تهاجم فرهنگي، بيشترين همت دشمن


 





 
مقام معظم رهبری(مدظله العالی) می فرمایند:
امروز دشمن، بيشترين همت خود را روي تهاجم فرهنگي گذاشته است. من به عنوان يک آدم فرهنگي، اين را عرض مي کنم، نه به عنوان يک آدم سياسي.
وقتي به صحنه ي نبرد نگاه مي کنم، صحنه يي را مي بينيم که يک طرف آن، شما ملت ايران که طرفدار اسلام و نجات مستضعفان و دشمن نظام استکباري دنيا هستيد، قرار داريد و طرف ديگر آن، دشمنان شما، يعني سردمداران جبهه ي استکبار و ضد اسلام، دنباله روهايشان و اراذلي که در اين بين، به خاطر منافع شخصي و هواهاي نفساني، دنبال بوق استکبار و خر دجال او راه افتاده اند، قرار دارند. الان، کارزاري برپاست؛ شوخي نيست. جنگ نظامي، تمام شد. تازه اگر دشمن - يعني استکبار جهاني - بتواند، حرفي ندارد که باز هم جنگ نظامي را راه بيندازد؛ منتها برايش آسان نيست.

الان، يک کارزار فکري و فرهنگي و سياسي در جريان است. هر کس بتواند بر اين صحنه ي کارزار و نبرد تسلط پيدا کند، خبرها را بفهمد، احاطه ي ذهني داشته باشد و يک نگاه به صحنه بيندازيد، برايش مسلم خواهد شد که الان دشمن از طرق فرهنگي، بيشترين فشار خود را وارد مي آورد. کم هم نيستند قلم به مزدها و فرهنگيهاي دين و دل و وجدان باخته و نشسته ي پاي بساط فساد استکبار - چه غالبا و اکثر در خارج کشور و چه تک و توکي در داخل کشور - که براي مقاصد استکباري، قلم هم بردارند، شعر هم بگويند، کار هم بکنند و دارند مي کنند.
منبع: حديث ولايت، جلد چهارم، ص 161.