تغيير نقشه و جريان سازي آمريکا در قبال ايران


 






 

آمریکاییها قبلاً به تهاجم نظامي تهديد مي کردند؛ اما الآن اعتراف مي کنند که نقشه ي قبلي آنها غلط بوده است. آنها مي گويند نقشه بايد اين باشد که ما بتوانيم از درون، ملت ايران را استحاله کنيم؛ آنها دنبال اين هستند. استحاله هم دو جريان دارد: يک جريان فرهنگي، يک جريان سياسي؛ ملت ايران متوجه باشند. قصد نظام استکباري آمريکا و صهيونيست هايي که دستشان در دست آنهاست و با هم در يک جبهه هستند، اين است که بتوانند ملت را نسبت به آرمانها و عقايد و هدفهايش بي تفاوت و بي اعتنا کنند و بعد بتوانند به وسيله ي عوامل و مزدوران خود زمينه را براي بازگشت سيطره ي آمريکا بر ايران فراهم کنند.

نقشه آمريکا در جريان سازي سياسي
 

در جريان سياسي، عمده ي نقشه ي اينها ايجاد اختلاف است؛ کوبيده شدنِ جناحهاي گوناگون به دست يکديگر است؛ جناجهايي که همه برخاسته ي از انقلاب و وابسته ي به آن هستند؛ اينها آنها را بکوبند، آنها اينها را بکوبند؛ اصول و خطوط اصلي نقشه ي آمريکا در منطقه اين است. بر سر قضاياي غيرواقعي در کشور ايجاد چالش کنند و فضاي تشنج به وجود بياورند؛ روي مسلمات نظام جمهوري اسلام ـ مثل قانون اساسي و دين و پايه ي اسلامي نظام ـ گفتگو و بگو مگو به وجود بياورند و چالش و اختلاف ايجاد کنند؛ اين جريان هاي سياسي ـ فکري را دارند دنبال مي کنند. البته کساني هم هستند که حاضرند در داخل، بلندگوي آنها شوند؛ از اينها هم استفاده مي کنند. اخيراً اعلان کرده اند که ما بايد روزنامه هايي را که به نفع آمريکا حرف مي زنند، در داخل ايران تقويت کنيم! اگر هم چنين روزنامه يي نداشته باشند، مشخص مي کنند که نقشه ي ما اين است. سه چهار سال قبل من يک روز همين جا گفتم بعضي از روزنامه ها پايگاه دشمن شده اند؛ اينها الآن خودشان دارند اين حقايق را افشا مي کنند. البته آن روز هم ما بي اطلاع نبوديم ـ فقط تحليل نبود ـ اما امروز خودشان دارند مسأله را افشا مي کنند.

نقشه آمريکا در جريان سازي فرهنگي
 

جوانهاي عزيز ما متوجه جريان فرهنگي يي که مي خواهند راه بيندازند، باشند؛ يعني تزريق لااباليگري و اباحيگري و کشاندن به هرزگي و بي اعتنايي به اخلاق منضبط ديني و اسلام. هم جوان ها و هم مسؤولان علمي و آموزش و پرورش و مسائل جوانان بايد مراقب اين موارد باشند.امروز مبارزه ي با آمريکا اين جاهاست. مبارزه ي با آمريکا در ميدان علم هم صدق مي کند؛ آن جا هم از اين که پيشرفت علمي پيدا کنيم، ناراحتند. از پيشرفت علمي مردم ما ناراحتند؛ از پيشرفت اقتصادي مردم ما ناراحتند؛ از اين که دولت بتواند خدمتي به مردم بکند و گرهي از مشکلات مردم باز شود، نارحتند. هر کس به عقب ماندگي علمي کمک کند، به نفع آمريکا کار کرده است.
منبع:www.khamenei.ir