ارزش غذایی نان تافتون در 100 گرم

مقدار 100 گرم
کالری 284 کیلوکالری
کربوهیدرات 60.40 گرم
پروتئین 9.29 گرم
چربی 0.60 گرم
آب 25.00 گرم
فیبر 1.31 گرم
قند 0.00 گرم
کلسترول 0.00 میلی گرم
 

ویتامین های موجود در نان تافتون در 100 گرم  

ویتامین 100 گرم
ویتامین A 0.00 میکروگرم
ویتامین D 0.00 میکروگرم
ویتامین E 0.00 میلی گرم
ویتامین K 0.00 میکروگرم
ویتامین C 0.00 میلی گرم
تیامین (B1) 0.35 میلی گرم
ریبوفلاوین (B2) 0.04 میلی گرم
نیاسین (B3) 5.15 میلی گرم
کولین (B4) 0.00میلی گرم
پانتوتنیک اسید (B5) 0.00میلی گرم
ویتامین B6 0.00میلی گرم
فولات (B9) 0.00 میکروگرم
ویتامین B12 0.00میلی گرم
 

مواد معدنی موجود در نان تافتون در 100 گرم

ماده معدنی 100 گرم
کلسیم 59.00 میلی گرم
آهن 6.50 میلی گرم
منیزیم 0.00 میلی گرم
فسفر 0.00 میلی گرم
پتاسیم 0.00 میلی گرم
سدیم 0.00 میلی گرم
روی 0.00 میلی گرم
مس 0.00 میلی گرم
منگنز 0.00 میلی گرم
سلنیم 0.00 میکروگرم
 

نان تافتون برای چه کسانی مفید یا مضر است؟

 
بهبود عملکرد مغز
از مهم‌ترین خواص نان تافتون، بهبود عملکرد مغز است. نان تافتون یکی از بهترین گزینه‌ها برای مصرف در وعده صبحانه است. چرا که عملکرد مغز را بهبود بخشیده و باعث تأمین انرژی مورد نیاز بدن در طول روز می‌شود. پس سعی کنید به جای خوردن کیک، بیسکویت و… در وعده صبحانه، از نان تافتون استفاده کنید.
 
تأمین انرژی بدن
افرادی که روزانه ورزش‌های سنگین انجام می‌دهند، باید از نان استفاده نمایند. زیرا نان پنجاه درصد نشاسته در خود دارد و به همین دلیل دارای گلو سیدهایی است که انرژی فرد را تأمین می‌کند.
 
خواص نان تافتون و دفع بهتر
مصرف فیبر باعث بر طرف شدن یبوست می‌شود. نان جزو غنی‌ترین منابع فیبر است که استفاده از آن برای بهبود عملکرد روده‌ها و تنظیم سطح قند خون پیشنهاد می‌شود. این نکته هم قابل ذکر است که نان سبوس‌دار در مقایسه با نان سفید از فیبر بیشتری برخوردار است.
 
خواص نان تافتون و کنترل وزن
نان‌های سبوس‌دار حاوی فیبر و گلوسیدهای پیچیده هستند و به همین دلیل مصرف آن‌ها باعث سیری طولانی مدت می‌شود، پس اگر به فکر کاهش وزن خود و یک برنامه غذایی مناسب هستید از مصرف نان غافل نشوید.
 

مضرات نان تافتون

 
کربوهیدرات بالا
کربوهیدرات‌ها منبع ضروری انرژی هستند، اما مصرف بیش از حد آن می‌تواند منجر به افزایش وزن و افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند دیابت شود. نان تافتون، مانند بسیاری دیگر از نان‌های تجاری تولید می‌شود، معمولاً با آرد تصفیه شده تهیه می‌شود که شاخص گلیسمی (آزاد سازی سریع قند خون) بالاتری دارد. این بدان معنی است که می‌تواند باعث افزایش سریع سطح قند خون و به دنبال آن احساس گرسنگی و کمبود انرژی را در شما ایجاد کند.
 
مضر برای افراد دیابتی
برای افراد مبتلا به دیابت یا کسانی که سعی در مدیریت سطح قند خون خود دارند، نان تافتون ممکن است بهترین انتخاب نباشد. محتوای بالای کربوهیدرات و آرد تصفیه شده مورد استفاده در نان تافتون می‌تواند باعث افزایش شدید سطح قند خون شود و حفظ سطح گلوکز ثابت در طول روز را دشوار کند. این می‌تواند به ویژه برای افرادی که به انسولین مقاوم هستند یا در تنظیم سطح قند خون خود مشکل دارند مشکل ساز باشد.
 
کمبود فیبر در نان تافتون
فیبر یک ماده مغذی ضروری است که نقش مهمی در حفظ سلامت سیستم گوارش دارد. به تنظیم حرکات روده کمک می‌کند، از یبوست جلوگیری می‌کند و احساس سیری را تقویت می‌کند. متأسفانه یکی از مضرات نان تافتون در این زمینه کم می‌آورد. اغلب با آرد  تهیه می‌شود که طی فرایندی سبوس و جوانه را از بین می‌برد و در نتیجه محتوای فیبر از بین می‌رود. در نتیجه، نان تافتون ممکن است فیبر مورد نیاز بدن شما برای هضم مطلوب و سلامت کلی را تأمین نکند.
 
مشکلات گوارشی
یکی دیگر از معایب احتمالی نان تافتون تأثیر آن بر هضم است. فرایند تصفیه بخش قابل توجهی از فیبر موجود در دانه را حذف می‌کند که می‌تواند منجر به مشکلات گوارشی مانند یبوست شود. فیبر نقش حیاتی در حفظ منظم بودن روده و جلوگیری از مشکلات گوارشی دارد. علاوه بر این، برخی از افراد ممکن است پس از مصرف نان تافتون دچار نفخ یا ناراحتی شوند. این را می‌توان به افزودنی‌ها و نگهدارنده‌هایی که معمولاً در نان تجاری تولید می‌شود نسبت داد. این افزودنی‌ها ممکن است با سیستم گوارش همه سازگار نباشد و منجر به ناراحتی و اختلالات گوارشی شود.
 
حساسیت به گلوتن و بیماری سلیاک
یکی از مضرات نان تافتون حساسیت به گلوتن است. افراد مبتلا به حساسیت به گلوتن یا بیماری سلیاک باید در مصرف نان تافتون احتیاط کنند. گلوتن، پروتئینی که در گندم، جو و چاودار یافت می‌شود، می‌تواند باعث ایجاد واکنش‌های نامطلوب در افراد مبتلا به این شرایط شود. در حالی که گزینه‌های نان بدون گلوتن موجود است، نان تافتون معمولاً یکی از آنها نیست. برای کسانی که حساسیت به گلوتن یا بیماری سلیاک دارند، انتخاب نان بدون گلوتن برای جلوگیری از علائم ناراحت کننده و آسیب احتمالی به روده بسیار مهم است.
 
محتوای سدیم
سدیم که معمولاً در نمک یافت می‌شود، یک ماده مغذی ضروری است که بدن در حد متعادل به آن نیاز دارد. با این حال، نان تافتون اغلب حاوی سطوح بالاتر سدیم در مقایسه با سایر گزینه‌های نان است. مصرف بیش از حد سدیم می‌تواند به فشار خون بالا کمک کند و خطر بیماری قلبی و سکته را افزایش دهد. افرادی که نیاز به محدود کردن مصرف سدیم خود دارند، مانند افرادی که فشار خون بالا یا سایر بیماری‌های قلبی عروقی دارند، باید به محتوای سدیم موجود در نان تافتون توجه داشته باشند و جایگزین‌های کم سدیم را در نظر بگیرند.