زواياي فراموش شده خانه شما


 





 
1-چيدمان مبلمان و لوازم خانه را تغيير دهيد: مبلمان را از کنار ديوار برداشته وسعي کنيد آنها را در زواياي جديدتر و گيراتري بچينيد؛ مثلاً قرار دادن کاناپه به صورت مورب دريک اتاق نشيمن باريک باعث مي شود که اتاق وسيع تر نشان داده شود.
2-يک ديوار را رنگ کنيد: يکي از ديوارهاي مهم خانه که در معرض توجه نيز هست را به رنگ دلخواهتان رنگ کنيد. تابلوها ولوازم تزييني متفاوت از آن آويزان کنيد و مبل جديد و زيبايي در آن قسمت قرار دهيد (البته دقت داشته باشيد که رنگ آن با ساير لوازم خانه هماهنگ باشد.)
3-از گل و گايه استفاده کنيد: گل وگياه مي تواند حال وهواي تازه اي به خانه بياورد. اگر علاقه اي به رسيدگي به گل وگياه نداريد، مي توانيد از گل ها و درختچه هاي مصنوعي استفاده کنيد. کيفيت گل هاي مصنوعي هم آن قدر خوب شده که به سختي مي توان آنها را از گل هاي طبيعي تشخيص داد.
4-يک قاليچه محلي در نقطه اي بيندازيد: قاليچه هاي محلي کفپوش هاي بسيار خوبي براي اتاق هاي گفت وگو و نشيمن به شمار مي روند. قاليچه اي متناسب با اسباب و لوازم اتاق انتخاب کنيد و آن را پايين ميز بيندازيد.
5-تابلو وآينه از ديوارها آويزان کنيد: تابلوهايي آويزان کنيد که شخصيت و روحيه شما را منعکس کنند. سعي کنيد از قاب هاي تزييني تر وزيباتر استفاده کنيد.
هنگام آويزان کردن دقت کنيد که تابلو از هر قسمت خانه قابل مشاهده وگيرا باشد.

6-مجسمه ها را دريک جا جمع کنيد:
مجسمه ها و پيکره هاي کوچک و مرتبط با هم را در قسمتي از خانه که مورد توجه است کنار هم قرار دهيد. اين مجسمه ها را به صورت هاي فانتزي و متنوع بچينيد.
7-از کوسن هاي تزييني استفاده کنيد:
اين بالشتک ها و کوسن هاي تزييني به سادگي رنگ و بوي جديدي به خانه داده و مبلمان منزل را نيز با شکوه تر جلوه مي دهند.
8-لامپ ها و لوسترها راعوض کنيد:
لوسترها و لامپ ها جزء وسايلي هستند که خيلي زود بر بيننده آشکار مي کنند سبک چيدمان خانه تان قديمي است يا جديد.
به دنبال لوسترهايي باشيد که جديدتر و فانتزي تر بوده وضمناً با لوازم و رنگبندي خانه تان نيز هماهنگ باشند.
9-لحاف ها و رواندازها: اينها نيز مثل کوسن هاي تزييني، به اتاقتان رنگ مي دهند. اين رواندازها و روتختي ها در جنس ها و رنگ هاي مختلف موجود مي باشند، پس با توجه به روحيه و سليقه خود زيباترين را انتخاب کنيد.
10-لوازم اضافي را از جلوي ديد برداريد: وسايل و لوازم اضافي باعث از بين رفتن جلوه اتاق مي شوند؛ براي برگه ها ،اسباب بازي هاي بچه ها و ساير اسباب و وسايلي که شکل اتاق را برهم مي زنند، جاي مخصوصي تدارک ببينيد.
منبع:نشریه ی ایرانیان ش 34