هدف خصمانه


 





 
مقام معظم رهبری(مدظله العالی) می فرمایند:
امروز دشمن، به ايجاد اختلاف و شکاف در ميان مردم ما، چشم دوخته است. امروز تنها اميد دشمن، اين است. با حمله ي نظامي- حتي با بمب اتم- نمي شود اين انقلاب و اين نظام را از بين برد. با دست به دست هم دادن و از جوانب مختلف حمله کردن هم نمي شود. استکبار نمي تواند با کار نظامي، مسأله ي جمهوري اسلامي و انقلاب اسلامي را براي خودش حل کند؛ با فشار اقتصادي هم نمي شود.
در اين يازده سال آگاهي مردم ما را تجربه كردند. مردم، اوضاع را خوب مي دانند. مردم، چه قدر سختي گذراندند و چه کمبودهايي را تحمل کردند. همه ي اينها، ناشي از آگاهي مردم است. مردم مي دانند که استکبار جهاني، به چه اميدي روي نظام جمهوري اسلامي فشار مي آورد و چه مي خواهد. مردم ما مي دانند که استکبار جهاني فشار مي آورد، براي اين که راه برگشت استعمارگران را به اين کشور باز کند. مردم ما مي دانند که بسياري از نابسامانيها و کمبودها و مشکلات، به خاطر دشمني و دخالت و خباثت دشمنان جهاني ماست. و اين را هم مي دانند که با تکيه به نيروي خودشان، با مقاومت و پشتکار و يگانگي و همکاري و صميميتشان با دولت و مسؤولان اجرايي کشور، خواهند توانست اين مشکلات را حل کنند؛ همچنان که خيلي از اين مشکلات را حل کردند.
پس، مي دانند که از اين راه هم نمي توانند به اين انقلاب و اين نظام جمهوري اسلامي، صدمه بزنند. اميدشان، به دو، سه نقطه ي داخلي است و از همه مهمتر، ايجاد اختلاف و شکاف بين مسؤولان، بين دولت و ملت، بين آحاد مردم، بين دستگاههاي گوناگون و بين شخصيتهاي مختلف است. اين، تنها اميد آنهاست. اگر توانستيد اختلاف ايجاد کنند، ايجاد مي کنند؛ اگر هم نتوانستيد، وانمود مي کنند که اختلاف هست. تقريباً تمام دستگاههاي تبليغي دنيا- آنهايي که نسبت به مسايل ايران اهتمام دارند- امروز همتشان را در اين متمرکز کرده اند که ثابت کنند در دستگاههاي اصلي نظام جمهوري اسلامي، اختلاف عميق هست! براي اين که هم چهره ي اين نظام را در دنيا مغشوش جلوه بدهند و بگويند نظامي مبتلا به مشکلات خودش و درگير اختلافات و جنگ قدرت است- از اين تغييراتي که مي کنند- و هم اگر صدايشان به گوش ملت ما و هر کس ديگر رسيد، او را مأيوس و نااميد کنند.
اين نکته را براي آن عرض مي کنم، تا توجه بکنيد که مسأله ي اختلا، چه قدر براي دشمن مهم است. کساني که زبان و قلمشان در جامعه کار مي کند و ذهنها و دلها و نفوسي متوجه آنها مي شود، مواظب باشند که دشمن از اظهارات آنها سوء استفاده نکند. امروز، هر حرکتي که نماي دو دستگي و اختلاف عميق و توأم با تضاد باشد و هر حرکتي که مسؤولان نظام و مجريان کشور و مديران زحمتکش و دلسوز خدمتگزار را تضضيف بکند، حرکتي بر خلاف مصالح اين ملت و بر ضد خواسته هاي اسلام و امام بزرگوارمان است.
منبع:www.khamenei.ir