روش های اعجاب انگیز برای زیباتر شدن خانم ها


 





 
اول از همه اینکه ، زیبایی همیشه از درون افراد نشات می گیرد . بهترین راه برای زیبا شدن ، طبیعی به نظر آمدن است اما ایده ها و راه هایی هم هست که به آن کمک می کند . لازم نیست برای زیبا دیده شدن حتماً چشمتان را در سایه و گونه هایتان را در رژگونه غرق کنید . این مقاله به شما نشان می دهد که چطور سایه ها و شکل های طبیعی صورتتان را زیباتر نشان دهید تا هم اعتماد به نفستان بالا رود و هم زیبایی طبیعی داشته باشید . اعتماد به نفس زیباترین ویژگی در دنیاست . اندامتان را صاف و سرتان را بالا نگه دارید چون این حالت احساسی در شما ایجاد می کند که بدانید که هستید ، چه می خواهید و چطور باید از زندگی لذت ببرید .

مراحل
 

۱ - لبخند بزنید . اگر هر از گاهی لبخند بزنید ، باعث می شود هم احساس بهتری نسبت به خودتان پیدا کنید و به دیگران این احساس مثبت را منتقل کنید . حتی می توانید جلوی آینه لبخند زدن را تمرین کنید . این می تواند شروع بسیار خوبی برای روزتان باشد و حال و هوایتان را بهتر کند . اما همیشه به یاد داشته باشید که برای تکمیل زیبایی لبخندتان باید دندان هایتان را خوب مسواک کنید .
۲ - مراقب پوستتان باشید . با یک کرم مرطوب کننده که SPF آن حداقل ۱۵ باشد ، پوستتان را پاکیزه و مرطوب نگه دارید . بیشتر از سه بار در هفته روی صورتتان لیف نکشید چون ممکن است پوستتان را اذیت کند مخصوصاً اگر روی پوستتان جوش داشته باشید . برای آنها که پوست مرطوب دارند ، استفاده از ماسک می تواند به از بین بردن روغن اضافی پوست کمک کند . البته این ماسک ها را هم بیشتر از یکبار در هفته استفاده نکنید .
۳ - لایه برداری پوست ، یعنی برداشتن لایه کهنه و مرده پوست ، می تواند کمک کننده باشد . لایه برداری می تواند آسیب های ناشی از جوش و آکنه پوست را کاهش دهد اما اگر روی پوستتان جوش دارید ، بهتر است که از متخصص پوست هم کمک بگیرید .
۴ - با کمتر کردن آرایش صورتتان ، زیبایی طبیعی تابستانی را به پوستتان ببخشید . آرایش برای تقویت شکل و ترکیب صورت شماست نه برای پوشانیدن آن . برای چشمانتان حتماً از خط چشم استفاده کنید چون به چشمانتان شکل می دهد . برای روز از رنگ ها و سایه های جیغ استفاده نکنید اما استفاده از این رنگ ها برای شب اشکالی ندارد . اگر روی صورتتان جوش دارید ، برای درمان آن از محصولاتی که پوستتان را بیش از حد خشک می کند استفاده نکنید .
- لباس هایی انتخاب کنید که اندامتان را متناسب تر نشان دهد . پوشیدن لباس های خیلی لختی هم همیشه خوب نیست چون باعث می شود دیگران فکر زیاد خوبی در موردتان نکنند .
- می توانید لباس هایی انتخاب کنید که هم جذاب و در عین حال سنگین به نظر بیایید . یک شلوار جین یا دامن با یک بلوز زیبا بسیار متناسب به نظر خواهد آمد . البته دقت کنید که کفش هایتان هم حتماً باید با لباستان ست باشد .
۵ - با لوازم جانبی و زینتی ظاهرتان را چشمگیرتر کنید . اما دقت کنید که زیاد هم در این زمینه افراط نکنید . یک هدبند ، تل یا گردن بند کافی است . یادتان باشد هرچه کمتر ، بهتر .
- لباس هایی بخرید که اندامتان را لاغرتر و متناسب تر نشان دهد .
۶ - مراقب موهایتان باشید . به طور منظم موهایتان را کوپ کنید و همیشه دنبال مدل ها و رنگ هایی برای موهایتان باشید که به شکل صورت و نوع موهایتان بیاید .
- همیشه موهایتان را شانه کنید اما نه بیش از اندازه . مدل موی صاف و فر هر دو را برای خود امتحان کنید .
- اگر قصد رنگ کردن موهایتان را دارید ، دقت کنید که رنگ مورد نظرتان حتماً به رنگ پوستتان بیاید . سعی کنید فقط تا یک تا دو سایه روشنتر یا تیره تر از رنگ طبیعی موهایتان پیش روید .
۷ - صاف بایستید . اینکار نشان می دهد که به خودتان احترام می گذارید و همه هم دنبالتان خواهند بود . علاوه بر این برآمدگی های اضافی بدنتان را هم کمتر نشان می دهد . طرز ایستادن و نشستن اهمیت زیادی دارد و می تواند به جذابیتتان اضافه کند .
۸ - اهمیت زیبایی درونتان را درک کنید . آدم های زیبا در دنیا زیاد هستند اما زیبایی خیلی متداول است . بعد از حرف زدن با چند نفر از آنها متوجه می شوید که این آدم ها زیاد هم زیبا نیستند . رفتار بد با دیگران ممکن است درون آنها را خیلی زشت هم نشان دهد و باعث شود دیگران دیگر اهمیت چندانی به زیبایی بیرونشان هم نشان ندهند .
- پس یادتان باشد اگر با دیگران بد رفتار کنید ، همه آرایش های دنیا هم نخواهد توانست زیبا نشانتان دهد .
- به خودتان و دیگران احترام بگذارید و خواهید دید که چه حس خوبی پیدا می کنید .
۹ - احساس خوبی نسبت به خودتان داشته باشید . وقتی حستان به خودتان خوب باشد ، ظاهرتان هم خوب خواهد شد . پس اعتماد به نفس داشته باشید .
- مردم به سمت کسانیکه به خودشان احترام می گذارند جذب می شوند و با آنها راحت هستند . دوست داشتن و احترام گذاشتن به خودتان به معنی خودخواهی و خودبینی شما نیست . فقط به دیگران نشان می دهد که از ظاهر خودتان راضی و خوشحال هستید .
- خودتان باشید ، با دیگران گرم و دوستانه برخورد کنید و احساس خوبی پیدا کنید . مطمئن باشید که خیلی زود همه این را متوجه می شوند .
۱۰ - اگر دوستانتان تحسینتان کردند ، سعی نکنید آنها را منفی کنید ، تحسین و تمجید اطرافیان را بپذیرید و از آن برای بالا بردن اعتماد به نفستان استفاده کنید . یک تشکر کردن مودبانه خیلی بهتر از پایین آوردن خودتان است .
۱۱ - ورزش کنید . همه کسی را که به خودش احترام می گذارد و مراقب بدن خود است را دوست دارند . خوب به نظر رسیدن فقط به آرایش و لباس محدود نمی شود ، سالم بودن و داشتن احساسی خوب نسبت به خود هم بخشی از آن است .
- حداقل نیم تا یک ساعت در روز وقتتان را به ورزش اختصاص دهید و روزانه ۸ لیوان آب بنوشید . آب درخشش زیبایی به پوستتان می دهد .
- اگر وقت برای باشگاه رفتن ندارید ، حداقل ۴۰ دقیقه در روز - در فواصل استراحت های ۲۰ دقیقه ای بین کار هم که شده - را به پیاده روی تند اختصاص دهید .
- هر ورزشی که دوست داشته باشید خوب است اگر هم ورزشی را تا به حال امتحان نکرده اید ، یکی را انتخاب کنید که با شرایطتان جور باشد .
۱۲ - خواب کافی داشته باشید . این به شما کمک می کند همیشه بهترین ظاهر را داشته باشید و داشتن یک الگوی منظم برای خواب باعث می شود هر روز سرحال و سرزنده از خواب بیدار شوید و روز خوبی داشته باشید .
۱۳ - هر روز بدنتان را برس بکشید . یک برس با موی پلاستیکی یا موی طبیعی برداشته و دایره وار روی بدنتان بکشید . از پا ها شروع کنید و بالا تا سینه پیش روید . اینکار پوستتان را سفت کرده ، سلولیت را برطرف نموده و پوست های مرده را از بین برده و درخشش خوبی به پوستتان می دهد . بهتر است اینکار را صبح ها انجام دهید چون سرحال ترتان می کند . یادتان باشد اینکار را حتماً روی پوست خشک انجام دهید .
۱۴ - بهداشت دندان ها را رعایت کنید . بعد از هر غذا دندان هایتان را مسواک کنید و روزی دو بار از نخ دندان استفاده کنید و یادتان باشد هرچه بیشتر مسواک بزنید ، بهتر است .
- البته دقت کنید که مسواک را سفت روی دندان ها نکشید . ممکن است فکر کنید اینطوری دندان هایتان بهتر تمیز می شوند اما فقط به آنها آسیب می رساند .
- حتماً بعد از گذشت ۱۰ دقیقه از خوردن غذا مسواک کنید چون باعث می شود به مینای دندان آسیب برسد و اگر وقت برای صبر کردن ندارید ، فقط دهانتان را با آب خالی بشویید .
- دندان هایتان را سفید کنید . همه با دندان های سفید و تمیز زیباتر به نظر می رسند . و خرید سفیدکننده های دندان هم چندان برایتان گران تمام نمی شود . همچنین موقع مسواک کردن دندان ها حتماً لثه ها ، زبان و سقف دهانتان را هم مسواک بکشید .
۱۵ - شاخص حجم بدن ( BMI ) خود را اندازه گیری کنید . اینکار به شما کمک می کند وزن سالم خود را بدانید و دیگر وزن خود را با دیگران مقایسه نکنید .
۱۶ - موهای زائد بدن و صورت را از بین ببرید . موهای زائد بدن و صورتتان را به طور منظم با هر روشی که برایتان مقدور است ، از بین ببرید .
۱۷ - با چشمانتان هم لبخند بزنید . چشم ها دریچه روح هستند . پس وقتی با چشمانتان بخندید مردم بلافاصله جذبتان می شوند .
۱۸ - با محصولات خاص ، موهایتان را براق و درخشان نگه دارید .

نکات
 

- به مقدار کافی آب بنوشید . از مواد غذایی سالم و مغذی مثل ماهی ، میوه ها و سبزیجات و غلات کامل استفاده کنید . این مواد به درخشندگی پوستتان کمک می کنند .
- اگر پوستتان مستعد جوش است از بخار روغن درخت چای استفاده کنید . این بخار منافذ پوستتان را باز کرده و این روغن به از بین بردن جوش ها کمک می کند .
- بعد از استفاده از بخور های صورت یا سونا از تمیزکننده پوستی مناسب با نوع پوست خود استفاده کنید . پس از شستشوی پوستتان ، یک مرطوب کننده بدون روغن روی آن بمالید . با اینکه ممکن است به خاطر سن پایینتان به نظرتان مسخره بیاید از کرم های ضد چروک استفاده کنید . این کرم ها به پوستتان درخشندگی خاصی می دهد و استفاده مداوم از آن از بروز چروک جلوگیری می کند .
- استفاده از مومک برای برداشتن موهای بدن بهترین روش است . بهتر است اینکار را در سالن های آرایشی انجام دهید اما به هیچ وجه برای پوست صورتتان از این روش بهره نگیرید . چون پوست صورت بسیار حساس است . بند انداختن برای پوست صورت بهترین روش است .
- از اسپری ، دئودورانت یا لوسیون برای پوستتان استفاده کنید . با اینکه جای دوش گرفتن را نمی گیرد اما باعث می شود دیگران از کنار شما بودن لذت ببرند .
- یک آرایشگر خوب برای خودتان انتخاب کنید . ممکن است مجبور شوید پول بیشتری بپردازید اما ارزشش را دارد . اگر مطمئن نیستید که چه مدل مویی به شما بیشتر می آید ، از آرایشگرتان کمک بگیرید .
- روی رژ لبتان برق لب بزنید .
- ناخن هایتان را همیشه زیبا و مرتب نگه دارید . حداقل هفته ای دوبار نزد مانیکوریست بروید و اگر از عهده هزینه آن برنمی آیید ، خودتان اینکار را یاد بگیرید . انجام فرنچ مانیکور آنقدرها هم که فکر می کنید سخت نیست . ناخن های پاها را هم فراموش نکنید .
- همیشه موهایتان را تمیز نگه دارید . با استفاده از شامپوی مناسب موهایتان را درخشان و سالم نگهدارید . اگر موهایتان وز دارد ، حتماً از نرم کننده و حالت دهنده و ضد وز برای موهایتان استفاده کنید . اگر وقت ندارید که هر روز صبح موهایتان را بشویید ، شب قبل آنها را شسته و کار درست کردن را برای صبح بگذارید .
- وقتی شب موهایتان را می شویید ، در همان حالت که خیس هستند آنها را ببافید . اینکار باعث می شود صبح که موهایتان را باز کنید ، حالت زیبایی پیدا کند و درست کردن آن آسانتر شود . مدل هایی را برای درست کردن موهایتان انتخاب کنید که با شکل و فرم صورتتان جور باشد .
- از عطری استفاده کنید که بهترین احساس را در شما ایجاد می کند . همچنین می توانید از لوسیون بدن استفاده کنید . البته دقت کنید که بیش از اندازه عطر به خودتان نزنید . کمی از عطرتان را روی یکی از مچ ها زده ، آن مچ را به مچ دیگرتان بمالید و بعد روی بازو ها و گردنتان بمالید .
- مراقب لب هایتان باشید . از رژ لب های خوب و حتماً از برق لب استفاده کنید .
- کفش های پاشنه بلند پاهایتان را فوق العاده نشان می دهند .
- به خودتان در آینه نگاه کنید . بهترین ویژگیتان چیست ؟ پاها ؟ موها ؟ دهانتان ؟ شانه هایتان ؟ ببینید چطور می توانید این ویژگی را برجسته تر کنید . مثلاً اگر موهای زیبایی دارید ، هر یک روز در میان آنرا بشویید تا براقتر و زیباتر به نظر برسند .
- آنها که پاهای بلند و زیبایی دارند ، حتماً به دقت همیشه آنها را اپیلاسیون کنند تا بتوانند با پوشیدن دامن یا شلوارک های زیبا آنها را برجسته تر نشان دهند . آنها که شانه ها و استخوان بندی زیبایی دارند می توانند از تاپ ها و بلوزهایی استفاده کنند که زیبایی اندامشان را بیشتر جلوه گر کند .
- هر شب یک حمام طولانی اما نه خیلی داغ بکنید . اینکار به ریلکس کردنتان کمک می کند .
- هروقت که از وضعیت ظاهرتان ناراحت و غصه دار شدید ، با چند نفر از دوستانتان برای شام بیرون بروید و با آنها دردودل کنید .
- اگر از درون شاد و خوشحال باشید ، به بیرونتان هم منتقل خواهد شد . کارهایی انجام دهید که از آن لذت می برید ، به کنسرت بروید ، کفش بنفش بپوشید ، با حیوانات بازی کنید و ….
- اعتماد به نفس یکی از جذابترین ترین چیزها در دنیاست . جسور باشید . پشتتان را صاف و سرتان را بالا نگه دارید . این حالت نشان می دهد که می دانید که هستید ، چه می خواهید و کجا می روید . برای چشمهایتان از سایه های متفاوت و متنوع استفاده کنید . دکوراسیون اتاقتان را هر از گاهی تغییر دهید . با غریبه ها حرف بزنید . پر رو باشید اما نه بی ادب، محدوده خود را بشناسید . مطمئن باشید که زیبایید .
- خودتان باشید . بر حسادت خود و مقایسه کردن خود با دیگران غلبه کنید . ببینید چه چیز باعث می شود که دیگران اینقدر خوب به نظر برسند . ببینید چطور می توانند حواس همه را به نقاط مثبت خود جلب کنند و با این روش نقاط منفی خود را بپوشانند .
- اگر پوستتان بی عیب و هیکلتان زیبا نیست نگران نباشید . زیبایی به شکل ها و اندازه های مختلف می آید . و یادتان باشد زیبایی واقعی همان زیبایی درونی است .
- ابروهایی که شکل طبیعی داشته باشند همیشه زیباتر هستند اما دقت کنید که ابروهایتان را حتماً دست یک متخصص خبره بسپارید .
- اگر سنتان پایین است ، از رنگ های شادتر استفاده کنید .
- وانمود نکنید کسی هسیتید که واقعاً نیستید . خودتان بودن همیشه بهترین کار است . وقتی به خودتان در آینه نگاه میکنید ، ببینید که چقدر زیبا هستید . اینکار اعتماد به نفس بیشتری به شما می دهد .
- زیبا بودن در درون همه دخترهاست . این شمایید که باید آمادگی نشان دادن آن را داشته باشید .
- همچنین یادتان باشد که باید همیشه زیبا به نظر برسید ، نه فقط برای پسرها.

هشدارها
 

- در آرایش کردن افراط نکنید . آرایش نکردن به شما نشان می دهد که بدون آن هم زیبا هستید و چندان به آن نیاز ندارید .
- یادتان باشد که یک لبخند زیبا بهترین دارایی شماست ، پس مراقب دندانهایتان باشید و مرتب نزد دندانپزشک بروید .
- همیشه درمورد اینکه آیا لازم است در همه قسمت های صورت آرایش داشته باشید یا نه خوب فکر کنید .
- هیچوقت به خاطر ظاهرتان کارهایی که از آن لذت می برید را کنار نگذارید . لزومی ندارد چون هر روز موهایتان را صاف میکنید دیگر شیرینی نپزید .
- هیچوقت موی بالای لبتان را با تیغ اصلاح نکنید . بند انداختن یا استفاده از موبر برای آن بهتر است .
- مصرف مشروبات الکلی یا موادمخدر به هیچ وجه به زیباتر کردن شما کمک نمی کند . درواقع در طول زمان ، دقیقاً نتیجه عکس روی شما خواهد داشت .
- اینکه مثل زن های هرزه به نظر برسید زیبایتان نمی کند . فقط شان شما را تا حد آن افراد پایین می آورد . بنا بر سنتان لباس بپوشید . هات و سکسی بودن همه چیز زندگی نیست .
- به توجه مردان سن بالا ارزش بگذارید اما محتاط باشید . یادتان باشد که آنها تجربه بیشتری دارند ، خودشان را می شناسند و اعتماد به نفسشان بالاست . از طرف دیگر، بهتر هم می توانند از شما سوء استفاده کنند پس حسابی مراقب باشید .
- زیبایی یک نفر، یک هنر ساده مثل نقاشی یا مجسمه سازی نیست . اگر انسانیت ، شجاعت ، اعتماد به نفس و شوخ طبعی در چشمانتان بدرخشد ، زیباتر به نظر خواهید آمد . پس قلب پاک، روح دلیر و همه خصوصیات مثبت خود را به نمایش بگذارید .

منبع:وفاق
ارسال توسط کاربر محترم سایت :sajad2007