4 نکته درباره مواد شوينده


 





 
مواد شوينده و سفيدکننده در هر خانه‏اي وجود دارند و از آنها براي تميز کردن و از بين بردن لکه‌ها، آلودگي‌ها و جرم‎ها استفاده مي‌شود اما بهتر است مصرف مواد سفيدکننده و ضدعفوني‌کننده محدود شود و تا جاي ممکن از آب و پودر و مايع شوينده استفاده شود. درباره جاي مناسب و محل نگهداري محصول‌هاي شوينده به اين نکات توجه کنيد:
1. مايع ظرفشويي را در ظروف مخصوص که به ديوار نصب مي‌شوند، نگهداري کنيد. اين محفظه‌ها را مي‌توان به ديوار آشپزخانه و جايي نزديک به سينک ظرفشويي و کنار شير آب نصب کرد. براي اين کار، لازم است ابتدا با دريل سوراخي در فاصله بين کاشي‎ها ايجاد کرده و با استفاده از پيچ و رول پلاک جاي مايع ظرف‌شويي را به ديوار نصب کرد. در اين صورت، لازم نيست هنگام ظرف شستن با دستکش مرطوب قوطي مايع ظرفشويي را برداشته و دوباره سرجايش بگذاريد و در عوض به راحتي مي‌توانيد با فشار انگشت مقدار مناسب مايع ظرفشويي را برداشته و استفاده کنيد.
2. در صورت نصب محفظه مايع شوينده ديواري مي‌توانيد از مايع‌هاي ظرفشويي در بسته‎بندي بزرگ که ارزان‌تر و به صرفه‎تر هم هستند و با توجه به توليد زباله کمتر به حفظ محيط‌زيست کمک مي‎کنند، استفاده کنيد.

3. بهتر است پودرهاي شوينده را هم از بسته‌بندي کاغذي‎شان خارج کرده و در ظروف مخصوص پلاستيکي و شيشه‎اي که براي اين کار طراحي شده‌اند، بريزيد. با اين کار مرطوب و نمناک بودن دستتان موجب چسبيدن پودرها به هم نمي‌شود.
4. مواد سفيدکننده را به اندازه نياز و در بسته‌بندي‌هاي کوچک خريداري کنيد و طبق دستورالعمل روي بسته‌بندي از آنها استفاده کنيد. پس از استفاده هم در آنها را بسته و در همان بسته‎بندي خودشان نگهداري کنيد. اين محصولات را جدا از مواد خوراکي و ظروف غذاخوري و دور از دسترس بچه‎ها قرار دهيد.
منبع: www.salamat.com