اطلاعات اسم اباذر

جنسیت پسر
نام به انگلیسی abazar
تلفظ نام به انگلیسی /abāzar/
تلفظ به فارسی اَباذَر
افراد دارای این نام 30,552
ابجد 904
ریشه نام عربی
 

ریشه اسم اباذر

همانطور که در قسمت بالا اشاره کردیم ریشه نام اباذر فارسی می باشد و این نام در فارسی و در لغت نامه های مرجع مثل فرهنگ لغت دهخدا، فرهنگ لغت معین، فرهنگ فارسی، فرهنگ اسم ها، فرهنگ لغت عمید  و ... به صورت " اَباذَر " تلفظ میشود. در زبان انگلیسی هم تلفظ نام اباذر به صورت “ /abāzar/ "  رایج است و این امکان وجود دارد که در بعضی از کشورهایی که انگلیسی صحبت میکنند به شکل های دیگری نیز تلفظ گردد. صوت نام اباذر بسیار زیبا و دلنشین می باشد و به همین خاطر در هر زبانی از جمله زبان انگلیسی، فرانسوی و حتی آلمانی به صورت کامل قابل هجی کردن می باشد.
 

توضیحات تکمیلی درباره اسم اباذر

 
معنی اسم اباذر در فرهنگ فارسی:
نام یکی از صحابه رسول
 
معنی اسم اباذر در لغت نامه دهخدا:
اباذر. [ اَ ذَ ] ( اِخ ) جندب بن جنادةبن سفیان بن عبیدبن صعیربن حرام بن غفار غفاری. نام یکی از صحابه رسول. رجوع به ابوذر جندب... شود.

معنی اسم اباذر در فرهنگ لغت:
نام یکی از صحابه رسول. پدر نسل ها، نام یکی از مشهورترین صحابه رسول الله (صلی الله علیه و آله) که می‌گویند او پس از چهار کس ایمان آورده است و نیز نام چندین تن از مردان نامی در علوم اسلامی.
 
معنی اسم اباذر در دانشنامه اسلامی:
ابوذر (ابهام زدایی). ابوذر ممکن است اسم یا کنیه برای اشخاص ذیل باشد:  ابوذر غفاری، جندب (بریر) بن جنادة بن کُعیب بن صُعیر از قبیله بنی غفار ، معروف به ابوذر غفاری از صحابه بزرگ رسول خدا (صلی الله علیه وآله وسلم)• ابوذر هروی، عبد بن احمد بن محمد بن عبدالله انصاری (۳۵۵ یا ۳۵۶ ـ ۵ ذیقعده ۴۳۴ق/ ۹۶۶ ـ ۱۶ ژوئن ۱۰۴۳م)، محدث مالکی• ابوذر بوزجانی، زاهد کَرّامی و شاعر پارسی گوی قرن چهارم از مردم بوزْجان• ابوذر اسعد بن حسین اصفهانی، از اساتید قرائت و تجوید اصفهان در قرن ششم هجری
 

حروف ابجد نام اباذر

ابجد اسم اباذر شامل عدد " 904 " و ابجد وسیط آن شامل عدد " 16 " و ابجد صغیر آن شامل عدد" 13 " می گردد.
 

نام های هم آوا پسر با اسم «اباذر»

نوذر
ابوالحسن
اکبر
اسکندر
ایزدیار
اسفندیار
امیدوار
الله یار
رایلگار
ابوالفتح
کی آذر
ابوالفضل
 

نام های هم آوا دخترانه با اسم «اباذر»

افسر
اختر
آذر
ابناس
انور
ابریشم
استر
مهرآذر
نوش آذر
چهرآذر
 

خصوصیات کلی اسم اباذر

شما شخصی بسیار وقت شناس به حساب می آیید. رنگ این نام سبز است و نامی که رنگش سبز است متعلق به فردی می باشد که از لحاظ نظم فردی و نظم کاری در رتبه  بسیار بالایی قرار دارد. سعی و تلاش ذاتی ای که شما در رسیدگی به کارهای متعدد دارید در زمان مقتضی می باشد و هیچ وقت رسیدگی سریع به امور را از دست نمیدهید. زمانی که افرادی با این نام در شرکت یا کارخانه یا هر کاری که در آن حضور دارند  همه چیز متکی به زمان شناسی و وقت شناسی بسیار دقیق آنها خواهد بود. شخصیت این افراد بسیار آرام و دقیق تعریف شده است و همین امر سبب گردیده که اطرافیانتان اعتمادی بسیار زیاد به شما داشته باشند و برای حل مشکلاتشان همواره از شما مشورت بگیرند و آن را با شما در میان بگذارند. این افراد دارای توانایی های وصف ناپذیری هستند که با اتکا به آنها میتوانند به هرچیزی برسند، پس بهتر است هر روز به دنبال کسب علم و افزودن بر توانایی های خود باشید و به  آنها را پر و بال دهید که در این صورت موفقیت شما تضمینی میشود.


منبع: راسخون