وايسا دنيا من مي‌خوام پياده شم!


 





 

7 درس تنبلي؛ قابل توجه آدم‌هاي پرمشغله
 

خيلي‌ها تمايلي ندارند که ساعتي از روزشان را با نشستن روي نيمکتي در پارک يا روي شن‌هاي ساحل بگذرانند. آنها گمان مي‌کنند مشغول بودن هميشه بهترين گزينه است اما بد نيست بدانيد که گاهي بي‌کار بودن و استراحت کردن از هر چيز براي سلامت جسم و روح مفيدتر است. مسايل زندگي را فراموش کنيد و اجازه بدهيد ساعت‌ها و دقيقه‌ها بدون اهميت و توجه شما بگذرند. روي چمن دراز بکشيد و به ابرها خيره شويد. پرواز پرنده‌ها را ببينيد و اجازه بدهيد در گذر زمان براي مدتي ذهن شما متوقف شود.
برخي اوقات هيچ کاري بهتر از بي‌کار بودن نيست. بهترين زمان براي بي‌کار شدن هم تعطيلات است، به ويژه براي کساني که به دليل مشغله‌هاي کاري، کارخانه‌ و بچه‌ها مجبورند تمام طول روز هفته و حتي آخر هفته‌ها را کار کنند و مدام تحت فشار، خستگي و استرس هستند. بدن ما نيز به استراحت نياز دارد و اگر اين فرصت را براي او فراهم نکنيم دچار فشارهاي عصبي، اضطراب، بدخلقي، مشکلات حافظه، سردرد و مشکلات گوارشي مي‌شويم.
مشکل اينجاست که گاهي ما تحمل استراحت دادن به خود را نداريم يا ديگران اين اجازه را نمي‌دهند و با گذاشتن نام تنبلي بر آن مدام سرزنش مي‌شويم. بهترين کار اين است که گاهي در مقابل تفکرات سنتي بايستيم و از بدن خود دفاع کنيم. استراحت کردن برخي اوقات اين امکان را فراهم مي‌آورد که مغز درست تحليل کرده و براي مشکلات راه‌حلي بيابد. ارشميدوس وقتي در وان حمام دراز کشيده بود و نيوتون وقتي در حال استراحت زير درخت سيب بود توانستند قوانين مهم طبيعت را کشف کنند. تنبلي کردن به‌جا گناه کبيره نيست و لذت بردن از زندگي نيز بد نيست. لازم است ياد بگيريم که گاهي بايد دست از کار کشيد و به اين فکر کرد که چرا به دنيا آمده‌ايم و هدف از زندگي چيست. اين اولين قدم براي آغاز کردن يک زندگي لذت‌بخش است.

7 درس هاي تنبلي
 

اگر تنبلي کردن را بلد نيستيد، اين هفت درس را بياموزيد:

1 آينده را فراموش کنيد:
 

وقتي بعد از يک سال کاري به تعطيلات مي‌رويد به هيچ چيز جز لذت بردن فکر نکنيد. آينده، دوستان و مشکلات را از ياد ببريد. اين‌گونه به خود اجازه مي‌دهيد که عالي نباشيد. در ضمن هيچ چيز جز چند تکه لباس با خود به همراه نبريد.

2 ساعت را فراموش کنيد:
 

در تمام طول سال به ريتم ساعت زندگي کرده‌ايد. ساعت، تلفن همراه و لپ‌‌تاپ خود را جا بگذاريد و به مسافرت برويد. کمي بدون ساعت از زندگي لذت ببريد.

3 وظايف را تقسيم کنيد:
 

اگر دسته جمعي به تعطيلات مي‌رويد ابتدا علايق هر کس را مشخص کرده و بعد وظايف را تقسيم کنيد. در تعطيلات هر کسي بايد بتواند به تفريحات مورد علاقه‌اش بپردازد و در ضمن نبايد به هيچ کس فشار بيايد و وظايف و کارهايي مثل غذا پختن يا خريد روي دوش يک نفر بيفتد.

4 به تدريج شروع کنيد:
 

شما در يک دوي ماراتن شرکت نکرده ايد. در طول روز به تدريج ساعات استراحت خود را افزايش دهيد مثلا از 5، 10 يا 20 دقيقه شروع کنيد. به پارک برويد و براي چند دقيقه‌اي دور از دغدغه‌هاي روزمره نفس بکشيد. وقتي سرحال آمديد به محل کارتان برگرديد.

5 زمان را با خانواده خود بگذرانيد:
 

گذراندن زمان همراه با کسي که به او علاقه داريم بسيار لذت‌بخش است. معمولا در طول روزهاي پرمشغله مردم فراموش مي‌کنند به هم اظهار علاقه کنند اما در وقت فراغت، در جنگل و هواي باز احساسات شکوفا شده و همسران احساس خوشبختي بيشتري مي‌کنند.

6 اجازه بدهيد طبيعت شما را شيدا کند:
 

براي آنکه از زندگي لذت ببريد بايد اجازه بدهيد طبيعت شما را با خود ببرد. به صداي پرندگان و آب گوش کنيد و خود را در زيبايي طبيعت گم کنيد. اگر از نگراني‌ها و استرس‌هاي شهري فاصله نگيريد دل‌مشغولي‌ها حتي در ميان طبيعت هم شما را رها نخواهند کرد. از کارهاي روزانه طي تعطيلات دور شويد.

7 از هر لحظه بيشترين لذت را ببريد:
 

در تعطيلات به آن کاري بپردازيد که بيشتر علاقه داريد و اجازه ندهيد حتي يک لحظه وقت‌تان هدر برود. زير آفتاب بخوابيد، حيوان اهلي‌تان را نوازش کنيد و با همسرتان خوش بگذرانيد.
منبع:http://www.salamat.com