چاقي مفرط با ليپوساکشن درمان نمي‌شود


 

نويسنده:دکتر مجيد لاهوتي




 
افراد مبتلا به چاقي مفرط به هيچ عنوان نبايد از ليپوساكشن به‌عنوان روشي براي كاهش وزن خود استفاده كنند زيرا ليپوساكشن، چربي اضافه بدن را حذف مي‌كند و با توجه به چگالي كم‌ چربي، اين كار در كاهش وزن تاثير چنداني ندارد.
ليپوساكشن يكي از روش‌هاي حذف چربي‌هاي اضافي از بدن بيماران است و اين چربي معمولاً به رژيم غذايي، دارويي و ورزش مقاومت نشان مي‌دهد و براي مثال، چربي‌هاي كنار ران در خانم‌ها، چربي‌هاي ناحيه زير شكم و چربي بازو از اين موارد هستند و اين افراد بهترين انتخاب براي ليپوساكشن هستند. به طور كلي، در پزشكي، براي هر روش درماني مشخص بايد انتخاب بيمار متناسب با آن روش درماني صورت بگيرد و در ليپوساكشن هم اين قانون حكم‌فرماست و تنها شامل بيماراني مي‌شود كه همه روش‌هاي حذف چربي را امتحان كرده‌اند ولي همچنان با زيادي چربي در اين مواضع بدن‌شان روبه‌رو هستند.

افرادي كه از چاقي مفرط رنج مي‌برند و به دنبال كاهش وزن و لاغر شدن هستند موارد بسيار نامناسبي براي اين عمل محسوب مي‌شوند زيرا از طرفي عوارض و مشكلات عمل ليپوساكشن با حجم چربي ساكشن شده متناسب است و هر چه‌قدر چربي خارج شده بيشتر باشد، خطرات آن براي بيمار بيشتر است و از طرف ديگر ليپوساكشن در افراد چاق احتياج به بي‌هوشي دارد و اين كار در اين افراد خطرآفرين است. آنها بايد از طريق رژيم غذايي و فعاليت‌هاي ورزشي به لاغر كردن خود بپردازند و چربي‌هاي باقي مانده آنها كه مقاومت نشان مي‌دهد با ليپوساكشن برطرف شود؛ و نکته آخر اين که ليپوساكشن‌هاي ليزر و اولتراسونيک (فراصوت) تفاوت چنداني در نتيجه كار ايجاد نمي‌كنند و تنها موجب تسهيل تخليه چربي مي‌شوند.
منبع:http://salamat.com