خواص آنتی‌ اکسیدانی
برگ انگور حاوی انواع آنتی اکسیدان‌ها از جمله فلاونوئیدها، پلی فنول‌ها و تانن‌ها است. این آنتی‌اکسیدان‌ها به خنثی کردن رادیکال‌های آزاد مضر در بدن، کاهش استرس اکسیداتیو و التهاب، و کاهش خطر بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های قلب و عروق، سرطان و اختلالات عصبی کمک می کنند.
 
اثرات ضدالتهابی
ترکیبات موجود در برگ انگور دارای خواص ضدالتهابی هستند که به کاهش التهاب در سراسر بدن کمک می‌کند. التهاب مزمن با بیماری‌های مختلفی از جمله آرتروز، بیماری‌های قلبی و برخی سرطان‌ها مرتبط است.
 
مفید برای سلامت قلب
آنتی‌اکسیدان‌ها و سایر ترکیبات فعال زیستی موجود در برگ مو با تقویت گردش خون، کاهش آسیب اکسیداتیو به عروق خونی و کاهش سطح کلسترول به سلامت قلب کمک می‌کنند. مصرف برگ انگور به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل به حفظ از عملکرد مناسب قلب و عروق و کاهش خطر بیماری قلبی کمک می‌کند.
 
سلامت دستگاه گوارش
برگ انگور منبع غنی از فیبر خوراکی است که برای سلامت دستگاه گوارش ضروری است. فیبر موجود در برگ مو حرکات منظم روده را تقویت می‌کند، از یبوست جلوگیری می‌کند و رشد باکتری‌های مفید روده را تقویت می‌کند. علاوه‌ بر این، وجود مواد شیمیایی گیاهی در برگ انگور به تسکین التهاب دستگاه گوارش و بهبود عملکرد گوارش کمک می‌کند.
 
کنترل قند خون و دیابت
برخی تحقیقات نشان می‌دهند که ترکیبات موجود در برگ انگور به تنظیم سطح قند خون و بهبود حساسیت به انسولین کمک می‌کنند. این می‌تواند برای افراد مبتلا به دیابت و یا کسانی که در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند مفید باشد. با این حال، تحقیقات بیشتری برای درک کامل مکانیسم‌ اثرگذاری برگ انگور بر دیابت و قند خون، مورد نیاز است.
 
خواص ضدمیکروبی
برگ انگور حاوی ترکیبات خاصی است که فعالیت ضدمیکروبی در برابر باکتری‌ها، قارچ‌ها و ویروس‌ها از خود نشان می‌دهند. این خواص ضدمیکروبی به محافظت در برابر عفونت‌ها و حمایت از عملکرد ایمنی کمک می‌کنند.
 
مفید برای سلامت پوست
آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌های موجود در برگ مو با محافظت در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش، کاهش التهاب و تقویت تولید کلاژن، به سلامت پوست کمک می‌کنند. گنجاندن برگ انگور در رژیم غذایی به حفظ سلامت کلی پوست کمک می‌کند.
 
حاوی مواد مغذی
با وجود این‌که برگ‌ انگور منبع اصلی تغذیه به حساب نمی‌آید، ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر خوراکی را تأمین می‌کند و به دریافت کلی مواد مغذی و ارتقای سلامت عمومی کمک می‌کند.
 
فیبر
برگ انگور سرشار از فیبر خوراکی است که هر دو صورت محلول و نامحلول را شامل می‌شود. فیبر برای سلامت دستگاه گوارش، تقویت حرکات منظم روده، کاهش سطح کلسترول و کنترل سطح قند خون بسیار مهم است.
 
آنتی‌ اکسیدان‌ ها
برگ انگور حاوی انواع آنتی‌اکسیدان‌ها ازجمله فلاونوئیدها، پلی فنول‌ها و تانن‌ها است. این آنتی‌اکسیدان‌ها به خنثی‌کردن رادیکال‌های آزاد مضر در بدن کمک می‌کنند و در نتیجه از سلول‌ها در برابر آسیب اکسیداتیو محافظت می‌کنند و خطر بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی، سرطان و اختلالات عصبی را کاهش می‌دهند.
 
ترکیبات فیتوشیمیایی
برگ انگور علاوه بر ویتامین‌ها و مواد معدنی، حاوی مواد شیمیایی گیاهی مختلف با فواید بالقوه برای سلامتی است. مهم‌ترین آن‌ها شامل رسوراترول، کوئرستین و کاتکین‌ها هستند که دارای خواص ضد التهاب، ضد میکروبی و ضد سرطان هستند.
 
کالری پایین
برگ‌ انگور کالری نسبتاً کمی دارد که آن‌ را به یک رژیم غذایی متعادل برای کسانی تبدیل می‌کند که به میزان کالری دریافتی روزانه خود اهمیت می‌دهند.
 
آبرسانی
برگ انگور مانند سبزیجات برگ‌دار دارای محتوای آب بالایی است که به آبرسانی و تعادل کلی مایعات در بدن کمک می‌کند. توجه به این نکته ضروری است که محتوای مواد مغذی برگ انگور بسته به عواملی مانند گونه، شرایط رشد و روش‌های آماده‌سازی ممکن است متفاوت باشد. درحالی‌که ترجیح بر آن است که از برگ‌ تازه انگور برای مصارف خوراکی استفاده شود، برگ‌های کنسرو شده، مانند آن‌هایی که در شیشه‌ها یافت می‌شوند، ممکن است هنوز مقداری ارزش غذایی خود را حفظ کرده باشند. اما به دلیل روش‌های نگهداری محصولات کنسروی،  ممکن است محتوای سدیم بیشتری داشته باشند. به طوری کلی، گنجاندن برگ انگور در رژیم غذایی خود به عنوان بخشی از غذاهایی مانند دلمه یا سالاد می‌تواند باعث افزایش مواد مغذی موجود در غذا و دریافت انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها شود.