مرسدس بنز E63 AMG با تيونينگ کارلسون


 

مترجم و نويسنده: بهمن ساروق فراهاني




 
بدون شک، مدل جديد E63 AMG پوياترين سدان لوکس ساخت مرسدس بنز است. کمپاني آ. ام. گ نيز که مدتهاست تحت تملک مرسدس بنز قرار دارد، با مهارتي مثال زدني موتوري به قدرت 525 اسب بخار را با تجهيزات داخلي بسيار لوکس اين اتومبيل در هم آميخته است.

مرکز تيونينگ کارلسون محصول جديد خود به نام E-ck63 RS را بر اساس مدل استاندارد E 63 AMG ساخته و پرداخته کرده و با ارائه قابليتهاي فني آن توان خود را به رخ ديگر حريفان کشيده است. بخش مرکزي تغييرات صورت گرفته روي اين اتومبيل به مهندسي دوباره و کامل موتور 8 سيلندر 7 شکل آن مربوط مي شود. جاييکه مهندسين کارلسون قدرت اين پيشرانه را بدون تغيير در حجم 6/3 ليتري آن از رقم استاندارد 525 اسب بخار به بيش از 585 اسب بخار (430 کيلو وات) افزايش داده اند. هم چنين متخصصين اين مرکز تيونينگ حداکثر گشتاور توليدي توسط موتور اتومبيل را از 630 به 695 نيوتن متر رسانده اند. با تنظيم مجدد سيستم مديريت موتور، به کارگيري يک سيستم اگزوز بهينه سازي شده و تنظيمات دقيق تر، مدل برتر کلاسE پس از تيونينگ کارلسون تنها ظرف مدت 4.5 ثانيه سرعت خود را از صفر به 100 کيلومتر در ساعت مي رساند. به طوري که اين رقم، سه دهم ثانيه سريعتر از شتاب مدل E 63 AMG است. پکيج آيروديناميکي شامل بادگير زير سپر جلو، گلگيرهاي برآمده، قطعات جانبي و بادگير زير سپر عقب در همان نگاه نخست قدرت واقعي کارلسون E-ck63 RS را آشکار مي کنند. همزمان، اجزاي آيروديناميکي ساخت کارلسون نيروي رو به پايين بيشتري را در طول زمان حرکت با سرعت بالا توليد کرده و در نتيجه باعث انتقال بهينه قدرت موتور به سطح جاده و افزايش هر چه بيشتر ايمني در هنگام حرکت مي شوند. ديفيوزر کربني عقب نيز سر لوله هاي سيستم اگزوز جديد اتومبيل از جنس فولاد ضد زنگ را در هر دو گوشه خود جا داده و به طور کامل بر دگرگوني بصري نماي عقب اتومبيل تأکيد مي کند.
آخرين تغيير ظاهري اعمال شده روي مرسدس بنزE 63 AMG مربوط به رينگهاي مذکور داراي طرح پنج پره دوبل بوده و به خاطر طرح رنگ آميزي منحصر به فرد خود، جلوه اي خاصي به اتومبيل بخشيده اند.
اصلاح قويترين مدل توليدي کلاس E مرسدس بنز با بهسازي فضاي داخلي آن تکميل مي شود. در اين قسمت، کارلسون با استفاده از روکش چرم و جير بسيار مرغوب محيطي لوکس و مجلل را ايجاد کرده است. نه تنها صندليها، بلکه هم چنين غربيلک فرمان، دسته دنده و رودريها نيز از روکشي ظريف و زيبا برخوردارند. کارلسون هم چنين براي ساخت پدالها و جاپايي از آلومينيم استفاده کرده است. از ديگر موارد چشم نواز داخل اتومبيل نيز مي توان به فرشهاي مخصوص کف اتاق با آرم کارلسون اشاره کرد.

منبع:نشريه نوآور شماره 63