توجه بيشتر به وحدت جهاني اسلام


 





 
مقام معظم رهبری(مدظله العالی) می فرمایند:
يک عده قلم به مزد و مزدور و عالم بي دين و ريزه خوار سفره ي سلاطين و ملکداران بي دين عالم را- که از هر کسي خطرناکترند- اجير کرده اند، تا در برابر نداي وحدت انقلاب اسلامي، فرياد اختلاف و تفرقه سر دهند. واقعاً عالني که وجدان بيدار و تقوا نداشته باشد، اضر از هر دشمني بر جامعه ي اسلامي است. در روايت دارد که چنين عالمي بر مسلمانان، اضر از گرگ بر گله ي گوسفند است. شما ببينيد، يک گرگ در يک گله ي گوسفند، چه کار مي کند؟ اين، ضررش از آن بيشتر است. در طول اين هشت سال جنگ، بلکه در طول ده، يازده سال انقلاب، ديديم که اين طور علما چه کردند؛ اما به برکت نام و پرچم اسلام و نام پيامبر اکرم و به برکت هفته ي وحدت که امروز، روز اول آن است انقلاب بر توطئه هاي آنان فايق آمده است.
جمهوري اسلامي به مسلمانان عالم گفت، بياييد از دوازدهم تا هفدهم ربيع الاول، وحدت را آزمايش کنيم. به يک روايت- که غالباً اهل سنت اين روايت را تأييد کرده اند و بعضي از شيعه هم آن را قبول دارند- روز دوازدهم ربيع الاول، روز ولادت پيامبر (ص) است. يک روايت هم مربوط به هفدهم ربيع الاول است که غالباً شيعه و بعضي از اهل سنت، آن را تأييد کرده اند. به هر حال، بين دوازدهم تا هفدهم که ايام ولادت نبي اکرم (ص) است، بايد به وحدت جهاني اسلام توجه بيشتري شود؛ آن حصن و حصار مستحکمي که اگر تشکيل بشود، هيچ قدرتي نمي تواند به حريم کشورها و ملت هاي اسلامي دست درازي کند.
به وضع کشورهاي مسلمان دنيا نگاه کنيد، گرسنگي و فقر و ضعف سياسي و ناآگاهي و عقب افتادگي و دنباله وري سياسي و اقتصادي را در اين کشورها ببينيد. چرا؟ چه کم داشتند؟ منابع طبيعيشان کم بود؟ نه. چرا در اين وضع اسفبار قرار گرفتند؟ زيرا دشمنان در طول صد يا دويست سال، از غفلت مردم و خيانت سران استفاده کردند و در کنار حمله ي اقتصادي و نظامي، حمله ي معنوي و فرهنگي کردند و بتدريج کشورهاي اسلامي را به اين وضعي که مي بينيد، در آوردند. اين، وضع طبيعي عالم اسلام نيست.

از دورترين نقاط غرب دنياي اسلام در وضع کنوني- يعني از غرب آفريقا- تا اقصاي شرق عالم- يعني تا شرق آسيا- عالم اسلام و منطقه ي مسلمان نشين است. حساسترين مناطق عالم، در اختيار مسلمانان است. يک قسمتش همين خليج فارسي است که همه ي دنيا در صفند، براي اين که بتوانند کوله بار خودشان را از ذخاير اين منطقه پر کنند و برگردند و بروند. همه ي دنيا، محتاج اين منطقه اند. اگر مسلمين با هم متحد باشند، دنياي اسلام خيلي سود خواهد برد.
منبع:www.khamenei.ir