اطلاعات اسم شهرزاد

جنسیت دختر
نام به انگلیسی shahr zad
تلفظ نام به انگلیسی /šahr zād/
تلفظ به فارسی شهرزاد
افراد دارای این نام 75,705
ابجد 517
ریشه نام فارسی
 

ریشه اسم شهرزاد

همانطور که در قسمت بالا اشاره کردیم ریشه نام شهرزاد فارسی می باشد و این نام در فارسی و در لغت نامه های مرجع مثل فرهنگ لغت دهخدا، فرهنگ لغت معین، فرهنگ فارسی، فرهنگ اسم ها، فرهنگ لغت عمید  و ... به صورت " شهرزاد " تلفظ میشود. در زبان انگلیسی هم تلفظ نام شهرزاد به صورت“ /šahr zād/ " رایج است و این امکان وجود دارد که در بعضی از کشورهایی که انگلیسی صحبت میکنند به شکل های دیگری نیز تلفظ گردد. صوت نام شهرزاد بسیار زیبا و دلنشین می باشد و به همین خاطر در هر زبانی از جمله زبان انگلیسی، فرانسوی و حتی آلمانی به صورت کامل قابل هجی کردن می باشد.
 

توضیحات تکمیلی درباره نام شهرزاد

 
معنی اسم شهرزاد در لغت‌ نامه دهخدا:
شهرزاد مخفف شهرزاده، زاده ٔ شهر، اهل، وطنی، بومی، مقابل اجنبی و غریب و خارجه و خارجی
 
معنی اسم شهرزاد در دانشنامه عمومی:
شهرزاد قصه گو، نام شخصیت اصلی در رشته داستان‌های هزار و یک شب
 
معنی اسم شهرزاد در ثبت احوال:
۱- (مخفف شهرزاده)، زاده‌ی شهر، شهری؛ ۲- (اَعلام) شخصیت اصلی کتاب هزار و یک شب، که به همسری پادشاه در می‌آید و هر شب بخشی از داستان‌های هزار و یک شب را برای او نقل می‌کند.
 

حروف ابجد نام شهرزاد

ابجد اسم شهرزاد شامل عدد " 517 " و ابجد وسیط آن شامل عدد " 25 " و ابجد صغیر آن شامل عدد " 22 " می گردد.
 

نام های هم آوا پسر با اسم «شهرزاد»

شایان
شادمان
شادکان
شادن
شروین
شاهین
شادمهر
شادیار
شاهرخ
شاهکار
شهروز
شهاب
شهریار
شانیا
شهرداد
 

نام های هم آوا دختر با اسم «شهرزاد»

شهرناز
شارمین
شهنوش
شهدیس
شیدا
شادگون
شیده
شارین
شادی
شبنم
شایلین
شهربانو
شهره
شهپر
پریزاد


خصوصیات اسم شهرزاد

شما شخصی بسیار وقت شناس به حساب می آیید. رنگ این نام سبز است و نامی که رنگش سبز است متعلق به فردی می باشد که از لحاظ نظم فردی و نظم کاری در رتبه  بسیار بالایی قرار دارد. سعی و تلاش ذاتی ای که شما در رسیدگی به کارهای متعدد دارید در زمان مقتضی می باشد و هیچ وقت رسیدگی سریع به امور را از دست نمیدهید. زمانی که افرادی با این نام در شرکت یا کارخانه یا هر کاری که در آن حضور دارند  همه چیز متکی به زمان شناسی و وقت شناسی بسیار دقیق آنها خواهد بود. شخصیت این افراد بسیار آرام و دقیق تعریف شده است و همین امر سبب گردیده که اطرافیانتان اعتمادی بسیار زیاد به شما داشته باشند و برای حل مشکلاتشان همواره از شما مشورت بگیرند و آن را با شما در میان بگذارند. این افراد دارای توانایی های وصف ناپذیری هستند که با اتکا به آنها میتوانند به هرچیزی برسند، پس بهتر است هر روز به دنبال کسب علم و افزودن بر توانایی های خود باشید و به  آنها را پر و بال دهید که در این صورت موفقیت شما تضمینی میشود.


منبع: راسخون