پنج راه تا فکري برتر


 





 
1- براي مدت دو هفته ساعت مچي‌تان را نبنديد. اين کار کم‌کم به شما کمک خواهد کرد تا به اين احساس و درک از زمان برسيد که در چه مقطعي از زمان قرار داريد. به اين ترتيب شما مي‌توانيد در طول روز زمان را حدس بزنيد.
2- به عنوان يک قاعده روزانه به خودتان و وجودتان توجه داشته باشيد که چه کسي هستيد؟ هر روز از خودتان بپرسيد که «چه کاره‌ام» و «چه نقشي را ايفا مي‌کنم.» در جواب دادن به اين سوال‌ها با خودتان رو راست باشيد والا شايد زماني به خودتان بياييد و ببينيد که مسير زندگي‌تان را اشتباه مي‌رويد.
3- هر روز به صورت يک کار هميشگي 10 دقيقه از وقت خود را صرف مديتيشن و تمرکز کنيد. نيازي به انجام تکنيک‌ها و روش‌هاي سخت هم نيست. آرام بنشينيد و نفس عميق بکشيد و عمل دم و بازدم را انجام دهيد و فکرهايي که در سر داريد رها کنيد.

4- زياد نگران اينکه ديگران در مورد شما چه فکر مي‌کنند، نباشيد بلکه بيشتر روي اينکه شما چه فکري نسبت به ديگران داريد، تمرکز کنيد. به علايم ظاهري افراد و زبان بدن و زبان اشاره کساني که دوروبرتان هستند توجه ويژه داشته باشيد و سپس سعي کنيد حدس بزنيد آنها چه احساسي دارند.
5- به ياد داشته باشيد رسيدن به توانايي‌هاي ذهني و روحي و قدرت ادراک هميشه در دسترش شما هستند. توجه داشته باشيد مدام حالت‌هاي روحي افراد در طول روز تغيير مي‌کنند، نسبت به اين حالت‌ها آگاه باشيد و حواستان به اين مواقع باشد و توجه کنيد که چه احساسي داريد و به چه فکر مي‌کنيد.
منبع:www.salamat.com