از فلوريدا تا فتح المبين


 






 
از فلوريدا تا فتح المبين
سيد علي موسي نژاد سوق
نشر: شاهد
چاپ: اول 1388
از آن بچه هاي درسخوان و باهوش بود. نه آن بچه هايي كه فقط سرشان توي كتاب است و از عالم و آدم بي خبر. از آن دسته كه همه چيز برايشان مهم است از پسر معلول همسايه كه بايد داروي درمانش تهيه شد تا مسائل كلان مملكت. با همان ديد وسيع به دنيا و دور و برش نگاه مي كرد براي همين خيلي زود، از سن پايين وارد مسائل سياسي شد.
حكومت شاهنشاهي را عامل تمام بدبختي ها و عقب ماندگي ها مي دانست او روستازاده بود و روستايي براي همين درد مردم محروم را بيشتر درك مي كرد. مبارزه را شروع كرده بود و ساواك مراقبش بود. او مي دانست مبارزات آينده خوبي دارد و آينده ي مملكت نيز به نيروهاي مبارز و تحصيل كرده نياز دارد بنابراين شهريور 56 راهي آمريكا شد تا تحصيلاتش را ادامه دهد. فلوريدا شهري بود كه ميزبان او بود. اولين كارش در دانشگاه تمپا، تأسيس انجمن اسلامي بود و با رأي گيري دانشجويان نماينده مجلس شد و فعاليت هاي چشمگيري را آغاز كرد با پيروزي انقلاب و تسخير لانه جاسوسي كار او همچنان ادامه داشت. مقاله مي نوشت و در مطبوعات خارجي چاپ مي كرد با دانشجويان خارجي مناظره مي كرد تا حقانيت انقلاب ايران اسلامي را ثابت كند. اما با شروع جنگ، او درس را نيمه تمام رها كرد و به ايران برگشت تا به خيل جوانان برومندي بپيوندد كه از مرزهاي كشورشان دفاع مي كردند.
او از فلوريدا به ايران آمد تا در فتح المبين، حماسه ساز شود.
اين بزرگ ارجمند كسي جز چون سردار مبارز شهيد هدايت الله طيب كه 5 فروردين سال 60 به شهادت رسيد.
كتاب از فلوريدا تا فتح المبين نوشته ي سيد علي موسي نژاد سوق توسط نشر شاهد در نيمه اول سال 88 روانه ي بازار كتاب شده است.
كتاب مستندات بسياري دارد و براي جوانان اهل مطالعه بسيار مفيد است. به خصوص آنها كه سوداي سفر به خارج از كشور را دارند و فكر مي كنند آنجا مدينه ي فاضله است و اگر زندگي بهتر مي خواهند بايد براي هميشه از ايران بروند. اما با خواندن اين كتاب و آشنايي با شهيد طيب و نحوه ي زندگي اش در خارج از كشور تازه متوجه مي شويم كه جوان ايراني چقدر مسئوليت سخت و سنگين دارد و آن سوي مرزها بايد نماينده ي واقعي ايران اسلامي باشد.
منبع:نشريه ي شاهد جوان شماره ي 53