اطلاعات اسم راشین

جنسیت دختر
نام به انگلیسی rashin
تلفظ نام به انگلیسی /rāšin/
تلفظ به فارسی راشین
افراد دارای این نام 8,913
ابجد 561
ریشه نام کردی , فارسی
 

ریشه اسم راشین

همانطور که در قسمت بالا اشاره کردیم ریشه نام راشین کردی , فارسی می باشد و این نام در فارسی و در لغت نامه های مرجع مثل فرهنگ لغت دهخدا، فرهنگ لغت معین، فرهنگ فارسی، فرهنگ اسم ها، فرهنگ لغت عمید  و ... به صورت " راشین " تلفظ میشود. در زبان انگلیسی هم تلفظ نام راشین به صورت“ /rāšin/ " رایج است و این امکان وجود دارد که در بعضی از کشورهایی که انگلیسی صحبت میکنند به شکل های دیگری نیز تلفظ گردد. صوت نام راشین بسیار زیبا و دلنشین می باشد و به همین خاطر در هر زبانی از جمله زبان انگلیسی، فرانسوی و حتی آلمانی به صورت کامل قابل هجی کردن می باشد.
 

توضیحات تکمیلی درباره نام راشین

 
معنی اسم راشین در فرهنگ اسم ها:
معنی: راه آبی یا جویباری که از سبزه زار می گذرد، ( به مجاز ) سرسبز و خرم، ( راش = نوعی درخت در جنگل های ایران، ین ( پسوند نسبت ) )، ( به مجاز ) سر سبز و خرّم و با طراوت، راشین در برخی منابع راه آبی یا جویباری که از سبزه زار می گذرد معنی شده است، ( راش = نوعی درخت در جنگل های ایران + ین ( پسوند نسبت ) ) ( به مجاز ) سر سبز و خرم و با طراوت، به علاوه راشین در برخی منابع راه آبی یا جویباری که از سبزه زار می گذرد معنی شده است، توشه
 
معنی اسم راشین در فرهنگ فارسی:
(راش = نوعی درخت در جنگل‌های ایران + ین (پسوند نسبت)). توشه، (به مجاز) سر سبز و خرّم و با طراوت، (به مجاز) آرام و استوار همچون درخت راش، راشین در برخی منابع راه آبی یا جویباری که از سبزه زار می‌گذرد معنی شده است.
 
معنی اسم راشین در فرهنگ فارسی عمید:
در زبان کردی به معنای جوی آب، جو ی آبی که از کنار سبزه زار می‌گذرد، سبز و خرم.
 
معنی اسم راشین در ثبت احوال:
(راش = نوعی درخت در جنگل‌های ایران + ین (پسوند نسبت)) ۱- (به مجاز) سر سبز و خرّم و با طراوت؛ ۲- راشین در برخی منابع راه آبی یا جویباری که از سبزه زار می‌گذرد معنی شده است.
 

حروف ابجد  نام راشین

ابجد اسم راشین شامل عدد " 561 " و ابجد وسیط آن شامل عدد " 21 " و ابجد صغیر آن شامل عدد " 12 " می گردد.
 

نام های هم آوا پسر با اسم «راشین»

رادین
رامین
آرشین
رامتین
امین
آرین
آمین
یمین
آرتین
آرمین
آبتین
رویین
معین
متین
نوین
شاهین
رامسین
برزین
رابین
 

نام های هم آوا دختر با اسم «راشین»

نوشین
راشا
آرامش
راشده
شمین
ثمین
سارین
شیرین
 

خصوصیات  کلی اسم راشین

رنگ نام راشین قرمز می باشد. از خصوصیات این نام میتوان به بسیار جسور بودن آن اشاره کرد. این افراد از هیچ چیز و هیچ کس ترسی ندارند و آشکارا به مبارزه ی جدی با مشکلات و سختی ها می پردازند و در این میان برای حل مشکلات و رسیدن به هدف به قول معروف از جان مایه میگذارند. خونگرمی این افراد موجب شده است که با اشخاص بسیار زیادی ارتباط داشته باشند و به اصطلاح از روابط اجتماعی بالایی برخوردار باشند. اگر نام شما هم راشین است بهتر است از توانایی های بسیار بالای خود در جهت های مثبت زندگی خود استفاده کنید و برای رشد آنها همیشه در تلاش باشید.


منبع: راسخون