محورحرکت و قدرت نظام اسلامي


 





 
در نظام اسلامي، محور حرکت و قدرت، يک امر الهي است
مقام معظم رهبری(مدظله العالی) می فرمایند:
ملت ايران - که براي خدا قيام کرده و در راه او قدم برداشته - بايد خدايي بشود و به خدا اتکا کند، تا بتواند ان شاء الله اين راه را با کمک الهي، به آخرين نقطه و نهاييترين مرحله ي آن برساند . دنياي مادي، دنيايي که رايحه و عطر معنويت را استشمام نکرده - که البته منظور قدرتهاي حاکم بر اين دنيا هستند؛ والا در ميان آحاد مردم و توده هاي ملتها، انسانهاي سالم، صالح و خالص، کم نيستند - برايش قابل تصور نيست که نظامي برمبناي معنويت به وجود آيد و همه ي رابطه هاي معمول قدرتهاي مادي را نفي کند . مهمترين علتي که نظام جمهوري اسلامي، مورد بغض قدرتها و گردن کلفتهاي عالم و سردمداران حکومتهاي جهان مي باشد، همين است که اين نظام با وجود و حضور خود، نفي کننده ي نظامهاي مادي حاکم بر بسياري از روابط بين المللي و روابط ميان قدرتها و ملتهاست.

در نظام اسلامي، محور حرکت و قدرت، يک امر الهي است. در نظام اسلامي، برخلاف نظامهاي مادي، آن کساني مورد قبول مردم قرار مي گيرند که از نظر آنها، با معيارهاي الهي و خدايي منطبق باشند. در نظامهاي مادي، معيارهاي ديگري، نوع گزينش ديگري و نوع حرکت ديگري وجود دارد. در نظام اسلامي، مردم به معناي حقيقي کلمه، داراي ارزش و قدرت انتخاب و تصميم گيري هستند؛ نه به صورت رياکارانه، نه به شکل دموکراسيهاي غيرواقعي و اسمي و شعاري و صورت سازيها و تظاهراتي که حاکي از واقعيت نيست . در نظام اسلامي، ملت تصميم گيرنده است. مردم، حقيقتا مالک و مسلط بر سرنوشت و امور خودشان هستند . اين، يک امر واقعي است.
انتخاب در نظام اسلامي، براي مردم که نمايندگاني را جهت قانونگذاري، يا براي مديريت و اداره ي امور جاري کشور و برنامه ريزي اقتصادي و سياسي، يا براي هر امر ديگري انتخاب مي کنند، يک انتخاب حقيقي است؛ آن هم به اتکاي يک اعتقاد واقعي. اين کجا، آن چيزي که امروز در دنيا وجود دارد، کجا؛ بازي احزاب، رأي دادن مردم حتي بدون شناختن آن کسي که به او رأي مي دهند . مثلا فقط دو حزب در اين جامعه وجود دارد و شعارها و تبليغاتي دارند؛ آن هم آن طور تبليغات، با آن عواملي که در تبليغات غربي امروز وجود دارد که حقيقتا اگر جزيياتش براي مردم ما تشريح بشود، تعجب خواهند کرد. در اسلام، اين طوري نيست.

منبع: حديث ولايت ، جلد چهارم، ص 153-152.