ماسک در خانه و ما...


 






 
ماسک هاي زيبايي براي پاک کردن و تقويت سلول هاي پوست به کار رفته و سبب مي شوند که پوست زنده و شاداب شود. براي تهيه ماسک مي توانيد از مواد غذايي مناسبي که هميشه در دسترس است استفاده کنيد. اين مواد به دليل ارزش غذايي فراواني که دارند، پوست را تغذيه کرده و مواد لازم را در اختيارش مي گذارند. تخم مرغ، شير، عسل، ماست، ليموترش، سرکه، حبوبات، سبزي ها، روغن هاي گياهي، ميوه ها و گياهان دارويي بهترين ماسک هاي پوست را مي سازند.
نکته بسيار مهم، انتخاب درست مواد است، زيرا بايد با نوع پوست و مشکلي که پوست با آن روبه رو است، هماهنگ باشند.

طرز تهيه يک ماسک خانگي براي پوست هاي خشک:
 

مي توانيد از عسل، روغن بادام، تخم مرغ و موز استفاده کنيد. اين مواد پوست را لطيف و نرم مي کنند و مواد غذايي کافي را در اختيارش مي گذارند.

ماسک خانگي براي پوست هاي چرب:
 

اگر پوست چربي داريد، از ماست، ليموترش و سرکه استفاده کنيد. اين مواد افزون بر تغذيه پوست، چربي اضافي پوست را نيز مي گيرند. کليد اصلي ماسک هاي صورت، خاک چيني است. با اضافه کردن اين ماده به ماسک مورد نظر، چربي و آلودگي پوست گرفته شده و پوست آمادگي بيشتري براي جذب مواد غذايي پيدا مي کند. خاصيت ديگر افزودن خاک رس يا خاک چيني به ماسک صورت اين است که به راحتي روي پوست قرار مي گيرد و نمي ريزد.

ماسک بهار:
 

پس از فصل سرما يا گذراندن يک دوره بيماري يا تب شديد، پوست رطوبت و شادابي اش را از دست داده است. براي بازيابي اين رطوبت و تر و تازگي پوست مي توانيد از اين ماسک استفاده کنيد. ابتدا مقداري روغن بادام شيرين به صورت و گردن بماليد، بعد چند قطره آب گرم به صورت بپاشيد و مقداري آب ليموترش تازه روي آن بزنيد. يک دقيقه صبر کنيد و پس از آن با انگشت اشاره و انگشت مياني، پوست را به شکل دوراني ماساژ دهيد. پس از چند دقيقه پوست را ابتدا با آب ولرم و سپس با آب سرد بشوييد و خشک کنيد.
منبع:کوچه ما شماره 13