براي اينکه موهايتان زود رشد کنند

 





 

همه زنان دوست دارند موهايي پرپشت داشته باشند و خيلي از آن ها موهاي بلند را ترجيح مي دهند. آنها مي خواهند موهايي زيبا، سالم، بلند و پرپشت داشته باشند که به زيبايي شان بيفزايد. درباره راه هايي براي رشد سريع موها بسيار سخن گفته شده و گاهي اين راهکارها ضدونقيض هم از آب درمي آيند؛ ولي افرادي که در اين زمينه کارشناس هستند در نکات بسياري اتفاق نظر دارند. در اينجا تعدادي از اين نکات را مي آوريم:
1- اولين گام براي داشتن موهاي بلند و زيبا و سالم اين است که هر هفت هفته يکبار قدري از آن ها را کوتاه کنيد تا موهاي تان موخوره نشوند.
2- حداقل روزي 8 ليوان آب بنوشيد. آب يکي از مواد اساسي براي داشتن موهايي سالم و رشد سريع آنهاست. هر قدر بيشتر آب بنوشيد، وضعيت موهاي تان بهتر خواهد بود. موهايي که به اندازه کافي آب دريافت کرده باشند، سالم تر و درخشان تر خواهند بود.
3- درست غذا بخوريد و از خوردن هله هوله و غذاهاي سرخ کرده، بسيار شيرين يا چرب بپرهيزيد. غذاهاي بخارپز، کبابي يا گريل شده بهترين غذاها هستند.

4-به کف سرتان يک روغن گياهي مناسب بماليد و با کف دست ماساژ دهيد. هر روز به مدت 10 دقيقه اين کار را انجام دهيد. اين کار باعث مي شود که موهاي تان سريع تر رشد کند. البته پيش از آن با پزشک متخصص پوست مشورت کنيد تا بدانيد چه روغني بايد به موهاي تان بماليد.انواع و اقسام روغن هاي گياهي در بازار وجود دارند، ولي همه آنها مناسب شما نيستند. تنها پزشک مي تواند با توجه به نوع مو، نوع پوست سر و ميزان رشد موها يا عوامل ديگر؛ روغن گياهي مناسب را به شما معرفي کند.
5- وقتي مي خواهيد موهاي تان را ببنيد يا با مدلي خاص درست کنيد، دقت داشته باشيد که آنها را خيلي سفت و محکم نبنديد يا جمع نکنيد. اين کار به ريشه هاي مو آسيب مي زند و باعث کند شدن روند رشد موها مي شود.
6- يکي از بهترين راه ها براي حفظ سلامتي موهاي بلند و تقويت رشد آنها اين است که اجازه دهيد باز و راحت رها شوند. پس اگر مي خواهيد آنها را درست کنيد، بهتر است مدلي باشد که موها تا حد ممکن حالت طبيعي شان را حفظ کنند و آزاد قرار گيرند. مثلا موهاي تان را دم اسبي کنيد يا شل ببافيد.
7- سيستم ايمني بدن خود را تقويت کنيد. خوردن غذاهايي مانند ميوه ها و سبزي ها که آنتي اکسيدان و ويتامين هاي گوناگون مانند ويتامين C,E و ويتامين هاي گروه B وموادي چون آهن، روي، مس، کلسيم و منيزيم در خود دارند، باعث تقويت سيستم ايمني مي شود.
8- بيش از اندازه موهاي سرتان را نشويد. دو يا سه بار شستشو در هفته کافي است. سعي کنيد از شامپوهايي استفاده کنيد که حاوي عناصر طبيعي باشند؛ زيرا شامپوهايي که از مواد مصنوعي و شيميايي درست شده اند، به پوست سر آسيب، مي زنند و باعث کندشدن رشد موها مي شوند.
منبع: نشريه دنياي سلامت 54