6نکته درباره نصب در و پنجره‏هاي توري


 

نويسنده: منير قرايي




 

خانه‌آرايي
 

بهترين راه براي تهويه طبيعي و ايجاد جريان هوا در خانه، باز گذاشتن در و پنجره‏ها در ساعاتي از روز است اما براي اينکه مگس، پشه و حشرات موذي وارد خانه‏تان نشود، بهتر است روي در و پنجره‏ها توري نصب کنيد.
به عقيده کارشناسان بهداشت، بهترين و سالم‏ترين راه براي مبارزه با حشرات و جوندگان و پيشگيري از ورود آنها به خانه، استفاده از روش‏هاي ساده فيزيکي مانند نصب توري روي در و پنجره‏هاست. اما پيش از نصب توري روي در و پنجره به اين نکات توجه کنيد:
1 در و پنجره‏هاي توري با قاب‏هاي چوبي و آلومينيومي و توري‏هاي فلزي يا پلاستيکي با جنس وينيل و يا پي‏وي‏سي در انواع ثابت، کشويي افقي، کشويي عمودي و خودجمع‌شونده در بازار موجودند که مي‏توانيد با توجه به نيازتان نوع مناسب را سفارش دهيد. به طور مثال براي بالکن‏ و پنجره‏هايي که زياد باز و بسته مي‏شوند انواع کشويي مناسب هستند.
2 هنگام نصب توري به منظور مبارزه با حشرات دقت کنيد و جايي را از قلم نيندازيد. فراموش نکنيد که روي پنجره‏هاي کوچک حمام و سرويس‏هاي بهداشتي هم لازم است توري نصب کنيد.

3 تميز کردن توري را فراموش نکنيد. براي اين کار مي‏توان از بخارشو استفاده کرد.
4 به‌طور مرتب در و پنجره‏هاي توري‏هاي را از نظر وجود پارگي و سوراخ بررسي کنيد و در اولين فرصت آنها را تعمير کنيد. هر چند سال يکبار نيز آنها را تعويض کنيد.
5 اگر مي‏خواهيد زياد هزينه نکنيد و به طور موقت روي پنجره‏ها توري نصب کنيد، مي‏توانيد از توري‏هاي پارچه‏اي استفاده کنيد. اين توري‏ها را مي‏توان با هزينه بسيار کم تهيه کرد و با چسب و باند مخصوص به شکل ثابت روي چهارچوب پنجره نصب کرد.
6 توري‏هاي پارچه‏اي با شبکه‏هاي ريز را انتخاب کنيد و هنگام نصب آنها را کمي شل روي چهارچوب پنجره بچسبانيد تا هنگام باز و بسته شدن پنجره سوراخ يا پاره نشوند.
منبع:www.salamat.com