بررسی نوکیا( N80 (3


 






 

تماس و دفترچه تلفن :
 

دفترچه تلفن نوکيا N80 مانند يک دفترچه تلفن نرمال سيمبين بنظر می رسد و محدوديتی برای تماس ها ندارد زيرا از حافظه آزاد استفاده می کند و بنابراين می تواند اطلاعات زيادی را حفظ کند .

دفترچه تلفن
 

اطلاعات تماس را می توان براساس اسم کوچک و اسم فاميل مرتب کرد و جستجو نيز با تايپ حروف نام مورد نظر انجام می شود . بيش از 30 شماره و زمينه مختلف را می توان برای تماس های جديد تعيين کرد . شما می توانيد برای تماس های انتخابی خود ، زنگ تعيين کنيد اما گزينه ای برای تعيين يک کليپ ويدئويی شخصی وجود ندارد .

اضافه کردن زمينه های مختلف
 

هماهنگی با کامپيوتر نيز بخوبی کار می کند . دريافت سيگنال N80 عالی است و در مناطق زير زمينی نيز آنتن میدهد . کيفيت بلندگوی تلفن بسيار خوب است و صدا در طول مکالمه بسيار واضح می باشد . آيفون نيز از کيفيت صوتی خوبی برخوردار است . ولوم زنگ به قدر کافی بلند است و حتی در مکان های شلوغ نيز شنيده می شود . ويبره تلفن خيلی قوی نيست اما کاربر متوجه آن می شود . Log تماس N80 دارای سه نوار برای تماس های ارسالی ، دريافتنی و ناموفق است . هر نوار می تواند تا 10 ثبت تماس بهمراه زمان و تاريخ داشته باشد . اگر کاربرد Log را از منو وارد کنيد خود را در ميان ليستی از تمامی ثبت های تماس ، انتقال های داده و جلسات برگزار شده طی 30 روز اخير می يابيد . اين شامل ارتباطات WLAN نيز می باشد .


Log تماس
 

پيام :
 

تايپ کردن پيام با N80 کمی دشوار است زيرا دسترسی به رديف بالای صفحه کليد عددی با مشکل همراه می باشد . استفاده از ساير کليدها آسان است . ويرايشگر های SMS و MMS جدا هستند و طی فرآيند نوشتن نمی توانيد SMS را به MMS تبديل کنيد .


نوشتن SMS
 

ويرايشگر SMS تعداد کاراکتر های باقيمانده از حد 160 کاراکتر را نشان می دهد . تعداد پيام های جداگانه ای که يک پيام به آنها تقسيم می شود نيز در پرانتز نشان داده می شود . صفحه نمايش امکان مشاهده 6 خط را فراهم می کند . زمانی که صفحه کليد قفل نباشد ، گزارش های ارسال روی صفحه نمايش نشان داده می شود و پس از آن در يک پوشه جداگانه در زير منوی پيام ذخيره می شود . استفاده از ويرايشگر MMS بسيار راحت است . Email Client می تواند کل پيام ها يا فقط تيترها را دانلود کند . از پيوست های پيام نيز پشتيبانی می شود .

Email خواندن Email
 

موسيقی و راديو :
 

Music player مدل N80 بسيار عالی است ، دارای يک Equalizer می باشد و از playlist نيز پشتيبانی می کند. کيفيت صوتی آيفون در حد مطلوب است .

پخش موسيقی Equalizer
 

player از فرمت فايل های EAAc+ , M4A , AAC , MP3 و WMA پشتيبانی می کند. به کاربران توصيه می شود که برای انتقال فايل های موسيقی از کارت خوان USB استفاده کنند زيرا اين روش بسيار سريعتر از انتقال pop-port نوکيا است . البته گزينه انتقال توسط Wi-Fi نيز وجود دارد .
تلفن دارای یک Real player ( نرم افزاری برای پخش آهنگ در فرمت RM ، ( Flash Player ( نرم افزاری برای پخش آهنگ در فرمت SWF ) از پيش نصب شده است .

 

منبع:www.irmob.com