هفت اثر شگفت انگیز آب بر سلامت بدن


 





 

1. افزایش انرژی بدن
 

شما در بسیاری از مواقع بدون اینکه کاری انجام داده باشید ، احساس خستگی می کنید ، علت این خستگی ممکن است کمبود آب بدن باشد . آب باعث انتقال اکسیژن و سایر مواد غذایی به سلول های بدن می شود و کمبود آن باعث اختلال در رسیدن این مواد به سلول ها می شود . اگر بدن شما به اندازه ی کافی پر آب باشد ، قلب شما نیز مجبور نیست برای رساندن خون به نقاط مختلف بدن ، با شدت بیشتری کار کند .

2. حفظ تناسب اندام
 

اگر به دنبال کاهش وزن هستید ، بدانید که آب باعث افزایش متابولیسم بدن می شود و باعث می شود احساس سیر بودن به شما دست دهد . بنابراین سعی کنید به جای نوشیدن نوشیدنی های پر کالری ، آب بنوشید . همچنین چنانچه شما یک لیوان آب یخ بنوشید ، بدن شما بایستی این آب را گرم کند ، در نتیجه مقداری از این گرمای مورد نیاز را از سوزاندن چربی ها به دست می آورد .

3. کاهش استرس
 

۸۵ درصد بافت مغز را آب تشکیل می دهد . به هنگام تشنگی ، بدن و مغز برای انجام فعالیت های خود با فشار و استرس مواجه می شوند . برای کاهش سطح استرس ، همیشه به هنگام کار یک لیوان آب بر روی میز خود داشته باشید و یا به هنگام ورزش ، یک بطری آب به همراه داشته باشید ، تا با استرس کمتری به فعالیت بپردازید .

4. جلوگیری از گرفتگی عضلات
 

نوشیدن آب باعث می شود که عضلات کمتر دچار گرفتگی شوند و اکسیژن رسانی کافی و پاک سازی سموم از آن ها راحت تر انجام شود . همچنین آب به عنوان یک روان کننده در مفصل ها عمل می کند . هنگامی که بدن شما آب کافی داشته باشد ، می توانید با قدرت بیشتر و با مدت زمان بیشتری کار های بدنی را انجام دهید .

5. تغذیه پوست
 

خطوط ریز و شیار های پوست به هنگام کمبود آب ، بیشتر و عمیق تر می شوند . نوشیدن آب باعث چاق تر شدن سلول های پوستی و کاهش چین و چروک و جوان کردن پوست می شود . همچنین آب باعث بهبود بخشیدن به جریان خون در پوست می شود و پوست را از وجود ناخالصی ها پاک می کند و امکان تغذیه بهتر پوست را فراهم می کند .

6. بهبود کارکرد دستگاه گوارش
 

آب نیز همانند فیبر ها باعث بهبود کارکرد دستگاه گوارش می شود . آب باعث تسهیل حرکت محتویات دستگاه گوارش در طول مسیر آن می شود . همچنین جذب بعضی از مواد معدنی از دستگاه گوارش با کمک مولکول های آب انجام پذیر است .

7. کاهش خطر ابتلا به سنگ های کلیه و مثانه
 

با نوشیدن آب ، خطر ابتلا به سنگ های مجرای ادراری کاهش می یابد . آب باعث رقیق کردن نمک ها و مواد معدنی موجود در ادرار می شود و مانع از تشکیل کریستال های سنگ های مجرای ادراری می شود . سنگ های کلیه و مثانه در ادرار رقیق نمی توانند شکل بگیرند ، بنابراین خطر ابتلا به این عارضه های دردناک کاهش می یابد .
منبع:Persian-star.org
ارسال توسط کاربر محترم سایت : sajad2007