با الفباي گريم آشنا شويد


 





 
حتما شما هم بارها اين جمله تبليغاتي «گريم كامل عروس با ارايه آلبوم» را روي تابلوهاي سردر آرايشگاه‌ها ديده‌ايد. در واقع اين گريم آن چيزي نيست که شما گمان مي‌کنيد بلکه شايد بتوان گفت آرايشگران سعي دارند آرايش هنري انجام دهند.
ريشه و اصل پيدايش گريم به دوران‌هاي ابتدايي و مراسم آييني بازمي‌گردد. بشر، با هويت فردي در دوران‌هاي گذشته، جهت شكار و غلبه بر‌ترس... از خاك، عصاره گياهان، خاكستر چوب و رنگ‌هاي معدني بر چهره و بدن استفاده مي‌کرد، سپس با سازگار كردن خود از هويت فردي به هويت گروهي و اجتماعي در مراسم آييني، چهره‌ها را با رسوب مختلف، رنگ‌هاي معدني و عصاره گياهان رنگ‌آميزي مي‌کرد و گاه صورتک‌هايي که از پوست درختان‌ تراشيده شده بود بر چهره مي‌زد و به‌ اين ‌ترتيب شکل خود را تا حدي تغيير مي‌داد.
لغت گريم دقيقا از سال 1778 وارد فرهنگ لغات فرانسه شد و به مفهوم آنچه در نمايش مورد نظر است، ادا، شكلك، صورتك و يا نقش يك پير مسخره به كار گرفته شد. مصدر اين كلمه نيز گريمه و به معناي خطوط پيري بر چهره ‌انداختن، آراستن چهره براي تاتر و سينما است.

فرق آرايش و گريم
 

امروز گريم به معني استفاده از تكنيك سايه و روشن و ابزار زيبايي براي اصلاح چهره شخص است. در اينجا قصد داريم تفاوت گريم و آرايش را براي شما شرح دهيم و سپس شما را با نحوه صحيح آرايش هنري آشنا کنيم.
• در گريم شخصيت‌پردازي و حتي زيباسازي به کمک عواملي که خود را نشان ندهد انجام مي‌شود. اما آرايش تغيير صورت با استفاده از رنگ و لعاب است. آرايش روي فرم‌ها تاکيد نمي‌کند و تنها به چهره رنگ مي‌افزايد.
• گريم هميشه اغراق‌آميز يا در راستاي تغيير چهره نيست و خانم‌ها با رعايت کامل حجاب و شئونات اسلامي ‌مي‌توانند هر روز خود را گريم کنند و بدون جلب توجه خاصي، در طول روز از آن استفاده کنند. گريم برخلاف آرايش بدون رنگ است و فقط با سايه روشن اقدام به تعادل‌سازي مي‌کند؛ که البته براي حضور در اماکن غيررسمي ‌و ميهماني‌هاي زنانه به هر ميزان مي‌توان لوازم آرايش رنگي به آن افزود.

چهار اصل چهره‌آرايي
 

براي داشتن يک آرايش هنري زيبا و براي آنکه پوست شما صدمه نبيند در درجه اول لازم است مواد استاندارد تهيه کنيد و سپس بهترين راه استفاده از آنها را بياموزيد. اين چند نکته را به خاطر بسپاريد:
استفاده از کرم‌پودر: اين کرم پودر پوست را کاملاً طبيعي جلوه مي‌دهد. کرم‌پودر لطيف، نرم و بدون چربي است. اگر کرم‌پودر درست و براي قسمت‌هايي که لازم است استفاده شود، روي پوست کاملاً محو مي‌شود. رنگ کرم‌پودر نيز بايد با رنگ اصلي پوست هماهنگي داشته باشد. در سال‌هاي اخير کرم‌پودر در رنگ‌ها و غلظت‌هاي مختلف به بازار آمده است که هر کس بنابر سليقه و هماهنگي با رنگ پوستش مي‌تواند انتخاب کند. از کرم‌پودر يا استفاده نکنيد يا به مقدار کم استفاده کنيد. استفاده از پوشش دهنده به مقدار کم، آن هم براي پوشش لک‌ها و يا بي‌رنگ کردن قسمت‌هايي که لازم است و به دنبال آن استفاد? کم از پودر صورت، پوست را بيشتر طبيعي جلوه مي‌دهد. اما اگر هنوز هم مي‌خواهيد کرم‌پودر مصرف کنيد، بايد دو نکته را مورد توجه قرار دهيد: «ظاهري» که مي‌خواهيد به آن دست پيدا کنيد و هماهنگي با رنگ پوست‌تان. (فراموش نکنيد که رنگ کرم‌پودر را در روز امتحان کرده و هماهنگي آن با رنگ پوست‌تان را روي گردن آزمايش نماييد.) روغن موجود در کرم‌پودر، مواد موجود در آن را به صورت جدا از هم نگهداري مي‌کند. بنابراين در موقع استفاده بايد آن را تکان دهيد تا کاملاً مخلوط شده و کار صاف‌تر شود. چون به کرم‌پودر شما کمک مي‌کند که روي پوست شما بنشينيد. اما هدف اصلي از پودر زدن اين است که حالت بشاش و با طراوت صورت شما حفظ شود. بعد از زدن کرم‌پودر با زدن برس در پنکيک و پخش کردن آن روي پوست صورت حرکات مدور هماهنگي را در کرم‌پودر ايجاد کنيد. پس از اتمام کار يک دستمال نمناک روي صورت‌تان بکشيد تا اضافه پنکيک را از روي آن بردارد و درخشش لازم به چهره‌تان داده شود. برخلاف سليقه بعضي‌ها که پودر شل را‌ ترجيح مي‌دهند، ما پودر فشرده را توصيه مي‌کنيم چون تميز‌تر بوده و ماندگاري آن روي صورت بيشتر است. نکته مهم و قابل توجه ديگر اين است که آرايش در زير نور مصنوعي و طبيعي متفاوت جلوه مي‌کند، به همين خاطر هميشه زير نوري مشابه به نور جايي که مي‌خواهيد برويد آرايش کنيد.

آرايش ابرو:
 

با روشن کردن ابروها شما مي‌توانيد اثر آن را روي تمام صورت مشاهده کنيد. ابروهاي روشن شده نرم نشان مي‌دهد و ابروهايي تيره ضخيم‌تر جلوه مي‌کنند. اگر احساس مي‌کنيد ابروها به چشم‌هايتان نزديک هستند، آنها را روشن کنيد تا اين فاصله کمتر شده و صورت‌تان نيز بازتر شود. اگر مي‌خواهيد موهاي ابروهايتان را پر پشت جلوه دهيد، کافي است سايه چشم پودري هم رنگ با ابرو را با کمک برس روي ابروها بزنيد.

آرايش چشم:
 

چشم‌ها قسمتي از صورت هستند که داراي خلقت فوق‌العاده زيبا و عجيبي‌اند. برعکس لب‌ها که شما مي‌توانيد تغيير شکل کمي‌ به آن دهيد، براي چشم‌ها واقعا محدوديتي وجود ندارند. شما مي‌توانيد با استفاده از انواع سايه‌ها، مدادها و يا خط چشم‌ها، بسته به شکل صورت و انتخاب‌تان، مدل‌هاي مختلفي به آن بدهيد. بهتر است لنز چشمي‌ را قبل از آرايش از چشم‌ها خارج کرده و پس از اتمام آرايش مجددا در چشم‌ها قرار داد.

آرايش گونه‌ها:
 

براي زدن رژگونه لبخند بزنيد تا گونه‌هايتان برجسته شوند. روي برجستگي پديد آمده را از سمت رويش موها به داخل و بالعکس به حالت «ر» رژگونه بزنيد. زير رژگونه را با استفاده از قلم موي کوچک خطي با استفاده از پنکيک روشن‌تر از رنگ پوست‌تان بزنيد تا گونه‌هايتان برجسته‌تر به نظر برسند.
رنگ رژلب و رنگ رژگونه بايد با هم هماهنگي داشته باشند. هرچه رنگ رژگونه به رنگ پوست‌تان نزديک‌تر باشد طبيعي‌تر به نظر خواهد آمد.
منبع:http://www.salamat.com