بیداری مسلمانها به برکت امام و جمهوري اسلامي


 

نويسنده:




 
مقام معظم رهبری(مدظله العالی) می فرمایند:
اين جريان که امروز در دنیاي اسلام به وجود آمده، سرچشمه اش نهضت عظيم اسلامي در ايران و تشکيل نظام جمهوري اسلامي است که بينات و حقايق آشکار آن، سخنان امام و خط و راه امام بود که هر جا در دنيا اين حرف ها رفت، بدون اين که بدانند گوينده ي آن کيست، حرف ها در لوح دل انسان هاي حق طلب ترسيم شد و نام امام به تبع اين حرف ها و شعارها در دل هاي مردم جا گرفت، تا اين نهضت را به برکت امام در همه جا شناختند.
يک روزي بود که اگر دستگاه هاي استکباري دنيا - اعم از آمريکا يا انگليس يا شوروي سابق، يا در دوران هاي قبل، فرانسه و هلند و پرتغال و بقيه ي کشورها - مي خواستند وارد کشورهاي اسلامي شوند، چيزي به نام هويت اسلامي و امت و شخصيت اسلامي جلوي آن ها را نمي گرفت. امروز اسلام به برکت نظام جمهوري اسلامي، مسلمان ها را از متجاوزان طلبکار رده و اميد در دل به وجود آورده است. يک روز بود که اگر مي گفتند مسلمان ها بيدار شويد، اقدام و حرکت کنيد، تا بتوانيد خودتان را از اين زنجيرها رها کنيد، خيلي ها بودند که قبول داشتند اين کار خوبي است، ولي مي گفتند شدني نيست ونمي شود؛ اما امروز با تحقق اين واقعيت در جمهوري اسلامي وتشکيل نظام جمهوري اسلامي ، اين «نمي شود»ها ونااميدي ها تبديل شده است به اميد؛ لذا شما مي بينيد که در محاصره ي سخت و ظالمانه و خشن صهيونيست ها، يک مشت ملت غيرمسلح از همه جا بريده ي فلسطين، چند سال است که دارند مقاومت مي کنند؛ اين اميد است که آن ها را نگه داشته.
اين ملت، اين هايي که امروز در فلسطين مقاومت مي کنند، از جاي ديگري نيامده اند؛ اين ها همان کساني اند که پنجاه سال زورگويي و تکبر و تسلط صهيونيست ها را تحمل کرده بودند و کاري هم نمي کردند. نهايت کارشان اين بود که تعددي از جوان هايشان بروند در کشوري ديگر و بعد از مدتي برگردند و ضربه اي بزنند و باز دوباره در بوند. اين جنبش هايي که -سازمان آزادي بخش فلسطين و ديگران- شنيده ايد، هنرشان همين بود. اين که در درون حصار صهيونيست ها، يک ملت بتواند اين طور بايستد؛ خانه و مسجدش را خراب مي کنند، شخصيت هايش را مي کشند، بچه هايشان را شکنجه مي کنند، هزاران نفر از آن ها را در زندان نگه مي دارند، خانه هايشان را غارت مي کنند، را در محاصره نگه مي دارند، مزارع شان را نابود مي کنند، درخت هايشان را قطع مي کنند؛ جنايت هايي که يک دهم آن هم به بيرون منعکس نمي شود، و باز اين ملت مقاومت کند، چيزي نيست جز اين که «اميد» است که آن ها را نگه داشته است.
خود مبارزان فلسطين در طول اين سال هاي متمادي که به کشور جمهوري اسلامي مي آمدند، به ماها مي گفتند اين حرکت امام و حرکت ملت ايران به ماها اميد بخشيد؛ واقع قضيه هم همين است. عين همين قضيه در عراق هست، عين همين قضيه در هر جايي که شما حرکت اسلامي را در آن جا مشاهده مي کنيد، هست. اين موضوع تقريبا کمابيش در سرتاسر دنياي اسلام وجود دارد؛ اما قله اين جاست؛ چشمه سار اميد و معرفت و انگيزه از اين جاست که سرازير مي شود و به سمت امت اسلامي مي رود. پس شما امروز در چنين تجربه اي قرار داريد. طبيعي است که بيشترين فشارهاي جبهه ي استکبار روي اين جا باشد و هست.(1)

پي نوشت ها :
 

1-بيانات رهبر معظم انقلاب در ديدار دانشجويان شرکت کننده در طرح ولايت و مسئولان بسيج دانشجويي، 9/6/1383

منبع:www.khamenei.ir