نکاتي براي علاقه مندان به مصرف گوشت


 





 
اين نکات به شما مي آموزند که چگونه و چقدر گوشت مصرف کنيد:

1- اجازه ندهيد گوشت بخش اعظم غذاي شما باشد
 

نگذاريد گوشت غذاي اصلي شما شود. از سبزيجات به مقدار زياد و از نان، سيب زميني، برنج ، ماکاروني و حبوبات به ميزان متعادل مصرف کنيد و از غذاهاي متنوع بهرمند شويد.

2-چقدر گوشت بايد مصرف شود؟
 

مقدار گوشت مصرفي روزانه نبايد از صد گرم بيشتر شود. اين توصيه بيشتر متخصصين سرطان است. آنها مدارک زيادي براي اثبات ادعاي خود دارند، امروزه خطر کمبود دريافت پروتئين بسيار کم است، پس نگران کم خوردن گوشت نباشيد.

3- کداميک از انواع گوشت بهتر است؟
 

انواع کم چرب بهترند. پس از دشمنان قلب نظير برگرها، سوسيس، کباب هاي چرب، گوشت سردنده، گوشت هاي با استخوان و گوشت هاي گاو معمولي (چرخ شده و پر چرب) پرهيز کنيد و در عوض ماهي، مرغ و گوشت گاو خالص مصرف کنيد.

4- چربي هاي قابل مشاهده گوشت را جدا کنيد و دور بريزيد.
 

تمام چربي هاي قابل مشاهده گوشت را جدا کنيد، زيرا مصرف آنها مضر مي باشد.

5- تنها آنچه که مي خوريد مهم نيست، بلکه طريقه پخت هم مهم است.
 

گوشت را سرخ نکنيد، در عوض آن را به صورت آبپز، کبابي يا برياني مصرف کنيد. براي يک شروع خوب، دفعات پختن خورش، تاس کباب و آب گوشت را در مقايسه با غذاهاي سرخکرده، بيشتر کنيد و از گوشت سينه مرغ يا گوشت خالص و مقدار زيادي سبزيجات، سيب زميني پخته و لوبيا استفاده نماييد.

6- عادت خوردن گوشت و شيوه زندگي خود را تغيير دهيد.
 

از گوشت هاي خطرناک براي قلب و غذاهاي چرب پرهيز کنيد و به گوشت هاي کم چرب روي آوريد. اين بدان معنا است که تغييراتي در برنامه زندگي خود بدهيد. به اين ترتيب زندگي سالم تر و طول عمر بيشتري خواهيد داشت.
منبع:نشريه دنياي تغذيه- ش96