چگونه مي توان زندگي بهتري داشت؟!


 





 
انسان هاي زيادي را مي شناسيم که از زندگي خود، راضي و خرسند نيستند و هميشه و در هر موقعيتي که آنان را ببينيد، ابراز نارضايتي و گله مي کنند. اين رفتار آنان به يقين براي اطرافيان، خسته کننده و کسالت آور است و اگر از آنان بپرسيد که آيا تا به حال فکر کرده ايد بهتر از اين هم مي توان زندگي کرد، به شما خواهند گفت:« بارها سعي کرده ام، اما نمي شود.»
آيا شما هم جزو اين دسته افراد هستيد و فکر مي کنيد امکان تغيير وجود ندارد؟ اگر جواب تان مثبت است، بدانيد که هم خود را عذاب مي دهيد و هم همسرتان را. اگر به دنبال يک زندگي بهتر و موفقيت آميز هستيد، به نکات زير توجه کنيد:
*مشکلات خود را ببينيد، راه حل ها را ياد بگيريد و تلاش کنيد مواردي که موجب رنج تان مي شود را شناسايي کنيد. اگر به نظر فرزندان تان، پدر يا مادر خوبي نيستيد، سعي نکنيد براي آنان، دليل و منطق بياوريد و قانع شان کنيد که اشتباه مي کنند، بلکه ياد بگيريد چگونه مي توان پدر و مادر خوبي بود.
*هرگز فکر نکنيد که فقط درک شما درست است. ادراک شما فقط نتيجه ي آموخته ها و گذشته ي شماست؛ شايد اشتباه ياد گرفته باشيد.
*ياد بگيريد چگونه بايد زندگي را مديريت کرد. براي نمونه اگر علاقه داريد همسرتان به شما احترام بگذارد، بايد روشي را انتخاب کنيد که منجر به اين هدف شود، نه اين که او را مجبور به اين کار نماييد. اگر روشي را براي رسيدن به يک هدف، بارها و بارها تجربه کرده ايد اما به نتيجه نرسيده ايد، بايد آن را تغيير دهيد و در انتخاب روش هاي جديد، از نظر متخصصان و مشاوران استفاده کنيد زيرا هيچ انساني، فرصت آن را ندارد و حتي عاقلانه نيست که همه ي روش ها و راه ها را تجربه کند.
*اشتياق و علاقه ي خود را به زندگي بهتر، نشان دهيد تا همسرتان نيز به اين کار، رغبت نشان دهد. هميشه با افرادي ارتباط برقرار کنيد که خواستار موفقيت شما هستند.
*هميشه براي نفر اول بودن، فعاليت کنيد؛ بهترين پدر، بهترين مادر، بهترين دوست و ... مطمئن باشيد پس از اين، زندگي خيلي زيباتر خواهد شد.
*به همسرتان به چشم يک دوست بنگريد و براي حفظ اين دوستي تلاش کنيد. نگذاريد سوءتفاهم ها ريشه دوانده و مشکل زا شوند، حتي به هنگام ناراحتي و بروز اختلاف، با هم صحبت کنيد و به حرف هاي يکديگر گوش دهيد. در واقع آن چه منجر به تداوم رابطه ي زناشويي مي شود، دوستي و صميميت ميان زن و مرد است.

منابع:
« ازدواج بدون شکست» « ويليام گلاسر- کارلين گلاسر»
نشريه شادکامي، شماره 72