پاسخ هجوم فرهنگي، تفنگ نيست


 





 

 

مقام معظم رهبري(مدظله العالی) می فرمایند:
 

نبرد فرهنگي را با مقابله ي به مثل مي شود پاسخ داد. کار فرهنگي و هجوم فرهنگي را با تفنگ نمي شود جواب داد. تفنگ او، قلم است . اين را مي گوييم، تا مسؤولان فرهنگ کشور و کارگزاران امور فرهنگي در هر سطحي و شما فرهنگيان عزيز - اعم از معلم و دانشجو و روحاني و طلبه و مدرستان، تا دانش آموزتان و تا کساني که در بيرون اين نظام آموزشي کشور مشغول کارند - احساس کنيد که امروز، سرباز اين قضيه شماييد و بدانيد که چگونه دفاع خواهيد کرد و چه کاري انجام خواهيد داد.
مثل جنگ نظامي، چشمها را بايد باز کرد و صحنه را شناخت . در جنگ نظامي هم، هر طرفي که بدون شناسايي و ديده باني و بدون دانستن وضعيت دشمن، چشمش را ببندد، سرش را پايين بيندازد و جلو برود، شکست خواهد خورد . در جنگ فرهنگي هم، همين طور است. اگر ندانيد که دشمن کار مي کند، يا از آن که مي داند، فرمان نبريد، از فرمانده ي فرهنگي دستور نگيريد، يا او از نيروي شما استفاده نکند و مانور و سازماندهي را درست انجام ندهد، پشت سرش شکست است.

راديو، تلويزيون، مدارس، وزارت ارشاد، روزنامه ها، مجلات و کلا مجموعه ي بناي فرهنگي کشور، مسؤوليت دارند . شما معلمان، مشخص است که سنگرتان کجاست . مسؤوليتتان هم، مسؤوليت بسيار بزرگي است.
نسلي که رژيم فاسد و مفسد و ظالم و به شدت پليد گذشته را نديده، نسلي که مقدمات انقلاب را نديده، نسلي که کتک خوردنها را در دوران غربت نديده، نسلي که محنت جنگ را با گوشت و پوست خودش لمس نکرده، نوبه نو زير دست شما معلمان مي آيد . شما مي خواهيد از اين نسل، انسانهايي بسازيد که انقلاب را حفظ کنند؛ کار سخت و بزرگي است. به اين کار بزرگ، اهميت بدهيد و قدر آن را بدانيد . مردم هم، قدر معلمان و کارگزاران تعليم و تربيت را بدانند. مسؤولان مدارس هم بفهمند که چه چيزي در چنته دارند و چه کار مي کنند. مردم، هم از لحاظ مادي و هم از لحاظ معنوي، به آموزش و پرورش، به مدرسه سازي، به تعليم و تربيت کمک کنند، تا بشود اين صحنه ي نبرد و کارزار را پيش برد.
شما ملت ايران، شما ستونهاي انقلاب اسلامي جهاني، شما ملت شاهد - «لتکونوا شهدا علي الناس» (1) - که بر جامعه ي بشري، شهدا و گواهان هستيد، با اين امانت سنگيني که بر دوش شماست، بايد بتوانيد اين امانت را حفظ کنيد، اين بار را نگهداريد، چشم و دل مستضعفان تمام دنيا و کساني را که به نحوي زخم ديده ي نظام پليد استکباري هستند، به خودتان جلب کنيد و آنها را اميدوار نگهداريد.
منبع:حديث ولايت ، جلد چهارم، ص 163-161