كمك‌هاي اوليه گوش درد کودکان


 





 
تعطيلي تابستان فرصت مناسبي است تا با بچه‌ها به سفر برويم. اگر در حين مسافرت‌ با هواپيما به خصوص موقعي که هواپيما بلند مي‌شود، خودتان يا کودک شما دچار گوش درد شديد، آگاه باشيد که اين مشکل به علت تغيير ناگهاني فشار هوا است. گاهي اين حالت را هنگام عبور از تونل نيز تجربه کرده‌ايد.
مکيدن آب‌نبات (همان آب‌نباتي که پيش از برخاستن هواپيما مهماندار به شما تعارف مي‌کند) به رفع اين مشکل کمک مي‌کند. اما براي باز شدن گوش‌ها و کاستن از فشار هوا، مي‌توانيد از فرزندتان بخواهيد پره‌هاي بيني‌اش را با دست بگيرد (مانند حالت فين کردن) و سپس دهانش را ببندد و لب‌هايش را باد کند. نگران نباشيد اين مشکل رفع مي‌شود. اما گذشته از اين اتفاق ساده، اگر فرزند شما مشکل گوش درد دارد مي‌توانيد با گرفتن يک وقت ويزيت خيال خودتان را راحت کنيد.

مي‌توانيد کودک خود را در جاي راحتي بخوابانيد. اگر با دراز کشيدن، گوش دردش بدتر شد او را بنشانيد و پشت سرش بالش بگذاريد. يکي از اقدامات تسکين‌دهنده، گرم کردن گوش با کيسه آب گرم است. کيسه آب گرم را داخل حوله‌اي بپيچيد و آن را روي بالش گذاشته و از بچه بخواهيد تا گوش دردناکش را روي حوله بخواباند و استراحت کند. يادتان باشد قطره‌اي داخل گوش نريزيد يا داروي بدون تجويز استفاده نکنيد. ضمنا از وارد کردن گوش‌پاک‌کن و سوزن و اين جور چيزها هم به درون گوش پرهيز کنيد که خطرش واقعا زياد است.
منبع:http://www.salamat.com