10 کودک نابغه


 





 
اعتماد به نفس تان را از دست ندهيد! اما اين چهره ها در همان دوران کودکي همه را انگشت به دهان کرده اند. وقتي خوانديد مي فهميد...

1.افتخارات: نابغه شطرنج که جوان ترين قهرمان شطرنج در 14 سالگي شد
 

فالبيانو نابغه بزرگ شطرنج، 16 ساله و دورگه ايتاليايي- آمريکايي است. او در سال 2007 در سن 14 سال و 11 ماه و 20 روزگي قهرمان شطرنج شده و جوان ترين استادبزرگ شطرنج در تاريخ است. او در فهرست آوريل 2009 FIDE ، بالاترين رتبه بازيکنان زير 18 سال دنيا را دارد.

2. افتخارات: جايزه صلح نوبل در 12 سالگي
 

نبوغ تنها نيمي از داستان جورجي اسميت است. اين پسر نابغه که در 1990 متولد شده، در سن 2 سالگي قادر به خواندن بود. او در 10 سالگي وارد دانشگاه شد و وقتي هنوز با اشتياق مشغنول يادگيري بود. به عنوان فعال حقوق کودکان و سفير صلح در دنيا فعاليت مي کرد. او موسس سازمان هواداران بين المللي جوانان نيز هست، سازماني که اصول صيح ميان جوانان در سر تاسر دنيا را ارتقا داد. او با بيل کلينتون و گورباچف هم ملاقات کرده و در سازمان ملل نيز سخنراني کرده است. جوجي اسميت به دنبال اين فعاليت ها و ساير اقدامات انسان دوستانه اش، چهار بار نامزد جايزه صلح نوبل بوده است. مي توانيد حدس بزنيد که آخرين موفقيت او چيست؟ اخيرا گواهينامه رانندگي دريافت کرده است!

3. افتخارات: جراحي در 7 سالگي
 

آکريت جازوال يکي از باهوش ترين پسران جهان است. التبه دليل آن فقط 146IQ او نيست، آکريت در سال 2000 اولين جراحي خود را در خانه شان انجام داد و از همان زمان، مورد توجه رسانه ها قرار گرفت. بيمار او يک دختر محلي هشت ساله بود که استطاعت پرداخت هزينه هاي درمان را نداشت. دست دختر در آتش سوخته و باعث شده بود انگشتانش به گونه اي مشت شود که قادر به بازکردن آن نبود. آکريت هيچ آموزش پزشکي رسمي يا تجچربه جراحي نداشت، اما توانست انگشتان آن دختر را باز کرده و بيمار توانست دوباره از دستش استفاده کند. او اين اتعداد و هوش بي نظير خود را متمرکز پزشکي کرد و در 12 سالگي ادعا کرد که در آستانه کشف درمان سرطان است، او اکنون در حال تحصيل براي درجه دانشمندي در دانشگاه است و جوان ترين دانشجويي است که تا کنون در يک دانشگاه هندي پذيرفته شده است.

4.افتخارات: ورود به دانشگاه در 4 سالگي، دريافت دکترا در 15 سالگي بالاترين IQ دنيا
 

اين فوق نابغه کرده اي در 1962 متولد شده و احتمالا باهشو ترين فرد زنده دنياست. او در چهار سالگي مي توانست زبان هاي ژاپني، کره اي، آلماني و انگليسي را صحبت کند و در تولد پنج سالگي اش پيچيده ترين مسايل حساب ديفرانسيل و انتگرال را حل مي کرد. او بعدها به تلويزيون ژاپن دعوت شد تا مهارت خود در زبانهاي چيني، اسپانيايي، ويتنامي، تاگالوک، آلماني، انگليسي، ژاپني و کره اي را هم به مردم نشان دهد. کيم از سن 3 تا 6 سالگي دانشجوي ميهمان دانشگاه هانياگ بود و در 7 سالگي به آمريکا دعوت شد. در 15 سالگي تحصيلات دانشگاهي خود را به پايان برد و مدرک دکتراي خود را در رشته فيزيک از دانشگاه ايالتي کلورادو اخذ کرد. او در 1974 در طول تحصيلات دنشگاهيف کار تحقيقي خود را در دانشگاه نال شروع کرد و اين کار را تا زمان بازگشت به کرده در 1978 ادامه داد. سپس در کره تصميم گرفت از فيزيک به مهندسي شهري تغيير رشته دهد که نهايتا براي اين رشته نيز دکترا گرفت. فرصت تحصيل در بهترين دانشگاه هاي کره به کيم پيشنهاد شد اما او تصميم گرفت به يک دانشگاه منطقه اي برود. او از سال 2007 رئيس هيات علمي دانشگاه ملي پانبانک بوده است. IQ کيم در فهرست کتاب گينس به عنوان بالاترين IQ نيز ثبت شده ضريب هوشي اين پسر را بالاي 210 تخمين زده اند.

5. افتخارات خواننده اي 3 ساله که براي هر ترانه ... يورو دريافت مي کند!
 

کلئوپاترا در مولداوي متولد شده و دختر پاول استراتان خواننده مولدواني - رومانيايي است. او جوان ترين کسي است که تا کنون به عنوان يک خوانند (با آلبومي به نام «در سه سالگي» ) به موفقيت هاي تجاري دست يافته است.
از رکوردهاي او مي توان به اجراي زنده به مدت 2 ساعت در مقابل هزاران تماشاچي، رکورد گران ترين عنرمند جوان، جوان ترين هنرمند برگزيده توسط فستيوال MTV و هزاران افتخار ديگر که شايد هيج کس ديگر نتواند تا ابد به آنها دست يابد.

6. افتخارات: هنرمند 2 ساله که نقاشي هايش را در يک گالري سرشناس به نمايش گذاشت
 

انگار نقاشي هاي آبستره آليتا آندره باعث شده تا هنر استراليا حرفي براي گفتن در دنيا داشته باشد! آلينا دو ساله است و حتي نقاشي هايش زماني خلق شده اند که او کوچک تر بوده سات. زماني که يک عکاس از مارک جيميسون مدير يک گالري در ملبورن استراليا خواست تا اثر هنرمند تازه واردي که بي نهايت با استعداد است را نمايش دهد، آلينا موفق شد براي اولين بار نقاشي هايش را به نمايش بگذارد. جيميسون وقتي نقاشي ها را ديد آنها را پسنديد و موافقت کرد که يک نمايشگاه اختصاصي براي آنها ترتيب دهد. نمايشگاه بسيار موفق بود، تا جايي که جيميسون نمايشگاه را گسترش داد و دعوتنامه هاي پر زرق و برقي را هم براي تبليغات در مجلات چاپ کرد که اين آثار آبستره را نشان مي دادند. در آن زمان بود که همه درباره اين هنرمند جديد چيزهايي شنيد. او تازه فهميد که آليتا آندره يک دختر 22 ماهه است! جيميسون شوکه شد اما تصميم گرفت نمايشگاه را ادامه دهد.

7. افتخارات: کسي که اولين مدرک خود را در ده سالگي به دست آورد و يک ميليونر شد
 

مايکل کرنس 24 ساله، جوان ترين فارغ التحصيل دانشگاه (در سن 10 سالگي) است کرنس در 2008، در مسابقه تلويزيوني « چه کسي مي خواهد ميليونر شود؟» يک ميليون دلار به دست آورد او در 17 سالگي به خاطر ثبت چند دکورد بي نظير شهرت يافت. مايکل در چهار ماهگي اولين کلمات خود را به زبان آورد و در شش ماهگي به متخصص اطفال خود گفته بود « گوش چپم عفونت کرده است!» او در ده ماهگي خواندن ياد گرفت. وقتي هم که چهار ساله بود براي برنامه رياضياتي کودکان استثنايي جان هاپکينز آزمون هاي تشخيصي داد و نمره کامل را گرفت. او در 6 سالگي دبيرستان را تمام و در کالج سانتا روزا ثبت نام کرد. در ده سالگي در رشته زمين شناسي فارغ التحصيل شد و در مردم شناسي مدرک ليسانس گرفت. او براي مدتي رکورد جوان ترين فوق ليسانس دنيا را داشت... اما نهايتا در 2006 پس از رسيدن به فينال در بازي مسابقه اي معماي Gold Rush به شهرت جهاني رسيد و اولين برنده يک ميليون دلاري در بازي آنلاين شد.

8. افتخارات: بازيکن حرفه اي بيليارد در 6 سالگي
 

ويليام جوزف موسکوني، با نام مستعار «آقاي بيليارهاي جيبي» يک بازيکن بيليارد حرفه اي است. پر ويلي يک سالن بيليارد معروف داشت اما اجازه نمي دد پسرش در آن بازي کند، اما ويلي به کمک تمرين با سيب زميني هاي کوچک و دسته جاروي قديمي کارش را شروع کرد. بعد از مدتي پدرش فهميد يک نابغخ در خانه دادر و مسابقات پرهيجاني و بزرگي را برايش ترتيب بداد. با اين که ويلي بايد روي کي جعبه مي ايستاد تا به ميز برسد با تجربه ترين بازيکنان آمريکا و اروپا را شکست مي داد.
در سال 1919 مسابقه اي نمايشي ميان ويلي 6 ساله و رالف گرين ليف قهران جهاني برگزار شد. سالن مملو از تماشاچي بود و با اين که گرين ليف آن مسابقه را برد، ويلي حرفه اي ترين بيليارد خود را بازي کرد. ويلي در 1924 در سن يازده سالگي، قهرمان يليارد نوجوانان شد. او با بيليار شعبده مي کرد! در طول 16 سال رقابت هاي جهاني بيليارد ويلي 15 بار برنده شد. او در مسابقات بي نظيري شرکت کرد و پيروز شد، رکوردهاي بسياري را ثبت کرد و در محبوبيت بازي بيليارد نقش مهمي دارد. ضمنا او همچنان بالاترين رکورد تعداد پاکت را د ارد. س526 توپ پياپي.

9.افتخارات: جوان ترين مشاور خانواده در 7 سالگي
 

پس از آن که الينا با ايتسگاه ارديوي محلي تماس گرفت و به زني که چند دقيقه قبل تماس گرفته بود مشاوره داد، همه شگفت زده شدند و اين ايستگاه راديويي شغلي به او پيشنهاد داد که همه شنوندگان ثابت آن برنامه را خوشحال کرد. دستمزد الينا به نادزه نوشيدن يک ليوان شير بود؛ اا بعد از چجند ماه برنامه موفق، راديو به او يک برنامه هفتگي پيشنهاد داد و پس از آن بود که هر هفته هزاران شنونده بزرگسال از او مشاوره خانوادگي مي گرفتند. مثلا يک شنونده دلگير از او مي پرسد چه کار کند که شوهرش پيش او باز گردد و الينا جواب مي دهد او ارزش دل شکستگي را ندارد؛ زندگي کوتاه از آن است که با ناراحتي از يک عشق شکست خورد تما م شود.

10. افتخارات دعوت شدن براي سمت تدريس در هاروارد، در الي ه هنوز دبيرستاني بود.
 

سائول آرون ريپ، در سال 194 در نيويور متولد شد. او از همه نظر ي نابغه است. سائول در کلاس چهارم، بر را در سطح دانشگاهي آموخت و در پايان دوران ابتدايي در گرامر و هندسه تحليلي استاد شد. اما سپس به فلسفه تغيير رشته داد او در حاليکه هنوز نوجوان بود مجموعه مقالاتي نوشت که در نهايت مطالعه الگوهاي منطقي را تغيير داد. او چندي بعد يک نامه از بخش رياضيات هاروارد دريافت کرد که در آن اظهار شده بود اميدوارند او سمت استادي را در دانشگاه هاروارد بپذيرد! اما او گفت: « مادرم گفته بايد دبيرستانه را تمام کرده و بعد به دانشگاه بروم!» بالاخره پس از اتمام دبيرستان او هاروارد را به عنوان دانشگاه محل تحصيل انتخاب کرد. کريپک جايزه sshock که معادل نوبل در فلسفه است را هم دريافت کرده. اکنون گفته مي شود که او بزرگ ترين فيلسوف زنده دنياست.
منبع: زندگي ايده آل، شماره 44.