بررسی سونی اريکسون Z530(2)


 






 


دکمه حرکتی چهار جهتی و دکمه مرکزی اصلی با يکديگر اشتباه می شوند . دکمه Activity Menu و دکمه خاموش / روشن در طرف پايين صفحه کليد قرار دارد و اينقدر کوچک هستند که به سختی قابل استفاده می باشند . اگر دکمه خاموش / روشن را يک بار فشار دهيد منوی Profiles ظاهر می شود و با فشار طولانی اين دکمه ، دستگاه خاموش می شود . دکمه Activity Menu بسيار مفيد است زيرا يک منوی نوار مانند با زير منوهای Shortcuts ، رويدادهای اخير و ... ايجاد می کند ، اما بعلت اندازه کوچک آن در بين کاربران خيلی معروف نيست . نور زمينه صفحه کليد چندان مطلوب نيست و به رنگ نارنجی می باشد و به سختی کل صفحه را پوشش می دهد . اگر چه دکمه ها بخوبی طراحی شده اند و حتی در تاريکی نيز به راحتی تشخيص داده می شوند .
 

صفحه نمايش :
 

صفحه نمايش بيرونی بسيار جالب است و مونوکروم می باشد در حالی که در Z520 يک 4K CSTN رنگ است با اين وجود بعلت ترکيب نارنجی – مشکی آن صفحه نمايش ثانويه Z530 بسيار خوب بنظر می رسد و حتی زير نور شديد خورشيد خوانا است و در هنگام فعال بودن ، اطلاعاتی در مورد پوشش شبکه ، وضعيت باتری و آيکن ها ، زمان ، تاريخ و نام اپراتور شبکه را نشان می دهد . هر گاه دکمه های کناری ولوم را فشار دهيد ، صفحه نمايش اطلاعات باتری را نشان می دهد . اطلاعات Caller ID و تماس های ناموفق نيز وجود دارد .

صفحه نمايش ثانويه در حالت غير فعال برای نشان دادن يک ساعت ديجيتال استفاده می شود اما خيلی خوانا نيست . در هنگام اجرای يک آهنگ نيز صفحه نمايش ، اطلاعات Music player در مورد طول تراک و پيشرفت زمان فعلی را نشان می دهد . اسامی خواننده و آهنگ نيز نشان داده می شود .

سونی اريکسون Z530 از آنتن دهی خوبی برخوردار است . بلندی صدای مکالمات در حد نرمال است . کيفيت صدای گوشی خيلی زياد نيست و بنابراين نمی تواند صدای واضح ايجاد کند ، اما در حالت آيفون خيلی خوب عمل کرده و صدای کاملا شفاف وبدون نويز ايجاد می کند . ساختار منودر اين مدل تغييری نکرده است و بصورت يک رابط استاندارد در تلفن های غير هوشمند سونی اريکسون است .

ساختار منو :
 

منوی اصلی يک ماتريس از آيکن ها است که دارای 4 رديف و 3 ستون می باشد و هر گاه روی يک آيکن متفاوت حرکت کنيد ، روی آن زوم می کند.زيرمنوها نيزدريک ليست با آيکن های کوچک در طرف چپ يا در يک ترتيب نوار مانند قرار دارند . دکمه Activity Menu يک منو با سه نوار ايجاد می کند : ( 1 ) New Events ( که تماس های اخير ، پيام های دريافتی و .... را نشان می دهد ) ، ( 2 ) ليست Shortcuts نرم افزارها و ( 3 ) منوی Bookmarks .

منوی Activity
تلفن ٢٤ MB حافظه داخلی دارد . محل کارت M2 نيز امکان توسعه حافظه را فراهم می کند ، اما در حال حاضر پيدا کردن اين کارت ها مشکل است . چهار تم از پيش نصب شده در Z530 وجود دارد . با تغيير دادن تم ها فقط رنگ های منو و پيش زمينه تغيير می کند . تم پيش فرض به رنگ آبی روشن با پيش زمينه غير متحرک می باشد . تم Bling به رنگ ارغوانی است و دارای پيش زمينه انيميشن می باشد . تم Floomasia ( به رنگ قرمز با پيش زمينه گل دار ) و تم Goldfish ( به رنگ طلايی با پيش زمينه انيميشن ) نيز وجود دارد .

منو و زير منو ها منوی تغيير پروفايل منوی Shutdown

تماس و دفترچه تلفن :
 

دفترچه تلفن سونی اريکسون Z530 بسيار عالی است و استفاده از آن راحت می باشد . حداکثر ظرفيت آن 1000 تماس است . تماس های اضافه شده را می توان بر اساس اسم کوچک يا اسم فاميل مرتب کرد ، همچنين می توان آنها را در گروهها نيز قرار داد. هنگام اضافه کردن يک تماس جديد ، يک منوی نواری ظاهر می شود . نخستين نوار برای زمينه های اسم و شماره است . دومين نوار برای آدرس های وب و Email است. نوار سوم برای تعيين آهنگ زنگ و تصوير است و چهارمين نوار برای اطلاعات شخصی مانند : عنوان ، کمپانی، خيابان ، شهر ، کدپستی و کشور است . زمينه های جداگانه ای برای دو آدرس مختلف وجود دارد . نوار پنجم برای اطلاعات اضافی و روز تولد افراد تماس است . هر گاه يک تاريخ تولد را اضافه کنيد ، تلفن سوال می کند که آيا می خواهيد آن را به تقويم انتقال دهيد يا نه .


منبع:www.irmob.com