً از روي سطح زدوده و سپس از مواد جديد استفاده کنيد.
منبع:http://www.salamat.com