10نکته که بايد قبل از ازدواج درباره همسر خود بدانيد


 

نويسنده: سولماز فروتن




 
اين ها حداقل اصولي هستند که بايد درباره همسر خود بدانيد. اگر موارد زير را نمي دانيد، آنها را کشف کنيد!
يکي از دلايل که افراد ازدواج موفقي نداند اين است که پيش از آغاز زندگي مشترک، مفصل و جدي با هم صحبت نمي کنند. در اين مقاله فهرستي از سوالاتي که مي توانند به شما کمک کنند بدانيد همسر مناسب خود را انتخاب کرده ايد يا اينکه نبايد براي قبول اين مسووليت عجله کنيد. صداقت کليد شماست و اگر موارد زير را درباره همسر خود بدانيد و برعکس، احتمال جا زدن شما در آن روز بزرگ کمتر خواهد شد.
10- بهداشت فردي. مراقبت هاي فردي چيزي است که به هنگام ملاقات طرف مقابل آشکارا به چشم مي آيد اما لازم است بدانيد که او چگونه زندگي مي کند. چند وقت يک بار منزل خود را مرتب مي کند؟ ظرف ها را مي شويد؟ افراد به طور کلي معمولا يا شلخته اند و يا منظم. او به کدام دسته تعلق دارد و آيا مي توانيد با اين وضعيت زندگي کنيد؟
9- عادت هاي زندگي. آيا آدم سحر خيزي هستيد؟ همسرتان چطور؟ چقدر تلويزيون تماشا مي کند؟ آيا براي خريدهاي ناگهاني خود بودجه بندي مي کند؟ چقدر کار مي کند؟ زمان استحمام، خواب و چگونگي وقت گذراني او واقعا اهميت دارد و بايد بدانيد آيا در سبک زندگي او با وقت مشکلي خواهيد داشت يا نه. حل مشکلات مالي نيز مساله اي است که پيش از گره خوردن اوضاع بايد بر سر آن توافق کنيد. بايد درباره اينکه چه کسي آشپزي با نظافت را انجام مي دهد نيز با هم صحبت کنيد.
8- چه چيزي روي اعصاب او مي رود؟ اگر واقعا براي ازدواج با شخص خاصي آمادگي داريد، پاسخ اين سوال آسان است. باور کنيد اگر هنوز روي اعصاب او راه نرفته ايد يا او هنوز چيزي در اين باره به شما نگفته است و يا اين که به زودي خودتان خواهيد فهميد. مهم نيست چقدر او را دوست داريد، من اطمينان دارم که شما مي توانيد حتي به چيزهايي که به آنها علاقه خاصي نداريد هم فکر کنيد. در اين باره با همسرتان روراست باشيد و تمرين کنيد که روي اعصاب يکديگر راه نرويد.
7- زبان مورد علاقه او. گري چاپمن کتاب فوق العاده اي به نام 5 زبان عشق دارد. کاهي اوقات زماني که از صميم قلب با کسي صحبت مي شود، او گمان مي کند که بيشترين عشق را از آن خود کرده است. سايرين زماني اين احساس را دارند که يک هديه دريافت مي کنند. روشي که فرد احساس مي کند دوست داشته شده است، به زبان عشق او مربوط مي شود. اين زبان مي تواند گذراندن وقت در کنار يکديگر با فعاليت هايي مانند کلمات تشويق کننده يا هديه دادن باشد. اطمينان حاصل کنيد که هر دو به يک زبان عشق صحبت مي کنيد تا بتوانيد با عميق ترين عشق ممکن با هم در تماس باشيد.
6- بچه چطور؟ آيا بچه مي خواهيد؟ چند تا؟ آيا شما و شريک زندگي تان به يک اندازه بچه مي خواهيد؟ اين خيلي خيلي مهم است که هر دو درباره روش تربيت فرزندان به توافق برسيد. حداقل بايد قبل از اينکه بله بگوييد، درباره بزرگ کردن بچه ها بحث کرده و نقشه بکشيد.
5- روابط خانوادگي. خانواده همسرتان چگونه است؟ اعضاي خانواده او به هم چطور رفتار مي کنند؟ لزوما اين طور نيست که آنها با خانواده جديدي که شما آن را تشکيل داده ايد نيز همان طور رفتار کنند اما اين مي تواند کمک کند بهتر آنها را درک کنيد. بخش اعظمي از شخصيت همسرتان احتمالا از شيوه تربيتي وي و طرز رفتار خانواده اش نشات مي گيرد. تمام خانواده ها مشکل دارند اما مطمئن شويد که شما با صميميت يا فاصله گرفتن آنها از زندگي جديدي که شما تشکيل داده ايد احساس راحتي مي کنيد.
4- او با لحظات سخت زندگي چطور کنار مي آيد؟ ازدواج هميشه کار آساني نيست. اختلاف نظرهايي وجود دارد. شما و شريک زندگيتان گاهي بعد از کار خسته مي شويد. هر دوي شما ممکن است حتي به خلوت شخصي خود نياز داشته باشيد. در کنار مشاجره هاي کوچک، مشکلات بزرگ نيز پديدار مي شوند. از دست دادن شغل، بارداري ناخواسته، سقط، مرگ عزيزان، تصادف و بيماري هاي جدي همگي واقعيت هاي غير قابل پيش بيني زندگي هستند. آيا شما و هسمرتان از هم دور مي شويد؟ آيا مي توانيد راحت باشيد و يکديگر را تشويق کنيد؟ آيا به يکديگر وفادار مي مانيد حتي اگر برنامه هاي زندگيتان آن طور که تجسم کرده بوديد پيش نرفت؟
3- استانداردهاي اخلاقي- باورهاي مذهبي. مذهب پيش زمينه اي در ذهن فرد و يا کانون توجه زندگي اوست. بيشتر افراد در حد وسط بين دو انتها قرار گرفته اند. اگر باورهاي ديني شما با يکديگر متفاوت است، چگونه فرزندان خود را بزرگ خواهيد کرد؟ لزوما مجبور نيستيد درباره هر مساله کوچک اخلاقي با يکديگر به توافق برسيد اما بايد درباره مسايلي که بيشترين اشتياق را نسبت به آن داريد توافق کنيد.
2- انتظارات شما از زندگي مشترک. از کارهاي منزل گرفته تا تنظيم دسته چک، همسرتان از شما انتظار دارد چه مسووليت هايي را قبول کنيد؟ شما از او چه انتظاري داريد؟ آيا تمام توقع هديه با عشق را داريد با اينکه فکر مي کنيد بعد از ازدواج ديگر بايد از اين چيزها بگذريد؟ درباره چگونگي رابطه زناشويي چطور؟ همسرتان چه احساسي دارد؟ لازم است هر دو به تعريفي از زندگي مشترک برسيد تا درک کنيد واقعا چه انتظاري از همسرتان داريد.
1- اهداف زندگي. زماني که عاشق مي شويد و مطمئن هستيد او تنها شريک زندگي شماست، اولين چيزي که بايد آن را مشخص کنيد اهداف اوست. اين يک سوال قديمي است که هر کسي بايد آن را بپرسد: "خودت را در (10) سال آينده چطور مي بيني؟" اين سوال را گسترده تر کرده و بپرسيد: "دوست داريد در (20) سال آينده در چه جايگاهي باشي؟ اهداف شغليت چيست؟ مي خواهي کجا زندگي کني؟ آيا با هدف خودت آشنايي داري يا مي گذاري جريان زندگي تو را با خودش ببرد؟" هر کسي بايد يک برنامه پايه و يک آرزو داشته باشد. ببينيد آيا اين واقعا همان چيزي است که قرار است در پايان راه آن را با هم قسمت کنيد.
شما نمي توانيد همه چيز را درباره طرف مقابل بدانيد. سال هاي پيش رو، شما را به مبارزه مي طلبند و با گذشت زمان بيشتر درباره خودتان و او خواهيد دانست. اگر اين اصول را طي کنيد و هر دو متعهد باقي بمانيد، زندگي مشترک شاد و طولاني خواهيد داشت.
منبع: رازموفقيت شماره 182