دو کار مهم کارگران در ابتداي انقلاب


 





 
مقام معظم رهبری(مدظله العالی) می فرمایند:
کارگران ما، دو کار انجام دادند که در تاريخمان ماندني است. يکي اين که نگذاشتند گردش چرخ کارگاه بخوابد؛ همان مقداري که ممکن بود. حالا آن جايي که مسؤولان مربوطه، نتوانستند امکانات و مواد اوليه فراهم کنند، بحثي نيست؛ اما تا آن جايي که مواد اوليه و ماشين و افزار و کارگر بود، کارگر نگذاشت کار لنگ بشود.
ما در طول اين يازده سال، يک روز مسأله ي کارگري - به معنايي که دشمن مي خواست - نداشتيم . اين، به خاطر ايمان و عشق کارگران به اسلام و انقلاب و به خاطر ارادت صادقانه شان به امام عظيم الشأن بود که کارگران و ديگر قشرها، واقعا از اعماق جان، به آن مرد ملکوتي و الهي، عشق مي ورزيدند و نمي خواستند خاطر او آزرده بشود
اين عشق و ايمان، موجب شد که اين حرکت انجام بگيرد.

کار دوم، حضور در صحنه ي جنگ بود. سخت ترين دفاع را کارگران - چه کارگران شهري، چه کارگران روستايي - کردند . در اين بسيج عظيم مردم براي جبهه ها، اغلب همين طبقات پايين و محرومان جامعه و از جمله، طبقات کارگر که اکثريت عظيمي را تشکيل مي دادند، بودند. يعني غير از نبرد اقتصادي، به نبرد نظامي هم پرداختنند. اين ، خيلي ارزش دارد؛ اين را حفظ کنيد. جمله يي را مکرر حضرت امام (ره) مي فرمودند که اين انقلاب و اين نظام، مديون پابرهنگان است و نيرويي که آن را حفظ خواهد کرد، همين پابرهنگان و طبقات محروم جامعه هستند .
در دوران رژيم فاسد و مفسد پهلوي، فساد را طبقات مرفه بي درد، سرمايه داران فاسد، آن کساني که به پولي که از راههاي نامشروع و بندوبستهاي سياسي و فساد در عمل به دست آمده بود، متکي بودند، در جامعه رايج مي کردند . همانها موجب شدند که آن رژيم ساقط شد؛ چون رژيم منحوس پهلوي، متکي به آنها بود. اين نظام را قشرهاي محروم و متوسط - که غالب مؤمنين را اينها تشکيل مي دهند - به وجود آوردند و از آن حمايت و دفاع کردند . اينها وفادارند و پشتيبان اين نظام هم اينهايند. لذا اين نظام، به پشتيباني اين توده ي عظيم مردم مؤمن، ماندني و پايدار و بادوام است.
منبع: حديث ولايت ، جلد چهارم، ص 163-164.