8 توصيه براي بهبود رابطه همسران


 

ترجمه: ندا احمدلو




 

خوشبخت‌ترين افراد کساني هستند که بتوانند درک درستي از خود و طرف مقابل‌شان داشته باشند و کمي در زندگي فداکاري به خرج دهند و از يکه‌تازي و لجبازي پرهيز کنند. اگر مي‌خواهند زندگي خوب و آرامي داشته باشند و بعد از چند ماه يا چند سال براي همديگر خسته‌کننده و سوهان روح نشوند، به اين 8 توصيه عمل کنند.

1. به يکديگر ابراز علاقه کنيد:
 

ابراز علاقه به معناي خريدن يک کادوي گران‌قيمت يا خوردن شام در بهترين رستوران شهر نيست، بلکه شما مي‌توانيد با هديه دادن بدون مناسبت يک شاخه گل، فشردن دست همسرتان يا يک تشکر خالصانه از زحمات‌اش، عشق و محبت‌تان را به او نشان دهيد. حتي شما مي‌توانيد با گفتن يک جمله «دوستت‌ دارم» به همسرتان ثابت کنيد که بعد از چند سال، هنوز برايتان دوست داشتني و قابل احترام است.

. هنگام بحث و مجادله، احترام يکديگر را حفظ کنيد:
 

مطمئن باشيد که با ناسزا گفتن و توهين کردن هيچ مشکلي حل نمي‌شود و اين کار تنها باعث سرد شدن روابط بين همسران مي‌شود. از بحث و مجادله هم که در زندگي گريزي نيست، بنابراين سعي کنيد که هميشه مخالفت خود را درباره يک موضوع با منطق و آرامش به همسرتان بگوييد و هيچ‌گاه در خلال بحث از کلمات تحقيري يا توهين‌آميز استفاده نکنيد. قبل از اينکه بخواهيد در مورد موضوعي بحث کنيد، خوب حرف‌هايتان را بسنجيد و اين را در نظر بگيريد که ممکن است ايده‌هاي شما هم عيب و ايرادي داشته باشد و شما مي‌توانيد به جاي جر و بحث، با آرامش تبادل نظر کنيد تا بهترين ايده را در زندگي‌تان اجرا نماييد.

3. هميشه براي همسرتان آراسته باشيد:
 

مطالعات نشان مي‌دهند که پنج اتفاق خوب و مثبت بايد در طول روز رخ دهد تا اثر يک حادثه منفي و بد را در ذهن پاک کند. حالا حساب‌اش را بکنيد که آراسته و مرتب بودن همسران براي يکديگر مي‌تواند به تنهايي پنج امتياز مثبت به حساب آيد و تمام خستگي‌هاي روحي و ذهني‌شان را از بين ببرد. فراموش نکنيد که کوچک‌ترين تغييرات ظاهري در شما مي‌تواند بزرگ‌ترين هيجان براي همسرتان به شمار آيد. از کوتاه يا رنگ کردن مو گرفته تا پوشيدن يک لباس جديد.

4. به خاطر مسايل پيش پا افتاده مشاجره نکنيد:
 

به نظر شما دعوا کردن بر سر تغيير کانال تلويزيون يا عوض کردن جاي گلدان و تابلو آن قدر اهميت دارد که بخواهيد به خاطر آن اعصاب‌تان را خرد و زندگي‌تان را خراب کنيد؟ مسلما که نه! پس به خاطر مسايل پوچ و بي‌ارزش روابط‌تان را تيره و تار نکنيد.

5. بيشتر تفريح کنيد:
 

معمولا اوايل ازدواج، زوج‌ها با هم زياد به سينما، پارک يا خريد مي‌روند اما اين رفت و آمدها کم‌کم از بين مي‌رود و فقط به ميهماني‌هاي خانوادگي چند ماه يک بار محدود مي‌شود. يک زوج خوشبخت حداقل هفته‌اي يک بار با هم بيرون مي‌روند. براي پياده‌روي، کوهنوردي، ديدن يک فيلم جديد يا حتي خريد روزانه! براي اينکه بتوانيد زندگي‌تان را از يکنواختي دربياوريد، مي‌توانيد يک برنامه‌ريزي مناسب براي يک گردش با همسر و فرزندان‌تان در آخر هفته ترتيب دهيد تا روحيه خود. همسر و بچه‌هايتان را تقويت کنيد و صميمت بيشتري هم بين‌تان به وجود بيايد.

6. جلوي ديگران به يکديگر احترام بگذاريد:
 

اگر خوشبختي و صميميت، تنها يک کليد طلايي داشته باشد، مي‌توان احترام متقابل همسران به يکديگر در مقابل فرزندان يا ساير افراد را به عنوان آن کليد طلايي معرفي کرد، بنابراين اگر مي‌خواهيد محبت و علاقه همسرتان را روز به روز نسبت به خود بيشتر کنيد، بايد پيش بچه‌ها و خانواده‌تان نهايت احترام را به او بگذاريد و هميشه از الفاظ زيبا براي صدا کردن‌اش استفاده کنيد.

7. يک روز در هفته يا ماه را به خودتان اختصاص دهيد:
 

براي اينکه بتوانيد هر چند وقت يکبار درددل‌هاي همسرتان را گوش دهيد يا ساعات خوشي را با هم بگذرانيد، بد نيست که يک روز کامل را تنها به خودتان اختصاص دهيد و در اين روز هيچ حرف ناراحت‌کننده‌اي به هم نزنيد يا گله و شکايتي از هم نکنيد. تمام اين روز بايد به خوشي و شادي بگذرد تا روابط شما هر چه بيشتر محکم‌تر و پايدارتر شود.

8. مشکلات يکديگر را درک کنيد:
 

اگر همسرتان دير به خانه برگشت، سريع شروع به بازخواست و سين‌جيم نکنيد. اجازه دهيد که او کمي خستگي‌اش را در کند و بعد از او بخواهيد که اگر دوست دارد مشکل‌اش را با شما درميان بگذارد تا شايد بتوانيد با هم‌فکري آن را حل کنيد. اين‌طوري، هم سر از علت ديرآمدن‌اش درآورده‌ايد و هم باعث نشده‌ايد که همسرتان نسبت به شما جبهه بگيرد و يک مشت دروغ تحويل‌تان بدهد.
منبع:www.salamat.com