بیسکویت پسته ای با طعم لیمو


 





 
مواد لازم:
آرد معمولی / (225 گرم) 1 ½ پیمانه
پودر شکر/ 2 قاشق غذاخوری
کره ریز شده / 90 گرم
زرده تخم مرغ / 2 عدد
وانیل / 1 قاشق چایخوری
پسته خرد شده / (75 گرم) ½ پیمانه
مواد لازم برای تهیه لایه وسط:
کره / 60 گرم
رنده پوست لیمو / 1 قاشق چایخوری
پودر شکر / (110 گرم) ½ پیمانه
تخم مرغ / 3 عدد
آب لیمو / (60 میلی لیتر) ¼ پیمانه
آرد معمولی / 1 قاشق غذاخوری
پودر نارگیل / (45 گرم) ½ پیمانه
مواد لازم برای تهیه کرم لیمو:
خاکه قند / (240 گرم) 1 ½ پیمانه
کره نرم شده / 1 قاشق چایخوری
آب لیمو / تقریبا 1 قاشق چایخوری
آرد الک شده را در ظرف متوسطی می ریزیم، شکر را اضافه می کنیم، کره را در آن مالش می دهیم، زرده های تخم مرغ و وانیل را اضافه کرده، با همزن برقی می زنیم تا خمیر سفتی به دست آید. خمیر را در یک تابه مستطیل شکل 29×19 سانتی متری که قبلاچرب شده باز می کنیم و با چنگال به آرامی درآن سوراخهایی ایجاد می کنیم. تابه را به مدت 15 دقیقه در فر با درجه حرارت متوسط قرار می دهیم، سپس مواد لایه وسط را بلافاصله روی آن می ریزیم و مجددا به مدت 30 دقیقه در فر می گذاریم تا این مواد خودش را بگیرد. 10 دقیقه صبر می کنیم بعد کرم لیمو را روی آن می ریزیم، روی کرم لیمو هم پسته ها را می پاشیم می گذاریم خنک شوند.

تهیه لایه وسط بیسکویت:
کره،رنده پوست لیمو و شکر را در ظرف کوچکی با همزن برقی می زنیم تا یکدست شود. تخم مرغ ها را دانه دانه اضافه می کنیم، هر بار که یک تخم مرغ را اضافه کردیم، می زنیم بعد تخم مرغ دیگر، آنقدر می زنیم تا خوب مخلوط شوند. در این موقع مخلوط بسته می شود و حالت دلمه پیدا می کند. سایر مواد را اضافه می کنیم و خوب می زنیم.
تهیه کرم لیمو:
خاکه قند و کره و آب لیمو را در ظرف کوچک نسوزی ریخته مخلوط می کنیم تا خمیر خشکی بدست آید. سپس ظرف را روی ظرفی محتوی آب داغ می گذاریم، هم می زنیم تا کرم مانند شود.
منبع:مجله انواع بیسکویت