شوراي نگهبان، وسيله تضمين حقانيت نظام


 






 

شوراي نگهبان دستگاهي است که قانون اساسي ما، آن را وسيله ي تضمين حقانيت اين نظام قرار داده است. اگر شوراي نگهبان نمي بود و نباشد، يا تضعيف بشود، يا کار خودش را انجام ندهد، حرکت اسلامي اين نظام زير سؤال خواهد رفت؛ زيرا که حرکت نظام، بر اساس قوانين است. اگر قوانين اسلامي بود، نظام ها اسلامي است. چه مرجعي مي گويد که قوانين اسلامي است، يا اسلامي نيست؟ شوراي نگهبان اين آقاياني هم که امروز عضو فقهاي شوراي نگهبانند، شخصيت هاي برجسته و مورد قبولند که منصوبان امام (رضوان الله تعالي عليه) هستند و ايشان اينها را معين کردند دوره شان که تمام شد، دوباره اينها را تأييد کردند؛ ما هم اينها را تأييد کرديم.

اين که بعضي بايستند، اين جا و آن جا به شوراي نگهبان بد بگويند، کار خلافي کرده اند. ما نمي توانيم بنشينيم تماشا کنيم که رستمي ترين و اطمينان بخش ترين و مورد اعتمادترين دستگاه هاي نظام جمهوري اسلامي، به خاطر اين که يک نفر عصباني است- به حق يا به ناحق- مورد اهانت قرار بگيرد.
آن چيزي که در اين بعضي ها سر زد، که ايستادند و در تريبونهايي به شوراي نگهبان بد گفتند، اگر اين طور چيزها تکرار بشود، من براساس مسؤوليت خودم، آن را تحمل نخواهم کرد. اگر قرار بشود هر کدام از ارگان هاي قانوني اين کشور، از طرف عده يي مورد تهاجم قرار بگيرد، من وظيفه دارم که از آن ارگان قانوني دفاع کنم.
مي توان گفت که شوراي نگهبان، ارگان تقريباً مقدسي است؛ زيرا بر اساس تقوا بنا شده است. کسي را که آن جا مي گذارند، بايد مجتهد و عادل باشد.
منبع:www.khamenei.ir