پيشنهاد براي خانم هاي ناراضي


 





 
از بدن‌تان راضي نيستيد؟ تنها عيب و ايرادها را مي‌بينيد؟ ريشه تمامي اين احساس‌هاي ناگوار تنها در ذهن خود شماست. پيش از آنکه بدن‌تان را به دستان جراح بسپاريد، اول به اين توصيه‌ها عمل کنيد:

شما زيباييد:
 

فرم بدن‌تان را همان‌گونه که هست بپذيريد و خودتان را دوست داشته باشيد. معيار زيبايي‌تان را اندام مانکن‌ها و بازيگران هاليوود قرار ندهيد، اين دماغ بزرگ که شما را تا اين حد نگران کرده، فراموش کنيد. اما همه نزديکان به شما مي‌گويند که چشمان زيبايي داريد!

دلسوزي بي‌جا نکنيد:
 

تمامي بدبياري‌هاي زندگي را به گردن اندام‌هايتان نيندازيد. به دليل سلوليت‌هاي شکمي‌تان نبود که رييس اخراجتان کرد و اگر هم چنين بود، چه بهتر!آدم‌هايي که قادر نيستند نکات مثبت شما را ببينند و مدام از شما ايراد مي‌گيرند، لياقت کارکردن با شما را ندارند.

يک توصيه ديگر:
 

آن‌قدر به خود نگوييد من فلان جورم يا کاش فلان جور بودم. تکرار، مادر مهارت‌هاست. وقتي يک صفت منفي را به طور مرتب به خود نسبت دهيد، در نهايت آن را باور خواهيد کرد.

از زبانتان استفاده کنيد:
 

به خودتان اطمينان داشته باشيد. با کسي صحبت کنيد که به او اطمينان و اعتقاد کامل داريد. از او بخواهيد صادقانه درباره بدنتان نظر بدهد.

عيب‌هايتان را رد و بدل کنيد:
 

از دوستانتان بپرسيد آيا آنها ايرادي دارند که مي‌خواهند آن را برطرف کنند. اين‌گونه خواهيد فهميد همه آدم‌ها عيب‌هايي دارند و براي آن عيب‌ها خود را سرزنش مي‌کنند. تنها شما زير ذره‌بين نيستيد.

به متخصص مراجعه کنيد:
 

اگر برطرف‌کردن عيب اندام، فکرتان را به شدت مشغول کرده است، در درجه اول با يک متخصص و سپس با يک روان‌شناس مشورت کنيد تا اعتماد به نفس خود را بازيابيد.

دوستانتان را انتخاب کنيد:
 

کساني را به عنوان دوست برگزينيد که شما را به خاطر خودتان دوست داشته باشند. از کساني که تنها از شما انتقاد مي‌کنند و براي خلاص‌کردن شما از ناراحتي راهي پيشنهاد نمي‌کنند، دوري کنيد. حتي اگر نياز است دنبال دوستان جديدي بگرديد.

روي خوبي‌هايتان حساب باز کنيد:
 

از تمامي نکات مثبت‌تان فهرستي تهيه کنيد. در نهايت به اين نتيجه مي‌رسيد که واقعا خصوصيات خوبي داريد که عيب‌هايتان را مي‌پوشانند. اين فهرست را جايي بگذاريد که هميشه چشم‌تان به آن بيفتد. اين بهترين راه حل براي افسردگي است.

تا اين حد به خود فشار نياوريد:
 

اين‌قدر به خود نگوييد دوست دارم لاغر باشم! درست است که هيکل يک مانکن را نداريد اما مطمئنا وزنتان آن‌قدرها هم که فکر مي‌کنيد، زياد نيست. اما اگر واقعا به صورت افراطي چاق شده‌ايد، از يک متخصص تغذيه کمک بگيريد.

با بدن‌تان آشتي کنيد:
 

بدن‌تان را دوست داشته باشيد و از آن لذت ببريد. حتما سري به استخر زنانه بزنيد تا ببينيد بدن هيچ‌کس بي‌نقص نيست. غذاي خوب بخوريد و به اندازه کافي ورزش و استراحت کنيد.

يک لباس جديد بخريد:
 

سري به بازار بزنيد، بگرديد و لباسي با رنگ شاد و مناسب اندامتان انتخاب کنيد.

کمي هم روي زمين سير کنيد:
 

خيال‌پرداز نباشيد. با واقعيت روبه‌رو شويد. خود را با ستاره‌هايي که عکس‌شان روي جلد مجلات است، مقايسه نکنيد. شما يک فرد عادي هستيد، پس خود را با افراد عادي مقايسه کنيد.
منبع:http://www.salamat.com