برکات انقلاب اسلامي


 





 

مقام معظم رهبری(مدظله العالی) می فرمایند:
 

در دوران ورود دانش جديد به کشور ما، آنچه که وارد شد، عبارت بود از تقليد و ترجمه. البته منظورم ترجمه يک اثر ارزشمند نيست که يک کار لازم است منظورم فکر و ذائقه و روحيه ترجمه اي است؛ يعني قدرت ابتکار را از يک ملت گرفتن؛ شجاعت حرف نو را از يک ملت گرفتن؛ همه اش توي سر او زدن؛ به او اين طور تلقين کردن که اگر مي خواهي به جايي برسي و آدم شوي، بايد همان کاري را بکني که غربي ها کردند و از آن سر سوزني تخطي نکني. به مردم ما و محيط هاي علمي، اين گونه ياد دادند؛ اجازه ابتکار ونوآوري و خلاقيت علم را ندادند.
علم و فکر را بايد توليد کرد. اين ها نه در علوم تجربي، نه در علوم انساني، نه در علوم سياسي و اجتماعي، براي آفرينش علمي ميدان ندادند؛ لذا وضع اين گونه است که امروز ملاحظه مي کنيد.

البته در اين سالهای بعد از انقلاب، با همه گرفتاري هايي که وجود داشته، ورق برگردانده شده است؛ والاقبل از آن که انقلاب به ميدان بيايد و شجاعت خواستن، انديشيدن، اعتمادبه نفس و اتکا به استعداد ايراني در کشور مطرح شود که اين ها از برکات انقلاب بود غايت آمال و آرزوي يک اسنان بود که بتواند بر طبق نسخه اي که غربي ها عمل کرده اند، عمل کند؛ يعني افراد اصلا به خود اجازه نمي دادند که ازآن روند تخطي کنند. پس استبداد، وابستگي، فساد، عدم ابتکار، عدم پيشرفت و بي کفايتي وجود داشت؛ اما انقلاب و نظام اسلامي در مقابل همه اين ها قد علم کرد و شورشي عليه همه اين ها بود. (1)

پي نوشت ها :
 

1- بيانات رهبر معظم انقلاب در ديدار جوانان استان اصفهان، 12/8/1380

منبع:www.khamenei.ir