چاره خشکي لب


 





 
پوست صورت ما از حساس‌ترين قسمت‌هاي پوست بدن است و نازک‌ترين قسمت آن روي لب‌ها ديده مي‌شود. به همين دليل لب‌ها مستعد ترک خوردن و خشک شدن هستند. از آن جايي که لب‌هاي ترک خورده در زيبايي چهره تاثير مي‌گذارند بايد مراقبت‌هايي را به عمل بياوريد.
اگر عادت داريد دايم پوسته‌هاي لب خود را بکنيد حتما براي جلوگيري از اين عمل لب‌ها را چرب نگه داريد و رژهاي ضدترک لب از داروخانه تهيه کنيد. دقت کنيد کرم ضدآفتاب را در ناحيه دور چشم و لب‌ها نماليد زيرا اين کار مي‌تواند سبب خشکي و چين و چروک اين ناحيه شود.
حتما در خريد لوازم آرايش استاندارد به خصوص رژلب‌هاي استاندارد دقت داشته باشيد. نکته مهم ديگر که متاسفانه بايد گفت در بعضي‌ بچه‌ها و بزرگ‌ترها به عادتي ناپسند تبديل شده، زبان زدن به لب‌ها است. اين کار موجب تحريک لب‌ها و پوست اطراف آن به وسيله بزاق دهان شده و حالت تحريک و قرمزي و اگزما دور لب ايجاد مي‌کند. در کودکان پيش از سن مدرسه همان‌طور که در اين ايميل نيز آمده است اين مشکل و عادت رفتاري غلط بيشتر ديده مي‌شود. گاهي خشک شدن و التهاب پوست دور لب تا جايي پيش مي‌رود که به دردناکي لب‌ها مي‌انجامد و اما براي درمان، بايد به طور منظم با وازلين، پوست اطراف لب را چرب کنيد تا از بزاق دهان محافظت شود.

استفاده از کرم براي مرطوب کردن و حفاظت لب‌ها نيز مفيد است. بعضي‌ها از کرم‌هاي کورتيکواستروئيدي براي کاهش التهاب پوست دور لب‌ها استفاده مي‌کنند. توصيه مي‌کنم اين کار را انجام ندهيد و يا تنها براي دو سه روز با نظر پزشک داروساز (اين کرم‌ها بدون نسخه قابل تهيه‌اند) آنها را استفاده کنيد. من وازلين را ارجح مي‌دانم و تاکيد مي‌کنم اين نوع اگزما، تنها با ترک عادت ايجاد کننده آن از بين مي‌رود.
منبع: http://www.salamat.com
ae