پیش از بررسی ویژگی ها و نکات مهمی که پیش از خرید دیزل ژنراتور و نحوه خرید آن نیاز است، بهتر است در ابتدا اندکی با مفهوم ژنراتور دیزلی، انواع و ویژگی های آنها آشنا شده تا در نهایت بتوان تصمیم درستی برای خرید دستگاه گرفته شود.

مفهوم ژنراتور های دیزلی

ژنراتور دیزلی دستگاهی است که از دو بخش موتور دیزل و ژنراتور تشکیل شده و انرژی شیمیایی موجود در دیزل را طی فرآیندی به انرژی الکتریکی و برق تبدیل می کند.

از مزایای ژنراتور های دیزلی می توان به ماندگاری بالا دستگاه و هزینه نگهداری کم، توانایی تولید توان خروجی متفاوت، قدرت بالا و بهره وری سوخت مناسب اشاره کرد.

از معایب ژنراتور های دیزلی نیز می توان به تولید آلایندگی های زیستی و صوتی و حجم بزرگ دستگاه اشاره کرد.
 

انواع ژنراتور های دیزلی

ژنراتور های دیزلی به طور معمول بر اساس نوع کاربری، توان یا ظرفیت دستگاه و نوع برند دسته بندی شده که هریک نیز دارای دسته بندی خاص خود بوده که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.
 
  • براساس کاربرد ژنراتور های دیزلی به سه نوع اضطراری ، دائم به کار و پیوسته تقسیم بندی می شوند. در نظر داشته باشید که هر دسته مناسب پروژه و کاربری خاصی بوده است. به طور مثال در صورتی که شما به طور پیوسته روزی چندین ساعت از دستگاه خود استفاده خواهید کرد ژنراتور های دیزلی اضطراری مناسب کار شما نبوده و بایستی از ژنراتور های دیزلی دائم به کار استفاده نمایید.
  • براساس توان ژنراتور های دیزلی در رنج 15 تا 3000 کاوا قابل خریداری هستند. باید توجه داشته باشیم که چه مقدار توان مد نظر پروژه و مجموعه ماست. به طور مثال اگر نیاز مجموعه شما بین 90 تا 110 کاوا باشد پیشنهاد ما دیزل ژنراتور 100 کاوا در برندهای مختلف خواهد بود. در صورت نیاز به دریافت مشاوره میزان توان مجموعه می توانید با کارشناسان فنی شرکت بینش ابتکار خاورمیانه تماس حاصل فرمایید.
  • در دسته بندی آخر معمولا ژنراتورهای دیزلی براساس برند و ساخت کشور ها دسته بندی می شوند. به طور کلی این دسته بندی شامل ژنراتور های دیزلی اروپایی ، چینی و ایرانی بوده که به ترتیب کیفیت و هزینه دستگاه متغییر است. از معروف ترین برندهای اروپایی می توان به دیزل ژنراتور ولوو ، پرکینز و کامینز و از معروف ترین برندهای چینی می توان به ژنراتور های دیزلی بادوین، تلک و یوچای اشاره نمود.
پس از بیان این مقدمه بهتر است وارد مبحث اصلی شده و در مورد ویژگی ها و نکاتی که باید پیش و در هنگام خرید یک ژنراتور دیزلی در نظر داشته باشیم، بپردازیم.
 

مهمترین نکاتی که باید پیش از خرید یک دیزل ژنراتور در نظر داشته باشیم:

  • پیش از خرید دستگاه حتما نیاز خود را بررسی و برای کارشناس فنی و فروش شرکت مد نظر تشریح کنید. به طور مثال این دستگاه را برای کجا با چه ابعاد و چه مصرفی (خانگی یا صنعتی) می خواهید.
  • پس از بررسی و تشریح نیاز خود بهتر است از توان مورد نیاز مجموعه خود با خبر باشید. محاسبه توان مد نظر مجموعه یکی از بخش ها و نکات مهمی است که باید پیش از خرید ژنراتور دیزلی خود آن را در نظر داشته باشیم. همانطور که در بخش بالا مطرح شد برای این کار می توانید از کارشناسان فنی شرکت بینش ابتکار خاورمیانه برای به دست آوردن توان مجموعه خود استفاده نمایید.
  • توجه به ابعاد و وزن دستگاه از دیگر فاکتورهایی است که باید به آن توجه کرد. به دلیل اینکه معمولا ژنراتور های دیزلی از ابعاد و وزن قابل توجهی برخوردار هستند بایستی مکانی مناسب برای جانمایی دیزل ژنراتور در نظر گرفت.
  • توجه به مقدار هزینه و نوع برندی درخواستی شما نیز از نکات دیگیری است که باید در نظر گرفته شود. در صورتی که محدودیت مالی ندارید معمولا پیشنهاد می شود پس از تعیین میزان توان مورد نیاز مجموعه شما از برندهای مطرح اروپایی برند خود را انتخاب کنید و در صورتی که محدودیت مالی دارید برندهای چینی گزینه مناسبی هستند.
  • و در نهایت توجه به نوع کاربری دستگاه نیز اهمیت خاصی برخوردار است. همانطور که در بخش بالا توضیح داده شد شما بایستی در نظر داشته باشید که کاربری شما به صورت اضطراری بوده یا دائم کار. از ژنراتور های دیزلی اضطراری نمی توان به صورت دائم کار استفاده کرد زیرا در صورت استفاده به دستگاه فشار آمده و باعث افت کارایی و خرابی دستگاه می شود.

 

خرید دیزل ژنراتور

پس از بررسی و توجه به نکات گفته شده نوبت به خرید دستگاه می رسد. پیشنهاد می شود از شرکت های مطرح این حوزه خرید خود را دریافت کنید تا علاوه بر دریافت گارانتی معتبر، از اصالت کالای خود مطمئن باشید.

شرکت بینش ابتکار خاورمیانه با بیش از یک دهه فعالیت در این حوزه یکی از نامداران این عرصه بوده و محصولات خود را با گارانتی اصالت کالا و 1000 ساعت تقدیم مشتریان عزیز می کند. همچنین این شرکت برای محصولات خود گارانتی 10 ساله تامین قطعات نیز می کند. برای خرید و دریافت اطلاعات بیشتر از طریق زیر با مجموعه بینش ابتکار خاورمیانه در ارتباط باشید.

آدرس وب سایت : https://bineshebtekar.com/
 شماره تماس : 02188288374 – 02188261760