انتخاب کيف و کفش


 





 
اگر پا به دنياي جنس و رنگ و طرح کيف و کفش بگذاريم، هزاران مدل و طرح و رنگ و جنس متفاوت مي‌يابيم که هر سال و هر ماه در شکل و فرمي تازه پشت ويترين فروشگاه‌ها خودنمايي مي‌کنند و دامنه تغيير شکل و رنگ آنها به قدري سريع و گسترده است که پرداختن به آن نيازمند صرف وقت بسياري است.
در اين مقاله تنها مي‌خواهيم به 11نکته اصلي و مهم در انتخاب کيف يا کفش مناسب اشاره کنيم:
1 به هنگام انتخاب کفش بايد از راحتي آن مطمئن شويد و پيش از انتخاب مدل، طرح و رنگ آن دقت کنيد که قرار است کفش‌تان را در چه موقعيت زماني و مکاني استفاده کنيد. اگر در طول روز و در ساعات کاري مي‌خواهيد آن را به پا کنيد،‌ به سراغ کفش‌هاي راحت با پنجه‌هاي گرد يا مربع با پاشنه‌هاي کوتاه برويد.
2 اگر در محل کار مجبور به پوشيدن کفش‌ها و لباس‌هاي رسمي و اداري نيستيد، کفش‌هاي اسپرت را انتخاب کنيد. اما اگر براي موقعيت‌هاي رسمي مي‌خواهيد کفش بخريد، بهترين گزينه براي شما کفش‌هاي چرمي به رنگ تيره است.
3 تا حد ممکن از استفاده از کفش‌هاي پاشنه بلند، نوک تيز و رسمي در طول روز و زمان‌هاي کاري بپرهيزيد. راه رفتن و ايستادن به مدت طولاني با اين مدل کفش‌ها شما را به بيماري‌هاي گوناگون ستون فقرات، آرتروز و واريس مبتلا مي‌کند.
4 بهتر است کفش‌هاي ساده چرمي و اسپرت را در طول روز استفاده کنيد و کفش‌هاي کلاسيک را در ميهماني‌هاي عصر و شب به پا کنيد.
5 کفش‌هاي چرمي و پارچه‌اي را مي‌توان با هر رنگ کيفي همراه کرد و حتي پوشيدن کفشي به رنگ متضاد با رنگ کلي پوشش مي‌تواند به شما ظاهري جوان‌تر دهد.
6 زماني هماهنگي ميان کيف و کفش از لحاظ جنس و رنگ نکته بسيار مهمي در پوشش افراد بود اما طي سال‌هاي گذشته و شروع بي‌قاعدگي در دنياي مد، اين قاعده به ويژه در پوشش خانم‌ها تا حد زيادي زير پا گذاشته شد. البته با وجود اين بي‌قاعدگي هنوز پوشيدن کفش‌هاي کلاسيک و رسمي با کيف‌هاي اسپرت و برعکس پسنديده نيست.

7 آقايان بايد رنگ کفش خود را با کمربند و کيف چرمي و در صورت داشتن ساعت با بندچرمي، با بند ساعت‌شان هماهنگ کنند و هرگز از دو رنگ متفاوت و متضاد براي کمربند و کفش استفاده نکنند. البته به کار بردن کفش و کمربند به رنگ‌هاي متفاوت در صورت وجود هماهنگي ميان رنگ‌ها، براي موقعيت‌هاي غيررسمي مانند ميهماني‌هاي دوستانه و تيپ‌هاي اسپرت اشکالي ندارد ولي هرگز در يک موقعيت رسمي و اداري از اين ترکيب استفاده نکنيد زيرا در اين صورت ناخودآگاه به طرف مقابل خود نشان مي‌دهيد که به مسايل ظريف بي‌خيال و بي‌توجه هستيد.
8 هرگز از کفش‌هاي چرمي براق مانند ورني يا چرم طرح پوست براي قرار ملاقات صبح تا عصر استفاده نکنيد.
9 همواره کفش خود را تميز و براق نگه داريد زيرا به اعتقاد بسياري از افراد به ويژه خانم‌ها وضعيت ظاهري کفش هر فرد تا حد زيادي نشان دهنده موقعيت و شخصيت اجتماعي اوست.
10 در صورتي که قد کوتاهي داريد، از پوشيدن کفش‌هايي که قالب و فرم بزرگ يا لژهاي پهن دارند،‌ پرهيز کنيد. اين نوع کفش‌ها اندام ظاهري شما را نامناسب و بي‌قاعده جلوه داده و بر عيوب بدن شما انگشت مي‌گذارد.
11 خانم‌هاي مسن‌تر بهتر است از پوشيدن و به دست گرفتن کيف و کفش به رنگ‌هاي زننده و پرتلالو مانند قرمز، بنفش، زرد و سبز خودداري کرده و در مقابل با استفاده از رنگ‌هاي ملايمي مانند کرم، سبز سدري، قهوه‌اي و خاکستري،‌ متانت زنانه خود را به رخ بکشند.
منبع: http://www.salamat.com