چرا شبکه «من و تو» به سراغ تهمینه میلانی می رود؟
چرا شبکه «من و تو» به سراغ تهمینه میلانی می رود؟
چرا شبکه «من و تو» به سراغ تهمینه میلانی می رود؟
جای تعجب ندارد که کانال مبتذل من و تو (manoto-1) به سراغ افرادی همچون تهمینه میلانی برود. جای تعجب ندارد که در کنار يك خواننده مشهور زن(گ.گ) شاهد حضور تهمینه میلانی در این شبکه باشیم.
اما متعجب می شویم وقتی می بینیم فیلم های تهمینه میلانی توسط وزارت ارشاد مجوز می گیرد و حتی در جشنواره فیلم فجر هم جایزه می گیرد و گاها در تلویزیون نیز پخش می شود.
من کاری ندارم که شبکه ضدفرهنگی من و تو با این کارگردان ارتباط خاصی دارد یا نه، ولی در این نوشتار می خواهم به این موضوع بپردازم که چرا شبکه من و تو به سراغ افرادی همچون تهمینه میلانی می رود؟
از فیلم های این کارگردان و فیلم نامه نویس، نوع تفکراتش کاملا مشخص است. داستان فیلم های این کارگردان سرشار از مفاهیم سکولاریسم است. دین کمترین نقش را در فیلم های او ایفا می کند مفاهیمی مثل اسلام، انقلاب، ولایت مداری، فرهنگ اصیل ایرانی- اسلامی و ... در فیلم های او جایی ندارد.
فیلم های او سرشار از عشق های مثلثی، عشق های یک طرفه، رابطه های دوست پسری و دوست دختری، طلاق، خیانت و مفاهیمی از این دست هست. در طول داستان فیلم دائما بین سنت و مدرنیسم نزاع رخ می دهد و البته داستان به گونه ایست که شما دوست دارید مدرنیسم برنده شود.
سنت خود را به شکل چهره ای محافظه کار، خشن، دیکتاتور و غیرقابل انعطاف نشان داده که معمولا دارای نمادهای دینی نیز هست. و مدرنیسم چهره ای آزاد، تحصیل کرده، با اخلاق، دارای سبک زندگی مرفه غربی است.
در تمام فیلم های این کارگردان سعی شده تا جای ممکن (تا حدی که بشه مجوز گرفت) از جذابیت های جنسی برای جذب مخاطب استفاده شود.
قضاوت در مورد اشخاص کاری بس دشوار است به همین خاطر من نمی خواهیم هیچ لقب خاصی را به او نسبت دهم. پس بهترین راه این است که بخشی از بیوگرافی او و تعدادی از فیلم های تهمینه میلانی را به شما معرفی کنم تا شما خودتان قضاوت کنید.
ابتدا خلاصه داستان چند فیلم:
طی ماجراها و اتفاقاتی ، مجدداً سایه و یوسف با آگاهی از ریشه ی مشکلات خود به زندگی با یکدیگر علاقمند می شوند و تصمیم می گیرند زندگی تازه ای شروع کنند.
جالب اینجاست که بدانید این فیلم تقلید بچه گانه ای از فیلم آقا و خانم اسمیت است. نوع آشنایی سایه و یوسف نیز کاملا متضاد با فرهنگ های اسلامی و ایرانی است. سبک زندگی آنها نیز کاملا غربی و از نوع مرفه سرمایه داری است.
فرشته با همفكري و همياري 4 تن از همكارانش كه از تيپهاي مختلف اجتماعي – اقتصادي هستند و آنها نيز هر يك ، مسئله لاينحل مهمي در زندگي دارند ، به وضعيت موجود واكنش نشان مي دهد .
داستان فيلم تقابل دو نوع تفكر نيمه مدرن و سنتي است كه در جامعه ي در حال گذار هر روز شاهد آن هستيم . تقابلي كه از هر دو طرف قربانيان بسياري مي گيرد.
او برای پنهان کردن مسئله ی اخراج از دانشگاه نزد والدينش، به ميزان زماني كه در دانشكده به سر مي برد ، در یک انتشاراتی به کار مشغول می شود و همزمان برای قانع کردن مسئولین دانشگاه تلاش می کند .
در این راه عباس برادر او که دانشجوی کامپیوتر است به یاری او می پردازد .
در بخشی از بیوگرافی ایشان که در سایت رسمی اش منتشر شده آمده است:
... اوايل خرداد ۵۹ بعد از چند روز مقاومت بي امان از طرف دانشجويان گروه هاي مختلف، دانشگاه ها با دادن چند كشته و خرد شدن سر و دست دانشجويان بسته شد . ماند كه چه كند ، به شدت افسرده بود ، مدت ها بود كه از فضاي سياسي سرخورده بود و به دليل علاقه اش در محافل فرهنگي شركت مي كرد ، شعر خواني ، جلسات عمومي كانون نويسندگان ، نمايش فيلم و ...
... سال بعد با كمك آقاي بانكي و احمدي و جايزه يك ميليون و پانصد هزار توماني "...بچه هاي طلاق" ، "افسانه آه" را در سال۱۳۶۹ كه بر اساس داستاني از صمد بهرنگي و ديدگاه فلسفي يونگ بود ، ساخت كه معتقداست بسيار فيلم خوبي است ، ولي حتي آن را در مسابقه فيلم هاي ايراني راه ندادند . با افسانه آه موفق شد در بيش از سي فستيوال و نمايش جهاني شركت كند و مورد تشويق منتقدين بين المللي قرار بگيرد...
بنابراین خیلی منطقی است که به سراغ تهمینه میلانی برود. فردی شناخته شده در بین ایرانیان و با تفکرات سکولار.
فردی که به همت مسئولین فرهنگی معروف می شود و خوراک فرهنگی شبکه مبتذل من و تو را فراهم نموده است.
منبع: www.parsapress.ir
/ع
اما متعجب می شویم وقتی می بینیم فیلم های تهمینه میلانی توسط وزارت ارشاد مجوز می گیرد و حتی در جشنواره فیلم فجر هم جایزه می گیرد و گاها در تلویزیون نیز پخش می شود.
من کاری ندارم که شبکه ضدفرهنگی من و تو با این کارگردان ارتباط خاصی دارد یا نه، ولی در این نوشتار می خواهم به این موضوع بپردازم که چرا شبکه من و تو به سراغ افرادی همچون تهمینه میلانی می رود؟
از فیلم های این کارگردان و فیلم نامه نویس، نوع تفکراتش کاملا مشخص است. داستان فیلم های این کارگردان سرشار از مفاهیم سکولاریسم است. دین کمترین نقش را در فیلم های او ایفا می کند مفاهیمی مثل اسلام، انقلاب، ولایت مداری، فرهنگ اصیل ایرانی- اسلامی و ... در فیلم های او جایی ندارد.
فیلم های او سرشار از عشق های مثلثی، عشق های یک طرفه، رابطه های دوست پسری و دوست دختری، طلاق، خیانت و مفاهیمی از این دست هست. در طول داستان فیلم دائما بین سنت و مدرنیسم نزاع رخ می دهد و البته داستان به گونه ایست که شما دوست دارید مدرنیسم برنده شود.
سنت خود را به شکل چهره ای محافظه کار، خشن، دیکتاتور و غیرقابل انعطاف نشان داده که معمولا دارای نمادهای دینی نیز هست. و مدرنیسم چهره ای آزاد، تحصیل کرده، با اخلاق، دارای سبک زندگی مرفه غربی است.
در تمام فیلم های این کارگردان سعی شده تا جای ممکن (تا حدی که بشه مجوز گرفت) از جذابیت های جنسی برای جذب مخاطب استفاده شود.
قضاوت در مورد اشخاص کاری بس دشوار است به همین خاطر من نمی خواهیم هیچ لقب خاصی را به او نسبت دهم. پس بهترین راه این است که بخشی از بیوگرافی او و تعدادی از فیلم های تهمینه میلانی را به شما معرفی کنم تا شما خودتان قضاوت کنید.
ابتدا خلاصه داستان چند فیلم:
زن زیادی:
خلاصه داستان دو زن
خلاصه داستان آتش بس
طی ماجراها و اتفاقاتی ، مجدداً سایه و یوسف با آگاهی از ریشه ی مشکلات خود به زندگی با یکدیگر علاقمند می شوند و تصمیم می گیرند زندگی تازه ای شروع کنند.
جالب اینجاست که بدانید این فیلم تقلید بچه گانه ای از فیلم آقا و خانم اسمیت است. نوع آشنایی سایه و یوسف نیز کاملا متضاد با فرهنگ های اسلامی و ایرانی است. سبک زندگی آنها نیز کاملا غربی و از نوع مرفه سرمایه داری است.
خلاصه داستان واکنش پنجم
فرشته با همفكري و همياري 4 تن از همكارانش كه از تيپهاي مختلف اجتماعي – اقتصادي هستند و آنها نيز هر يك ، مسئله لاينحل مهمي در زندگي دارند ، به وضعيت موجود واكنش نشان مي دهد .
داستان فيلم تقابل دو نوع تفكر نيمه مدرن و سنتي است كه در جامعه ي در حال گذار هر روز شاهد آن هستيم . تقابلي كه از هر دو طرف قربانيان بسياري مي گيرد.
خلاصه داستان ديگه چه خبر
او برای پنهان کردن مسئله ی اخراج از دانشگاه نزد والدينش، به ميزان زماني كه در دانشكده به سر مي برد ، در یک انتشاراتی به کار مشغول می شود و همزمان برای قانع کردن مسئولین دانشگاه تلاش می کند .
در این راه عباس برادر او که دانشجوی کامپیوتر است به یاری او می پردازد .
در بخشی از بیوگرافی ایشان که در سایت رسمی اش منتشر شده آمده است:
... اوايل خرداد ۵۹ بعد از چند روز مقاومت بي امان از طرف دانشجويان گروه هاي مختلف، دانشگاه ها با دادن چند كشته و خرد شدن سر و دست دانشجويان بسته شد . ماند كه چه كند ، به شدت افسرده بود ، مدت ها بود كه از فضاي سياسي سرخورده بود و به دليل علاقه اش در محافل فرهنگي شركت مي كرد ، شعر خواني ، جلسات عمومي كانون نويسندگان ، نمايش فيلم و ...
... سال بعد با كمك آقاي بانكي و احمدي و جايزه يك ميليون و پانصد هزار توماني "...بچه هاي طلاق" ، "افسانه آه" را در سال۱۳۶۹ كه بر اساس داستاني از صمد بهرنگي و ديدگاه فلسفي يونگ بود ، ساخت كه معتقداست بسيار فيلم خوبي است ، ولي حتي آن را در مسابقه فيلم هاي ايراني راه ندادند . با افسانه آه موفق شد در بيش از سي فستيوال و نمايش جهاني شركت كند و مورد تشويق منتقدين بين المللي قرار بگيرد...
بنابراین خیلی منطقی است که به سراغ تهمینه میلانی برود. فردی شناخته شده در بین ایرانیان و با تفکرات سکولار.
فردی که به همت مسئولین فرهنگی معروف می شود و خوراک فرهنگی شبکه مبتذل من و تو را فراهم نموده است.
منبع: www.parsapress.ir
/ع
مقالات مرتبط
تازه های مقالات
ارسال نظر
در ارسال نظر شما خطایی رخ داده است
کاربر گرامی، ضمن تشکر از شما نظر شما با موفقیت ثبت گردید. و پس از تائید در فهرست نظرات نمایش داده می شود
نام :
ایمیل :
نظرات کاربران
{{Fullname}} {{Creationdate}}
{{Body}}