12 روش براي حفظ زيباي شما


 





 
زيبايي شما کاملاً به حالات فيزيکي و روحي شما بستگي دارد، اما نگذاريد اين موضوع بر شما غلبه کند. شايد تمايل داشته باشيد که هرماه يکي از اين روش ها را به کار گيريد تا در طول سال زيبا به نظر برسيد:
1- ورزش کنيد: اگر درباره ارجحيت هاي زيبايي مي انديشيد، هيچ چيز به اندازه برنامه ورزشي منظم تاثير مثبت ندارد. چنانچه شما از شنا، واليبال، تنيس يا دوچرخه سواري لذت مي بريد، سعي کنيد که نظم مورد نظر را در آن ورزش دنبال کنيد. حتي 30 دقيقه پياده روي در روز تاثير شگرفي در بردارد.
2- مدل تان را عوض کنيد: با آرايشگرتان مشورت کنيد که چه مدل موي ديگري به شما مي آيد. گاهي اوقات سال ها کشيدن خط چشم به يک روش يا استفاده از عطر يکسان باعث مي شود خيلي سخت مدل هاي جديد را بپذيريد.
3- کمدتان را مرتب کنيد: در کمدتان را باز کنيد و ببينيد چه لباس هايي را در دو سال گذشته نپوشيده ايد. آنها را کنار بگذاريد و در مورد کشوي ميز آرايش تان نيز لوازمي که خيلي وقت است استفاده نمي کنيد دور بريزيد.
4- سري به دکترتان بزنيد: دست کم سالي يک بار سري به پزشک و دندانپزشک خود بزنيد. هيچ وقت نگذاريد که بيش از 12 ماه از آخرين ويزيت شما با دندانپزشک تان بگذرد. دندان هاي سفيد يکي از مهمترين اصول زيباي شماست.
5- هميشه يک وقت براي موهاي تان داشته باشيد: موهاي شما يکي از اصلي ترين پايه هاي زيبايي شماست. در هر قرار آرايشگاه، قراربعدي را هماهنگ کنيد تا مطمئن شويد که به موهاي تان سر وقت مي رسيد.
6- به باشگاه ورزشي برويد: تناسب اندام شما چقدر براي تان مهم است؟ مطمئن باشيد که همان قدر هم در انرژي جسمي و روحيه شما مؤثر است.
7- صحيح غذا بخوريد: درباره رژيم غذايي تان تجديد نظر کنيد تا ميزان انرژي تان را به حداکثر برسانيد. اين کار را با حذف غذاهاي مشخصي شروع کنيد تا زماني که به يک فرمول غذايي مناسب برسيد. مواد غذايي کم چرب و کم شکر مصرف کنيد تا به يک تعادل برسيد.
8- يک تغيير بزرگ داشته باشيد: اين تغيير حتي مي تواند شامل بلوند يا فر کردن موهاي تان باشد.
9- مهربان باشيد: يک کارخيرخواهانه انجام دهيد بي آن که انتظار تلافي داشته باشيد. اين گونه کارها باعث تغييرات مثبت بزرگي در احساس شما مي شوند. رفتار مؤدبانه هميشه منجر به زيباي دروني و بيروني مي شوند.
10- آب بنوشيد: نوشيدن مقدار زياد آب در روز به لاغرهايي که مي خواهند چاق شوند و چاق هايي که مي خواهند لاغر شوند، توصيه مي شود. کارهاي کوچک ديگري که باعث مي شود رفتارتان بهتر شود را امتحان کنيد؛ لبخند بزنيد، به حرف ديگران گوش کنيد، صاف بنشينيد، در طول روز به بدن تان کش و قوس دهيد ...
11- يک هدف در نظر بگيريد: هدفي را در نظر بگيريد که با سعي در رسيدن آن، از شر چند کيلو وزن اضافه خلاص شويد.
12- خوب بخوابيد: به اندازه کافي بخوابيد. موقع شب خواب خوبي داشته باشيد تا صورت تان شفاف شود. نوراتاق هنگام خواب بايد در کمترين حد ممکن باشد. شب زود هنگام بخوابيد و سحرگاه از خواب برخيزيد تا انرژي هاي کيهاني که در جهان صبح پخش مي شوند، به بدن تان برسد. اين کار از لحاظ علمي ثابت شده است.
منبع:نشريه کوچه ما، شماره12.