حکومتي بی مثال


 





 

مقام معظم رهبری(مدظله العالی) می فرمایند:
 

شما اين را بدانيد که تا اين تاريخ، هيچ حکومتي مثل حکومت فعلي ايران، در اين سرزمين نبوده که به رأي و خواست و عاطفه مردم متکي باشد؛ من اين را به طور يقيني مي گويم و آن را ثابت مي کنم. البته حکومت هايي بوده اند که ستايش کننده داشته اند؛ اما ستايش کردن، يک حرف است؛ ايمان و باور و عاطفه مردم در اختيار يک حکومت بودن، يک حرف ديگر است؛ اين متعلق به جمهوري اسلامي است؛ اين به برکت انقلاب و تکيه به مردم است؛ الان هم همين طور است، اين را بنده با افتخار تمام عرض مي کنم.
در اين جا اقبال مردم، با فرعونيت و احساس خودبرتربيني زمامداران همراه نشده است. بنده که الان دارم با شما حرف مي زنم، يک سرسوزن در خودم احساس کبريايي ندارم الحمدالله رب العالمين ساير مسئولان کشور هم اين گونه اند؛ رئيس جمهور ندارد، رئيس مجلس هم ندارد، رئيس قوه قضائيه هم ندارد؛ اصلا و ابدا چنين چيزي وجود ندارد. مسئولان ما مي دانند که امانت خدا در دست آن هاست، امروز چند صباحي وجود دارد، اما فردا نيست. مسئولان بر عهده خودشان وظايفي قائلند؛ اين مربوط به اين کشور است. (1)
اگر کسي در مقابل جوان ها ادعا کند و بگويد نظام اسلامي ما هيچ عيبي ندارد و همان قالبي را که اسلام خواسته، ما داريم پياده مي کنيم، گزاف گفته است؛ به هيچ .جه اين طور نيست.
خود ما انسان هاي ضعيفي هستيم. وقتي کساني اسم مبارک اميرالمؤمنين (عليه السلام) يا اسم مبارک ولي عصر (روحي فداه) را مي آورند، بعد اسم ما را هم دنبالش مي آورند، بنده تنم مي لرزد. آن حقايق نور مطلق، با ما که غرق در ظلمتيم، خيلي فاصله دارند. ما گياه همين فضاي آولده دنياي امروزيم؛ ما کجا، کمترين و کوچک ترين شاگردان آن ها کجا؟ ما کجا و قنبر آن ها کجا؟ ما کجا و آن غلام حبشي فدا شده در کربلاي امام حسين کجا؟
ما خاک پاي آن غلام هم محسوب نمي شويم. اما آنچه که حقيقت است، اين است که ما به عنوان مسلماناني که راهمان را شناخته ايم، تصميم خود را گرفته ايم و نيروي خود را براي اين راه گذاشته ايم و با همه وجود در اين راه داريم حرکت مي کنيم و ادامه خواهيم داد. نواقصي در کار ما وجود دارد؛ همه اين نواقص هم قابل حل است. (2)

پي نوشت ها :
 

1- بيانات رهبر معظم انقلاب در جمع اصحاب فرهنگ و هنر و انديشه کشور، 1/5/1380
2- بيانات رهبر معظم انقلاب در ديدار جوانان استان اصفهان، 12/8/1380
 

منبع:www.khamenei.ir