سي تفاوت افراد موفق با ديگران


 






 
تا حالا به اين موضوع فكر كرده ايد كه چرا بعضي ها موفق تر از بعضي هاي د يگر هستند؟ بيشتر ما عامل اين موضوع را شانس ، امكانات و موقعيت هاي موجود مي دانيم ، غافل از اينكه افراد موفق تفاوت هاي عمد ه اي در نحوه نگرششان به مسائل و به طور كلي زند گي دارند.30 مورد آن را بخوانيد .
1
فرصت هايي را مي بينند و پيدا مي كنند كه د يگران آنها را نمي بينند.
2
از مشكلات درس مي گيرند ؛ در حالي كه ديگران فقط مشكلات را مي بينند.

3
روي راه حل ها تمركز مي كنند ولي معمولا د يگران منتظر كمك بقيه هستند.
4
هوشيارانه و روشنفكرانه مسير موفقيت شان را مي سازند؛ درست زماني كه د يگران آرزو مي كنند و موفقيت به سراغشان بيايد.
5
مثل بقيه ترس هايي دارند ولي اجازه نمي د هند ترس آنها را كنترل و محدود كند.

6
سوالات درستي از خود مي پرسند ؛ سوال هايي كه آنها را در مسير مثبت ذ هني و روحي قرار مي د هند.
7
به ندرت از چيزي شكايت مي كنند و انرژي شان را به خاطر آن از د ست نمي د هند. انها معتقد ند شكايت كرد ن باعث قرار داد ن فرد در مسير منفي بافي مي شود و كاملا بي ثمر است .
8
خود و اطرافيان را سرزنش نمي كنند؛ آنها مسؤوليت و نتايج كارهايشان را تماما به عهد ه مي گيرند.

9
وقتي ناچارند از بيش از حد ظرفيتشان استفاد ه كنند هميشه راهي را براي بالا برد ن ظرفيتشان پيدا مي كنند و بيشتر از ظرفيتشان از خود توقع دارند . آنها از آنچه دارند به نحو كارآمد تري استفاد ه مي كنند.
10
هميشه مشغول ، فعال و سازند ه هستند. هنگامي كه اغلب افراد در حال استراحت هستند آنها برنامه ريزي و فكر مي كنند تا وقتي كه كارشان را انجام مي د هند استرس كمتري داشته باشند.
11
با افراد ي كه با آنها همفكر هستند متحد مي شوند. آنها اهميت و ارزش قسمتي از يك گروه بود ن را مي دانند.

12
بلند پرواز هستند دوست دارند حيرت انگيز باشند. آنها هوشيارانه انتخاب مي كنند تا بهترين نوع زند گي را داشته باشند و نمي گذارند زند گي شان اتوماتيك وار سپري شود.
13
به وضوح و د قيقا مي دانند كه چه چيزي در زند گي مي خواهند و چه نمي خواهند . آنها د قيقا بهترين واقعيت را براي خود شان مجسم و طراحي مي كنند به جاي اينكه صرفا تماشاگر زند گي باشند.
14
در انجام كارهايشان امروز و فردا نمي كنند و زند گي شان را در انتظار رسيد ن بهترين زمان براي انجام كاري از د ست نمي د هند.

15
هميشه نيمه پر ليوان را مي بينند و توانايي پيدا كرد ن راه درست را دارند.
16
آنها دانش آموزان مدرسه زند گي هستند و همواره براي ياد يگري روي خود شان كار مي كنند. آنها از راه هاي مختلفي مثل تحصيلات آموزشگاهي ، د يد ن و شنيد ن ، پرسيد ن ، خواند ن و تجربه كرد ن ياد مي گيرند.
17
بيشتر از آنكه تقليد كنند نوآوري مي كنند.

18
د قيقا مي دانند كه چه كاري بايد انجام د هند و فرصت هاي زند گي شان را با از شاخه اي به شاخه اي د يگر پريد ن از د ست نمي د هند.
19
اهل ريسك هستند. البته ريسك هاي حساب شد ه اي انجام مي د هند ؛ ريسك هاي مالي ، احساسي و شغلي .
20
با مشكلات و چالش هايي كه برايشان پيش مي آيد سريع و تاثير گذار رو به رو مي شوند و هيچ وقت در مقابل مشكلات سرشان را زير برف نمي كنند . با چالش ها مقابله مي كنند و از آنها براي پيشرفت خود شان بهره مي برند.

21
منتظر قسمت و سرنوشت و شانس نمي مانند تا آيند ه شان را رقم بزند. آنها بر اين باورند كه با تعهد و تلاش و فعاليت ، بهترين زند گي را براي خود شان مي سازند.
22
و قتي بيشتر مرد م كاري نمي كنند ، آنها مشغول فعاليت هستند. آنها قبل از اينكه مجبور به كاري بشوند عمل مي كنند.
23
بيشتر از افراد معمولي روي احساساتشان كنترل دارند. آنها همان احساساتي را دارند كه ما داريم ولي هيچ گاه برد ه احساساتشان نمي شوند.

24
خيلي خوب با هم ارتباط برقرار مي كنند . آنها در واقع به مهارت هاي ارتباطي تسلط كامل دارند.
25
براي زند گي شان برنامه دارند و مي كوشند برنامه شان را عملي كنند . زند گي آنها عاري از كارهاي برنامه ريزي نشد ه و نتايج اتفاقي است .
26
زماني كه بيشتر مرد م به هر قيمتي مي خواهند از رنج كشيد ن و بود ن در شرايط سخت اجتناب كنند، افراد موفق قد ر و ارزش كار كرد ن و بود ن در شرايط سخت را مي فهمند.
27
اهداف زند گي شان معلوم است و پايه هاي زند گي شان را براي رسيد ن به آن اهداف بنا مي كنند.
28
متعادل هستند. وقتي از لحاظ مالي به موفقيت مي رسند، مي دانند كه پول و موفقيت لازم و ملزوم يكد يگر نيستند.آنها مي دانند افرادي كه فقط به لحاظ مالي در سطح مطلوبي قرار دارند ، موفق نيستند. اين در حالي است كه خيلي ها خيال مي كنند پول همان موفقيت است . ولي آنها دريافته اند كه پول هم مثل بقيه چيزها تنهايك وسيله است براي دستيابي به موفقيت.
29
از خود شان مطمئن هستند و به احساسات ناشي از اينكه كجا زند گي مي كنند و چه دارند و چطور به نظر مي رسند ، توجهي ندارند.
30
متواضع هستند و اشتباهاتشان را با خوشحالي مي پذ يرند و به راحتي عذرخواهي مي كنند. آنها از توانايي هايشان خاطر جمع هستند ولي به آن مغرور نمي شوند . آنها خوشحال مي شوند كه از د يگران بياموزند و از اينكه به د يگران كمك مي كنند تا خوب به نظر برسند بيشتر از كسب افتخارات شخصي شان لذت مي برند.
منبع:همشهري مثبت 180