تلاش در راه کسب رضاي الهي


 





 
مقام معظم رهبری(مدظله العالی) می فرمایند:
خدا را بايد از خودمان راضي کنيم همه مان هم بايد اين کار را بکنيم هيچ کس نگويد که اول، فلان کسان خدا را از خودشان راضي کنند؛ اول و دوم ندارد؛ همه بايد در راه کسب و تحصيل رضاي الهي تلاش کنيم. رضاي خدا، با تقواي من و شماست .
علايم ايمان، گناه نکردن، از خدا ترسيدن، با بندگان خدا خوب بودن، با دشمنان خدا خصم و سرسخت بودن، از اختلافهاي کوچک برادران راحت صرف نظر کردن ، و با دشمنان ذره ذره را به حساب آوردن است. در مقابل مؤمنين، فروتن باشيد و خودتان را ذليل بگيريد؛ «اذله علي المؤمنين»(1) . اين، با شاخ و شانه کشيدن با همديگر، نمي سازد. اين، با محبت و گذشت و مدارا ايجاد مي شود. تقوا، اينهاست. تقوا در مسايل مالي، تقوا در مسايل ناموسي ، تقوا در مسايل شخصي، تقوا در مسايل سياسي، بخصوص تقوا در مسايل کاري را مهم بينگاريد. بدانيد که در حرکت تقوايي اين کشور و اين ملت، آن چنان اوج و رونقي به حرکت اين ملت داده خواهد شد که چشم دنيا را خيره خواهد کرد.
هر جايي که ما نمايشي از تقوا ديديم، همين اثر را هم ديديم . فتوحات ميدان جنگ، همين طور بود . خرمشهر، با تقوا به دست آمد. به وسيله ي تقوا و اتکال به خدا بود که دشمن در جنگ هشت ساله شکست خورد . هيچ شکستي، فضاحت بارتر از شکستي که دشمن در جنگ هشت ساله خورد، نيست. اينها، مبالغه نيست.

بارها اين نکته را عرض کرده ايم که اگر شرق، و غرب، اروپا و ناتو و ورشو، ارتجاع منطقه و همه و همه، پول و سلاح و تبليغات بريزند، براي اين که يک قسمت از کشور را جدا کنند، يا دولت را ساقط نمايند، يا جمهوري اسلامي را از بين ببرند و بعد از هشت سال نتوانند ، اين بزرگترين شکست آنهاست . ما با تقوا توانستيم اين پيروزي را به دست بياوريم؛ بعد از اين هم همين طور است. امام (رضوان الله تعالي عليه) ، براي ما آيت تقوا بود. هر چه موفقيت در کار اين انقلاب بود، در درجه ي اول، ناشي از تقواي قلبي آن رهبر و پيشوا و مجسمه ي تقوا بود.

پي‌نوشت‌ها:
 

1- مائده: 54.
 

منبع: حديث ولايت ، جلد چهارم، ص 208-207.