چه کار کنيد تا همسرتان احساسات خود را با شما در ميان بگذارد؟


 






 
مردها معروفند به اينکه همه چيز را توي خودشان مي ريزند، به اندازه زن ها صحبت نمي کنند و احساسات خود را به زبان نمي آورند.اين مردهاي خاموش و قدرتمند از کجا آمده اند زماني که با يک مرد ساکت ازدواج مي کنيد، مشکل بتوانيد کاري کنيد با شما درددل کرده يا سفره دلش را پيش شما باز کند. اين مساله مي تواند رابطه را پيچيده و بغرنج کند زيرا بدون برقراري ارتباط، بين شما فاصله مي افتد و مشاجره پيش مي آيد. هيچ کدام از شما نمي تواند ذهن ديگري را بخواند، به همين دليل است که شما دوست داريد او با شما درددل کند. شايد فقط مي خواهيد او را بهتر بشناسيد، از گذشته يا خانواده او بيشتر بدانيد. چگونه مي توانيد بدون آسيب زدم به اين رابطه، کاري کنيد که او سفره دلش را پيش شما باز کند؟

صبور باشيد
 

شما از او مي خواهيد يا تقاضا مي کنيد تغيير کند. هيچ کس دوست ندارد عوض شود. روابط بر پايه سازش بنا شده اند، پس اگر مي خواهيد او به خاطر شما کاري انجام دهد، خود شما هم بايد به خاطر او همان کار مشابه را انجام دهيد. از او انتظار نداشته باشيد يک شبه تمام داستان زندگي خود را براي شما تعريف کند. اگر او عادت ندارد درباره خودش صحبت کند، اين کار شما ناراحتش مي کند. بگذاريد او خودش سرعت، زمان و مقدار اطلاعاتي را که مي خواهد به شما بگويد، تنظيم کند.

محيط خوبي را براي صحبت کردن فراهم کنيد
 

هر چه او بيشتر احساس راحتي کند، بيشتر مي تواند درددل کند. يعني مکان هاي پرسر و صدا را کنار بکذاريد. بهترين زمان براي گفت و گو مي تواند پياده روي در يک بعدازظهر آرام باشد. پياده روي، آرام بخش است و به او اين فرصت را مي دهد که هر زمان خودش مي خواهد صحبت کند و از فشار گفت و گوي رودرو کاسته مي شود.

او را مجبور نکنيد
 

اگر به او غر بزنيد يا سعي کنيد او را به زور وادار به حرف زدن کنيد، ممکن است او پشيمان شود و در نهايت مخالفت کند. اگر به او اجازه ندهيد فکر کند، اين مي تواند آسيب فراواني به رابطه شما وارد کند و از دست او دلخور شويد. او درددل نمي کند، ساکت مي شود. اين ديگر به خود او بستگي دارد و اينکه چگونه مي خواهد اين کار را انجام دهد. شايد او براي حرف نزدن دليلي دارد. شايد در گذشته از اعتماد کردن به ديگران لطمه خورده است. بايد در اين باره با او صحبت کنيد و بگذاريد او بداند چرا مي خواهيد با شما درددل کند.

به صحبت هاي او گوش کنيد
 

حتي اگر او حرفي مي زند که شما را به ياد خودتان مي اندازد، باز هم تمرکز بايد بر او باشد. اگر او تمايلي به بيان احساسات خود ندارد، زماني که بالاخره سفره دلش را باز مي کند، حرف او را قطع نکنيد. به او نشان دهيد که مي تواند به شما اعتماد کند و به آنچه مي گويد توجه داشته باشيد. شما مي خواهيد او حرف بزند. مزاياي اين کار و سودمندي آن در رابطه تان را به او نشان دهيد و اينکه درددل کردن چطور مي تواند شما دو نفر را به هم نزديک کند.
به حرف آوردن مردها کار سختي نيست، اما نيازمند صرف وقت، صبر و تحمل و درک اوست و در نهايت هر دو شاد خواهيد بود.
منبع: رازموفقيت شماره 182