انتخاب مانتوی مناسب


 





 

هر خانمی چه مانتویی بپوشد ؟
 

یکی از لباس‌ های ضروری خانم ‌های ایرانی مانتو است . نکات بسیار مهمی در انتخاب مانتو وجود دارد که بستگی به اندازه قد و ترکیب اندامی شما دارد ، که با رعایت این اصول می‌ توانید بهترین مانتو را انتخاب کنید تا ظاهرتان متناسب دیده شد . من در اینجا مهمترین این نکات را با توجه به اندام متفاوت برای شما شرح خواهم داد :

خانم ‌های قد بلند :
 

لباسی که از بالا تا پایین تکرنگ باشد به دلیل اینکه خطی یکدست ایجاد می ‌کند ، شما را بلندتر نشان خواهد داد . انتخاب رنگی متفاوت برای مانتو و شلوارتان ، باعث می ‌شود که قد شما به چند قسمت مختلف تقسیم و تفکیک بشود و در نتیجه کوتاه تر و متناسب ‌تر دیده بشوید . پس به خاطر داشته باشید هرگز مانتو و شلوار یک رنگ نپوشید و سعی کنید مانتو و شلوار و حتی کفشتان در چند رنگ متفاوت اما در یک‌ هارمونی انتخاب شود . مانتو های خیلی کوتاه نیز پا ها را بلندتر از آنچه هست نشان می‌ دهد پس از پوشیدن چنین مدل‌ هایی خودداری کنید . هر مانتوی که خیلی گشاد و باد کرده باشد شما را بزرگ تر از آنچه که هستید نشان می ‌دهد . مانتو های زنانه کمردار تنگ شما را خوش اندام و زیبا نشان می ‌دهد . مانتوی که به انحنا ها و برجستگی‌ های بدن تاکید بیشتری بکند ، توجه را از قد بلند دور می‌ کند و اندام شما را متناسب‌ تر نشان می ‌دهد .

خانم ‌های ریزه اندام و کوتاه قد :
 

مانتو های ساده‌ ای که تنگ و قالب تن هستند ، انتخاب کنید . از پوشیدن مانتو هایی با دامن‌ های خیلی گشاد و کلوش خودداری کنید . مانتو ، بارانی یا پالتویی انتخاب کنید که سایز کوچک و اندازه شما باشد . اگر در انتخاب سایز خود دقت نکنید ، مجبورید شانه ‌های بزرگ و آستین ‌های بلند مانتویتان را به خیاط بسپرید تا آن را اصلاح کند . مانتو های خیلی بلند موجب می‌ شود که کوتاه تر دیده شوید . یک مدل کوتاه تا روی زانو برای شما بسیار مناسب است . مانتویی که راه ‌های عمودی باریکی دارد ، باعث ایجاد خطوط عمودی بیشتری روی لباس می‌ شود و در نتیجه شما را بلندتر نشان می ‌دهد ، همچنین این مانتو ها رسمی و کلاسیک است . دقت کنید که دامن مانتوی شما تا روی زانو باشد که به بلندتر دیده شدن شما کمک می‌ کند . از پوشیدن هر مانتویی که جعبه مانند یا خیلی گشاد باشد ( که شما را چاق و تپل نشان می ‌دهد ) یا مدل ‌های چروک خودداری کنید .

خانم ‌های چاق و درشت اندام :
 

سایز را فراموش کنید و به دوخت مانتو توجه کنید . هیچ کس نمی داند شما دقیقا چه سایز مانتویی باید بپوشید ، بنابراین تلاش کنید تا خود را در لباسی خیلی تنگ ، در لباسی که کاملا متناسب اندام شما نیست ، در فشار قرار ندهید . در عوض مانتو ‌هایی را انتخاب کنید که اندازه شما دوخته شده باشد و دوختش مناسب اندام شما باشد . مانتو ‌های کشی و استرچ و کمر های کشی معمولا برای زنان درشت اندام مناسب نیست . سعی کنید خطوط افقی در مانتو‌یتان نباشد ، راه راه پارچه‌ ها ، نوار ها و خطوط افقی شما را چاق ‌تر و عریض ‌تر نشان می ‌دهد . مانتو ‌هایی را بپوشید که خطوط و راه ‌های عمودی دارند یا اصلا راه و خطی ندارند . از پوشیدن مانتو هایی که جیب ‌های بغل از رو دارد ، خودداری کنید مانتو های خیلی کوتاه انتخاب نکنید و به دنبال مدل‌ هایی باشید که شکاف ‌های پهلو و جانبی دارند ، زیرا این مدل‌ ها علاوه بر افزایش شیکی و مد بودن ، به راحتی شما در هنگام حرکت کمک می ‌کنند . مانتو هایی با دامن ‌های کلوش یا A شكل بپوشید .

خانم ‌هایی با شکم بزرگ :
 

از پوشیدن مانتو های کمردار جدا خودداری کنید . کمر باعث ایجاد جمع ‌شدگی و چین در قسمت شکم می ‌شود و دور شکم را بزرگتر از آنچه که هست ، نشان می ‌دهد . البته مانتو های مدل Wrap ( مدلی که یک طرف لباس روی طرف دیگر پیچیده می ‌شود ) را می ‌توانید بپوشید . این مدل بالاتنه باعث می ‌شود که سینه شما به دو قسمت تفکیک بشود و کمر مشخص‌ تری ایجاد کند ، در نتیجه شکم شما کوچکتر به نظر می ‌رسد . به دنبال مانتو ‌های قالب تن راسته باشید که یک فرم یکدست مستقیم از شانه تا پایین پای شما ایجاد می ‌کند . به طور کلی جیب ، پلیسه و چین در ناحیه پشت ، جلو و پهلوی شکم باعث می‌ شود که به قسمت میانی بدن شما بیشتر توجه بشود و شکم شما بزرگتر به نظر برسد .

خانم ‌هایی با سینه بزرگ :
 

مانتو هایی با بالاتنه گشاد بپوشید تا سینه‌ هایتان را کوچکتر نشان بدهید . مانتو ‌های تنگ ، در اطراف سینه کشیده می ‌شود و موجب می ‌شود تا افراد به این ناحیه نگاه کنند . مانتو هایی که در دو طرف دگمه دارند ، سینه‌ های شما را بزرگتر نشان خواهد داد . از لوازم جانبی استفاده کنید که توجه را از سینه‌ های شما دور می ‌کند . با استفاده از روسری ‌های رنگی زیبا و فریبنده و جذاب یا کفش‌ های زیبا ، افراد بیشتر به آنها نگاه می ‌کنند تا سینه ‌های بزرگ شما . مانتو هایی با بالاتنه ساده و گشاد استفاده کنید . جیب باعث جلب توجه به سینه ‌های شما می‌ شود . مانتو های پلیسه دار و چین دار ، تنها باعث می ‌شود که شکل سینه شما بزرگتر نشان داده شود مانتو هایی با دامن چین دار یا پلیسه دار ، توجه را از سینه ‌های شما دور می ‌کند و شما متناسب دیده خواهید شد .

خانم ‌هایی با سینه کوچک :
 

مانتو های طرح دار بپوشید . زنانی که سینه‌ های کوچکی دارند ، معمولا اندام گلابی شکلی دارند ، در این صورت نیمه پایین بدن آنها از نیم تنه بالایی آنها بزرگتر و سنگین تر است . برای ایجاد تعادل ، مانتو های طرح دار و رنگ روشن با شلوار های تکرنگ و ساده بپوشید . اما طرح ‌های خیلی بزرگ را برای مانتوی خود انتخاب نکنید . در عوض مانتو ‌هایی که طرح‌ های متوسطی دارد و نه خیلی کوچک و نه خیلی بزرگ است ، انتخاب کنید . مانتو هایی بپوشید که در قسمت سینه خود تزئینات دارد . هر چیزی در ناحیه سینه موجب می‌ شود که سینه ‌های شما بزرگتر به نظر برسد . مدل ‌هایی که درست زیر سینه جمع می ‌شود ، خود به خود سینه را بزرگتر نشان می‌ دهد . پارچه ‌های بافت دار یا براق در قسمت سینه نیز همین تاثیر را دارد . دگمه ، تزئینات ، قلابدوزی و گلدوزی روش بسیار خوبی برای افزایش اندازه سینه شما است . پس از مانتو هایی که تزئینات زیادی در بالاتنه آن به کار گرفته شده است انتخاب کنید .
منبع:وفاق
ارسال توسط کاربر محترم سایت : sajad2007